کد خبر 1156033
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
بورس نمایه

با اینکه در مرحله پیش‌گشایش بورس امروز تقاضا در گروه‌های خودرویی، بانکی و فلزات اساسی بیشتر از عرضه بود اما با شروع معاملات عرضه در کلیت بورس به شدت زیاد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، شاخص کل بازار سهام در جریان معاملات دیروز کانال ۱/۵ میلیون واحدی را از دست داد و با وجود اینکه تقاضا در مرحله پیش‌گشایش معاملات امروز نسبت به عرضه پیشتر بود اما با شروع معاملات عرضه در کلیت بازار باعث ریزش بی‌سابقه شاخص کل شد و این روند نزولی با نزول سنگین شاخص هم‌وزن همراه شد.

افت شاخص کل بورس امروز، در چند وقت اخیر بی‌سابقه بود و شاخص کل در جریان معاملات امروز با افت بیش از ۳ درصدی به یک میلیون و ۴۳۸ هزار واحد رسید.

در جریان معاملات امروز بازار سهام اکثر نمادهای بنیادین روندی نزولی دارند و شاید یکی از عوامل روند نزولی بورس امروز کاهش قیمت دلار باشد، از طرفی نیز ریزش سنگین بورس روز گذشته و امروز نشان از جو هیجانی ایجاد شده در بازار سهام دارد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بورس را داشتند و این در حالی است که گروه فلزات اساسی در مرحله پیش‌گشایش امروز تقاضا خوبی داشتند و قیمت جهانی فلزات نیز رو به افزایش است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند شاخص کل به محدوده مقاومتی خود رسیده است و مدتی در محدوده ۱/۴ میلیون واحد تا ۱/۶ میلیون واحد نوسان خواهد داشت و همچنین محمدمهدی عشریه، کارشاس بازار سرمایه عقیده دارد که موج بعدی صعود شاخص کل از اواسط دی ماه شروع خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    6 5
    جناب حسن کلیدی کند زد به بورس و اقتصاد و مملکت.علی برکت الله.
  • GB ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    4 1
    FATF تایید می شه و این باعث ریزش دلار در برابر ریال ایران می گردد. بورس هم به طرف اصلاح واقعی سقوط می کنه.
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      0 4
      این قانون ربطی به اقتصاد نداره و هیچ تفاوتی در تحریم ها نمی کته به جز تشدید تحریم ها
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    5 0
    آخه کجای دنیا قمار فقط بردنه و بس ؟ تو کدوم کازینو اینجوریه ؟
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    4 0
    میدنید قضیه این عرضه اولیه ها چیه مثلا من یه ماشین دارم صد میلیون خودم قیمت گذاری میکنم ماشینمو سیصد میلیون بعد به سیصد قسمت یک تومنی تقسیم میکنم اینطوری هم من ماشینمو سه برابر فروختم هم خریدار طفلی بهش زیاد فشار نمیاد یک معامله دو سر سود
  • مردم IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    9 0
    عزیز بورس شده ابزار کاسبی دولت و شرکتهای وابسته به ان لذا هر وقت بخواهند ریزش میکند‌ به عنوان مثال چند روز پیش در فضای مجازی شایع شده که بورس قصد،اصلاح دارد .و شاخص تا ۱۳۰۰ ریزش میکند. و این امر باعث ایجاد جو روانی در سهامداران شد. به نظر شما چه کسی ازاین شایع سازی منفعت میبرند.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    7 0
    عجیب چطور میشه سود یکماه ظرف یکساعت باطل بشه .بنظرشما اسم این کار چیه .ایا قانونی در بورس هست این سبک ریزش برای تمام نمادها ؟ چرا باید جلوی این کار نگریند حتما چرایی داره که خیلی راحت این بازیها انجام میشه مقصر خود ما هستیم تنها راه نجات خروج بموقع فراموش نکنید بموقع ونامحسوس وگرنه تمام زندگیتون میبازید
  • 56 IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    1 0
    شانس ماست دست ب طلا بزنیم ... در میاد دو سه میلیون پس انداز کردیم گفتیم بزاریم تو بورس شد ....
    • علی IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      0 0
      سه ملیون اخه پوله من بدبخت ۱۳۰ ملیون تا الان ضرر کردم
  • محمدرضا IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    3 0
    به خدا شرم آور ، آخه یک حمایتی ، هیچی هیچی ، صندوق دارای دوم پالایش هم که آقایان قولش را داده بودند 10 هزار تومان ، امروز به زیر 10 هزار تومان رسید بابا اصلا چرا بازش کردید؟ از ضرر مردم خوشحال می شوید ؟ رییس سازمان بورس پاسخگو باش در رسانه حتما
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    خوشبختانه دولت شانس اورد که مردم رو معتاد بورس کرد..وگرنه امسال دخلش امده بود..چه پولی از این مردم بدبخت رفت تو جیبشون..بذار مردم سهم نخرن..دولت نقره داغ میشه بخدا
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    بخدا این مردم پولی دیگه در بساط ندارن چرا این حقوقیهای از خدا بی خبر از مردم نوسان می‌گیرند تا دیروز تو صف های خرید سهم می‌فروختند به مردم و امروز صف فروش درست کردند و بعد از 10درصد اصلاح مجدد دارن از مردم می‌خرند. این پولا خوردن نداره آخه این چه وضعه بازار گردانیه. بازارگردان وظیفش اینکه نگذاره صف خرید و صف فروش درست بشه،، نه اینکه از مردم نوسان بگیره. سرتا پای این بورس مشکل داره مشکل شرعی داره. خدا به فریاد تان برسد حق الناس گردنتون هست، آه و ناله پست سرتون هست. کشورهای دیگه تو بورس شون حق الناس رو رعایت می‌کنند.. با این روند جلو بره فاتحه بورس خونده هست.
  • متضر ر دربورس IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    فقط میخان پدر مارا دربیارن، علا برکت الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس