image-20201214184414-1.png

شاید بهتر باشد برخی از قطعات به صورت انحصاری در اختیار خودروسازان قرار گیرد تا مانع ورود قطعات تقلبی شود،اما این نیاز به سازوکارهای خاصی دارد که باید در این زمینه با دستگاه‌های ذیربط برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از ایکوپرس- نیره پیروزبخت در نشست با مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، خودروسازی را صنعت استراتژیک و مهم کشور خواند و گفت: سازمان ملی استاندارد پایبند به این موضوع است که تعامل ویژه‌ای با تولیدکنندگان در جهت حفظ حقوق مصرف کنندگان داشته باشد. باید با تعامل و هم‌افزایی، خودروسازی را به سمت بهبود، افزایش و ارتقای کیفیت هدایت کنیم.

وی با اشاره به بسته حمایتی سازمان استاندارد گفت: این بسته حمایتی با هدف رفع مشکلات دست و پاگیر در صنعت برنامه‌ریزی شده است که بسیاری از نگرانی‌های امروز خودروسازان را رفع می‌کند.

پیروزبخت خودروسازان را ترغیب کرد، برای نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشند تا خلاء ناشی از آن با همت سازندگان داخلی رفع شود. رییس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: کیفیت خودرو مطالبه مردم است که باید با هم‌افزایی و هماهنگی‌های لازم، توقع و انتظارات را به نحو مطلوبی پاسخ داد.

وی تصریح کرد:‌ مشکلاتی وجود دارد، اما برخی از کانال‌های ضدانقلاب به دنبال سوءاستفاده از شرایط و سرکوب صنایع داخلی کشور هستند و پیشرفت‌های ما را در نظر نمی‌گیرند. در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در صنعت شکل گرفته که بی‌سابقه بوده است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در این نشست با اشاره به پیوند راهبردی خودروسازی کشور با استاندارد گفت: تمامی استانداردها در چارچوب ضوابط تعیین‌شده در فرآیند تولید خودرو انجام می‌گیرد.

فرشاد مقیمی تصریح کرد: تکالیفی که در دوره‌های مختلف از سوی سازمان استاندارد ابلاغ شده را به اجرا گذاشته‌ایم و از تکالیف استانداردی و مقررات آن عدول نخواهیم کرد.

وی با اشاره به سال جهش تولید،‌ به مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: محیط کار امنی را برای کارکنان ایجاد و شرایط را به بهترین شکل مدیریت کرده‌ایم. ایران‌خودرو زودتر از سایر صنایع پروتکل‌های بهداشتی را به اجرا گذاشته است.

مقیمی تصریح کرد: به همین دلیل توانستیم جهش تولید را رقم بزنیم؛‌ از ابتدای امسال تا روز ۲۳ آذرماه، موفق به تولید ۳۵۷ هزار و ۸۳۴ دستگاه خودرو شده‌ایم که ۱۲۹ هزار دستگاه بیشتر از سال گذشته در همین بازه زمانی است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به رکوردهای اخیر این شرکت در تولید و تجاری‌سازی خودروها، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برای حمایت از تولید خودرو و قطعه، آمادگی داریم تا با تدوین و ابلاغ بسته حمایتی وزارت صمت، رکوردهای بالاتری را به ثبت برسانیم.

وی ضمن انتقاد از طرح موضوع واردات کامیون‌های دست دوم تصریح کرد:‌ ایران‌خودرو دیزل آمادگی دارد تا با حمایت لازم از سوی مسوولان و ایجاد زیرساخت‌های لازم،‌ نسبت به تامین نیاز ناوگان حمل‌ونقل کشور اقدام کند. ایران‌خودرو با داخلی‌سازی تولید در بسیاری از بخش‌ها، توانسته صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی را نصیب اقتصاد کشور کند و در صورت حمایت، در این مسیر گام‌های موثرتری برمی دارد.

مقیمی، ضمن تشریح برنامه‌های توسعه‌ای ایران‌خودرو در حوزه‌های مختلف پلتفرمی، قوای محرکه و گیربکس گفت: تا پایان سال نتایج برخی پروژه‌ها را که با بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی و بدون حضور کارشناسان خارجی به سرانجام رسیده است، خواهیم دید.

گفتنی است،‌ در این نشست گزارش مبسوطی در زمینه دستاوردها و برنامه‌های ایران‌خودرو در بخش‌های توسعه محصول، خدمات پس از فروش و کیفیت ارایه شد. در ادامه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و هیات همراه از بخش‌های مختلف خطوط تولید ایران‌خودرو بازدید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس