سعید نمکی نمایه

وزیر بهداشت با بیان اینکه دورهمی‌های خانوادگی دلیل ۶۵ درصد ابتلاها به بیماری کرونا است گفت: خوش گذرانی یلدا را به اندوهی طولانی تبدیل نکنیم.

به گزارش مشرق، سعید نمکی، وزیر بهداشت در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور توضیح داد: نقشه سرزمین ما زمانی گُر گرفته بیماری بود، امروز خوشبختانه آتش سرخ التهاب به سمت نارنجی و زرد پیش می‌رود.

ببینید:

فیلم/ هشدار کرونایی نمکی برای شب یلدا

وی با بیان اینکه نقشه وضعیت شهرها شنبه‌ها بروز رسانی می‌شود اظهار داشت:پیش بینی می‌شود لکه‌های قرمز در بروزرسانی زوهای آتی به سمت نانجی شدن پیش برود، این فراز و فرودی که در وضعیت بیماری ملاحظه می‌کنیم به شدت نزول پیدا کرده است.

وزیر بهداشت افزود: امروز به صورت آنلاین می‌توانیم وضعیت شهرها را رصد کنیم، به طور مثال در استان کرمان برخی مناطق قرمز هستند که ما می‌توانیم به صورت برخط مرور کنیم. دوستان ما در بسیج، هلال احمر، ناجا و صدا و سیما و همکاران ما در شبکه بهداشتی و درمانی همه در کنار هم توانستند سیر صعودی منحنی را مهار کنند.

وزیر بهداشت هشدار داد: تقاضا دارم مردم موضوع را جدی بگیرند و به روزهای بیخیالی گذشته برنگردند به دلیل اینکه این غول خفته بیدار می‌شود و مارا لگدمال می‌کند، گزارش‌ها از کشورهای اروپایی نشان می‌دهد ویروس درحال جهش یافتن است و ما نباید برای ایام خوش و گذارن به دام روزهای سخت بیفتیم، ما نگران شب یلداییم و مردم بدانند بیش از ۶۵ درصد ابتلاهای گزارش شده به دلیل گردهمایی خانوادگی است و نگذاریم گذر شب یلدا برای کوتاه کردن این شب طولانی زمستان به اندوه طولانی تبدیل شود و مدت‌ها سیاه پوش عزیزان شویم.

وی با بیان اینکه طی هفته گذشته روزهای طوفانی کووید ۱۹ را داشتیم و بیشترین گرفتاری کرونا در جهان در کشور آمریکا و کشورهای اروپایی بود اظهار داشت: بدترین وضعیت را ایالت متحده با مرگ روزانه سه هزار نفر است. ما برای ابتلا و مرگ شهروندان در آن کشورها هم غصه دار هستیم.  با مشاهده مرگ های تجمعی، آمریکا و اروپا بیشترین تعداد را دارند. میزان ابتلا و مرگ و میرهای تجمعی  ۵۲ هزار و ۶۷۰ مرگ در کشور است. این منحنی نزولی شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور گفت: بیش از ۲۲ هزار تیم  در زمینه رهگیری بوده و ۷۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح فعال هستند. ۸ هزار تیم مراقبت وجو.د دارد که حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر در آن فعالیت می کنند. ۱۰ نفر هم در قالب تیم های حمایتی بر اجرای پروتکل ها نظارت دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    8 1
    منظورش این هست سریع بعدش الکی تر امار رو بالا می بریم .الان که الکی امار بالا پایین میره. اون موقع بیشتر راستی انفلانزا که سال گذشته لولو شده بود امثال یک مورد هم گزارش نشده؟ شاید رفته خونشون
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      0 0
      آره احتمالا بعد از يلدا ادعا میشه در دقیقه 90 از کرونا گل خوردیم و ... دوباره آمار صعودی میشه. این داستان تا پایان دوره این دولت ادامه خواهد داشت
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    4 0
    حاجی علی حساب شما زنجبیل را تحت بیمه قرار بده ملت بتونن با قیمت زیر ۳۰۰ تومن بخرند اینقدر نگرانی لازم نیست. قول میدیم بچه های خوبی باشیم و نریم جایی
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    3 3
    جان مادرتون بسه دیگه، پوسیدیم خونه! عه عه
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    4 0
    این همه نگرانی واسه یه شب عجیبه
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    4 0
    میشه توپ را از زمین مردم برای یکبار هم که شده ببرید تو زمین خودتان
  • احمد IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 0
    ایکاش صدا و سیما نیز رعایت می کرد. در تبلغات عملاً سب یلدا را تبلغ می کنند و در اخبار نشان می دهند وزیر بهداشت از مردم خواهش می کند شب یلدا را برگزار نکنند!!
  • من IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 1
    ممنون نگران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس