استقلال - بوریرام تایلند

دیدار پرسپولیس و اولسان هیوندایی کره جنوبی هشتمین رویارویی در تاریخ برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود.

سرویس ورزش مشرق – در آستانه دیدار دو تیم پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی بررسی تقابل های نمایندگان کشورمان با تیم های کره ای مشخص می کند در همه این ۱۸ دوره برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا فرصت زیادی برای رودررو شدن با نمایندگان چشم بادامی شرق آسیا نصیب تیم های کشورمان نشده است.

*یک پیروزی و ۴ شکست!

در جمع تیم های راه یافته به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تنها ۳ تیم فرصت رویارویی با نمایندگان کره جنوبی در همه این ۱۸ دوره برگزاری مسابقات را داشته اند. ذوب آهن ۵ بار و استقلال ۲ بار که حاصل این رویارویی ها تنها یک بار برد برای تیم ذوب آهن بوده است. این تیم در ۴ دیدار بعدی ۲ تساوی و ۲ باخت را مقابل کره ای ها تجربه کرد. تیم استقلال نیز در دو دیدار رفت و برگشت یک باخت و یک تساوی مقابل کره ای ها بدست آورد.

بیشتر بخوانید:
 

تقابل پرسپولیس با تیم‌های کره‌جنوبی به روایت آمار

* اولین و دومین تقابل – ۲۰۱۰ با پوهانگ استیلرز!

تیم اصفهانی ذوب آهن در مسابقات ۲۰۱۰ لیگ قهرمانان آسیا پس از صعود از گروه B که در آن صدرنشین شده بود به دور یک هشتم رسید. این تیم در دور یک هشتم به یکی دیگر از نمایندگان کشورمان خورد که مس کرمان بود. ذوب آهن در آن دیدار تک حذفی ۰-۱ برنده شد و به دور یک چهارم صعود کرد تا به مصاف حریفی از کره جنوبی برود. پوهانگ استیلرز کره جنوبی حریف ذوب آهن در دور یک چهارم نهایی بود که در دیدار رفت ۱-۲ مغلوب ذوب آهن شد و در دیدار برگشت با تساوی ۱-۱ مجموعا ۳-۲ باخت و حذف شد.

*سومین تقابل – ۲۰۱۰ با سئونگنام!

تیم ذوب آهن در همان دوره از مسابقات (هشتمین دوره برگزاری لیگ قهرمانان) در دور نیمه نهایی تیم الهلال عربستان را در دو بازی رفت و برگشت با نتیجه مشابه ۰-۱ شکست داد و به دیدار فینال رسید. این تیم در فینال بار دیگر باید با یکی دیگر از نمایندگان کره جنوبی دیدار می کرد. ذوب آهن در دیدار فینال مقابل سئونگنام کره جنوبی ۱-۳ تن به شکست داد و نایب قهرمان رقابتها شد. تک گل ذوب آهن در آن دیدار را محمدرضا خلعتبری به ثمر رسانده بود!

*چهارمین و پنجمین تقابل – ۲۰۱۱ با سوون بلووینگ!

تیم ذوب آهن در دور بعدی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۱ هم به عنوان صدرنشین گروه D از مرحله گروهی صعود کرد و در مرحله یک هشتم نهایی به حریفی از عربستان رسید. این تیم پس از شکست دادن النصر با نتیجه ۱-۴ در مرحله یک چهارم نهایی باید به دیدار سوون بلووینگ کره جنوبی می رفت که در دو دیدار رفت و برگشت با نتایج ۲-۱ و ۱-۱ به کار خود پایان داد تا در مجموع با حساب ۲-۳ مغلوب این حریف شده و حذف شود.

*ششمین و هفتمین تقابل – ۲۰۱۳ با اف سی سئول!

فصل ۲۰۱۳ تیم کهکشانی استقلال با ۹ ملی پوش در مرحله گروهی به عنوان صدرنشین گروه D به مراحل بالاتر صعود کرد. این تیم در دور یک هشتم الشباب امارات را ۲-۴ شکست داد و در دور یک چهارم با غلبه ۱-۳ بر تیم بوریرام تایلند به مرحله نیمه نهایی رسید. استقلالی ها در نیمه نهایی باید با اف.سی.سئول مسابقه می دادند که در دو دیدار رفت و برگشت به نتیجه ۰-۲ و ۲-۲ با این تیم دست یافته و در مجموع ۲-۴ شکست خورده و حذف شدند. اف سی سئول در فینال هم به تیم چینی باخت و دوم شد.

*هشتمین تقابل – ۲۰۲۰ با اولسان هیوندای!

حالا و در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ پرسپولیس نماینده کشورمان با صدرنشینی در گروه C در دور یک هشتم نهایی تیم السد قطر را ۰-۱ پشت سرگذاشت و در دور یک چهارم نهایی پاختاکور ازبکستان را ۰-۲ از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید. این تیم در نیمه نهایی پس از تساوی ۱-۱ در پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش مقابل النصر عربستان، این تیم را در ضربات پنالتی با حساب ۳-۵ شکست داد و به فینال رسید. دیدار تیم های پرسپولیس و اولسان هیوندا پنجمین تقابل تیم های ایرانی در تاریخ برگزاری لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس