عراقچی:مسیر ترانزیت ایران به ارمنستان و آذربایجان تغییر نمی‌کند

در دیدار عراقچی با وزیر خارجه افغانستان، روابط دو جانبه و تقویت اجماع منطقه برای صلح افغانستان،‌ گشایش راه آهن خواف هرات و نهایی‌شدن سند جامع همکاری‌های درازمدت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران که به افغانستان سفر کرده در ادامه دیدارهای خود با مقامات این کشور با «محمد حنیف اتمر» وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

تاکید کرزی و عراقچی بر تقویت روابط دوستانه ایران و افغانستان

در این دیدار که در ساختمان وزارت خارجه افغانستان صورت گرفت، اتمر با قدردانی از تلاش‌های عراقچی برای گشایش راه آهن خواف - هرات، گفت: پس از اتصال افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی در شمال، اتصال افغانستان توسط راه آهن با ایران در غرب کشور، روحیه امید و اطمینان را برای تقویت همکاری‌ها و اتصال منطقه‌ای میان دولت‌ها و مردمان منطقه بیشتر کرده است.

وی با اشاره به همکاری کابل و تهران در بخش‌های مختلف، تشریک مساعی دو کشور را در راستای تقویت اجماع منطقه‌ای برای موفقیت گفت وگوهای صلح افغانستان مهم و اثرگذار دانست و در مورد اهمیت ادامه این تلاش‌ها برای رسیدن به صلح پایدار در افغانستان و تأمین ثبات و توسعه اقتصادی در منطقه گفت‌گو کرد.

بیشتر بخوانید:

صلح افغانستان؛ محور گفتگو عراقچی و عبدالله

وزیر امور خارجه افغانستان با اشاره به اراده سیاسی موجود در جمهوری اسلامی افغانستان برای تقویت هرچه بیشتر روابط میان دو دولت، با در نظر داشت اهمیت همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه، در زمینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کلان اقتصادی با هدف اتصال افغانستان و ایران به کشورهای آسیای مرکزی و منطقه سخنانی را مطرح کرد.

عراقچی نیز در این دیدار از توجه وزیر امور خارجه افغانستان در زمینه گسترش روابط میان دو ملت قدردانی کرد و توسعه روابط میان دو کشور را در راستای اتصال منطقه‌ای و رفاه اقتصادی مهم خواند.

وی در مورد پیشرفت‌های صورت‌گرفته برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی میان افغانستان و ایران به وزیر امور خارجه افغانستان اطلاعاتی را ارائه کرد و بر حمایت ایران از موفقیت روند صلح، جمهوری اسلامی افغانستان و حفظ دستاوردهای ۱۹ سال اخیر تاکید کرد.

همچنین در این دیدار، هردو طرف پیرامون نهایی‌شدن سند جامع همکاری‌های درازمدت و آمادگی‌ها برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی صحبت و تبادل نظر کردند.

 سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران روز شنبه برای گفت‌وگو با مقامات افغانستان وارد کابل شد.

وی پیش از این با مشاور امنیت ملی، معاون سیاسی وزیر خارجه، رییس شورای عالی مصالحه ملی و رییس‌جمهور پیشین افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    سهمیه ایران از آب هیرمند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس