کد خبر 1155975
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
بیرانوند نیاز به زمان و بازی دارد/ کارت قرمز ارتباطی به او نداشت

یک خبرنگار بلژیکی با بیان اینکه علیرضا بیرانوند در تیم آنتورپ نیاز به زمان و بازی کردن دارد تا به اعتماد به نفس برسد، گفت: متاسفانه او احتمالا دوباره نیمکت نشین خواهد شد.

به گزارش مشرق، علیرضا بیرانوند در عرض کمتر از یک هفته دو بازی با شرایط کاملاً متفاوت را در تیم آنتورپ بلژیک تجربه کرد. بیرانوند که چند ماه در این تیم نیمکت نشین «ژان بوتز» بود، در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ اروپا مقابل تاتنهام فرصت بازی کردن به دست آورد. این دروازه بان ایرانی دو گل مقابل تاتنهام خورد اما عملکرد قابل قبولی داشت و باعث شد «ایوان لکو» سرمربی آنتورپ مجاب شود از او در ژوپیرلیگ بلژیک هم استفاده کند.

با این حال عملکرد بیرانوند در بازی مقابل کلاب بروژ در لیگ بلژیک که روز یکشنبه برگزار شد، چندان قابل توجه نبود. او در این مسابقه دو گل دریافت کرد و حتی بعضی از رسانه‌های بلژیک، اخراج بازیکن آنتورپ را به ضربه بیرانوند ارتباط دادند. همین اتفاقات باعث شد تا ایوان لکو در نشست خبری بعد از این مسابقه، از بازی دادن دوباره به بیرانوند اظهار پشیمانی کند.

برای بررسی وضعیت علیرضا بیرانوند و عملکرد او در دو مسابقه اخیر با «دیوید ون دن بروک» خبرنگار بلژیکی که برای «نیوز بلاد» و «گاتزتا ون آنتورپ» کار می‌کند، گفتگویی را انجام داد. به گفته دیوید، اخراج بازیکن آنتورپ مقابل کلاب بروژ به بیرانوند ارتباط نداشت و هرچند آن مسابقه بهترین بازی بیرانوند نبود اما اتفاق چندان بدی هم نبوده است.

مشروح گفتگو با روزنامه نگار بلژیکی در ادامه می‌آید:

* ابتدا می‌خواهم به بازی آنتورپ با تاتنهام اشاره کنم. آیا فکر می‌کنید بیرانوند در آن مسابقه عملکرد خوبی داشت؟

- بله؛ او مطمئناً مقابل تاتنهام خوب بود. او دو سیو خیلی خوب انجام داد و حتی در صحنه گل نخست، ضربه آزاد «گرت بیل» را مهار کرد. او در ابتدای مسابقه چند ضربه بد داشت اما فکر کردم که به خوبی بر می‌گردد. اولین حضور در دیدار مقابل تاتنهام آسان نیست اما بیرانوند در آن مسابقه خوب بود.

بیشتر بخوانید:

عصبانیت شدید بیرانوند از سرمربی آنتورپ

* چرا بیرانوند در بازی با کلاب بروژ دچار اشتباه شد و گل خورد؟ حتی گفته می‌شود اخراج بازیکن آنتورپ هم تقصیر او بوده است.

- شما درباره گل نخست می‌توانید بحث کنید. علیرضا احساس کرد که باید از دروازه‌اش بیرون بیاید چون مهاجم حریف تنها بود. کارت قرمز مدافع آنتورپ هم بعد از ضربه علیرضا رخ داد اما در واقع هیچ ارتباطی به آن نداشت. مدافع از مهاجم بروژ عقب ماند و سپس کارت قرمز گرفت.

* در مجموع عملکرد بیرانوند مقابل کلاب بروژ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- مشخصاً این بهترین بازی دوران حرفه‌ای علیرضا نبود اما خیلی هم بد و درام نبود.

* دروازه بان ایرانی آنتورپ در دو مسابقه افت و خیز داشته است. به نظر شما مشکل بزرگ بیرانوند در آنتورپ چیست؟

- چیزی که علیرضا به آن نیاز دارد، زمان و بازی کردن است. مثل هر دروازه بان دیگری، او هم با بازی کردن پیشرفت می‌کند و به اعتماد به نفس و هماهنگی می‌رسد. متأسفانه برای بیرانوند این‌طور به نظر می‌رسد که سرمربی دوباره او را نیمکت نشین کند زیرا بعد از بازی با کلاب بروژ به خبرنگاران گفت که تصمیمش -برای بازی دادن به بیرانوند- بد بوده است.

* نظر هواداران آنتورپ درباره بیرانوند چیست؟ آیا آنها موافق بازی کردن او هستند یا ژان بوتز؟

- پاسخ به این سوال دشوار است. به نظر می‌رسد جوابش ۵۰ - ۵۰ باشد. طرفداران زیادی خواهان بازی علیرضا هستند اما همچنین هستند کسانی که فکر می‌کنند ژان بوتز بهتر بوده و سرمربی نباید دروازه بان را تغییر می‌داد.

* مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران از بیرانوند خیلی تمجید کرده بود. آیا در روزهای گذشته از او به خاطر عملکرد دروازه بان ایران انتقاد نشده است؟

- خیر؛ از این مربی انتقاد نشده است.

* به عنوان سوال پایانی؛ ویلموتس و فدراسیون فوتبال ایران بعد از قطع همکاری با یکدیگر از یکدیگر شکایت کردند و پرونده آنها در جریان است. آیا اطلاعاتی از دعوای حقوقی ویلموتس و نتیجه آن دارید؟

- متأسفانه اطلاعاتی در این مورد ندارم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس