رئیسی نمایه

رئیس قوه قضائیه گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور با اجرای انقلابی رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی که در جلسه اخیر سران قوا مطرح نمودند، برطرف می شود.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز (یکشنبه) در نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از نگاه مردمی و دغدغه مند نمایندگان ملت برای رفع مشکلات اقتصادی کشور، بر تقویت تعامل و همفکری قوه مقننه با قوه قضاییه در جهت گره گشایی از زندگی مردم تأکید کرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان این که فقر، فساد و تبعیض زیبنده نظام اسلامی نیست، تصریح کرد: مبارزه با فقر، فساد و تبعیض در گرو قوانین و مقرراتی است که باید با نگاه به واقعیت های کشور و ضرورت های اقتصاد مقاومتی اجرایی شوند و اصلاح قوانین نیز باید در همین چارچوب صورت گیرد.

رئیسی افزود: مقام معظم رهبری در جلسه اخیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا فرمودند آب، برق و گاز باید برای دهک های پایین جامعه مجانی شود و هزینه های دولت در این زمینه می تواند با دریافت بهای این خدمات از اقشار پر مصرف جبران شود.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر لزوم اجرای دستور رهبر انقلاب برای معافیت فقرا و محرومان از پرداخت هزینه آب، برق و گاز در راستای تحقق عدالت اجتماعی تأکید کرد: اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و دستورات ایشان در نشست اخیر سران قوا، با نگاه انقلابی اجرایی شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور برطرف می شود.

رئیسی گفت: فقر، فساد و تبعیض از امور بسیار زشت هستند که چهره زیبای جامعه و کشور عزیز و نظام افتخارآفرین ما را در اذهان عمومی بد جلوه می دهند و مبارزه قاطع با آنها در گرو شکل گیری اقتصاد مقاومتی و عادلانه است که یقین دارم در سایه اجرای فرامین رهبری شدنی است.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم آسیب شناسی قوانین و مقررات، به فرمان ۸ ماده ای مقام معظم رهبری در سال ۸۰ برای مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری همه قوا را مأمور مبارزه با فساد کردند و مجلس مأموریت دارد با شناسایی منافذ فساد، راه تخلف و سوءاستفاده را بر سوداگران سد کند.

رئیسی در همین راستا تأکید کرد کمیته ای مشترک با حضور نمایندگان مجلس، مشاور اقتصادی قوه قضاییه و نمایندگانی از معاونت پیشگیری از جرم و سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری تشکیل شود و راهکارهای پیشنهادی این کمیته برای اصلاح ساختارها و قوانین و مقررات و رفع بسترهای فسادزا به منظور اقدام مناسب در اختیار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: رسیدگی به پرونده های فساد و برخورد با مجرمان و مفسدین مهم است و دستگاه قضایی حتماً وظایف خود را در این زمینه انجام می دهد اما شناسایی منافذ فساد و آسیب شناسی برای آگاهی از این که چگونه یک فرد با استفاده از بسترهای فسادزا مرتکب فساد می شود، مهم تر است.

رئیسی با تأکید بر این که مردم تحمل ندارند هر روز با یک پرونده فساد جدید در کشور مواجه شوند، افزود: باید با اصلاح قوانین و مقررات مربوط به نظام بانکی و مالیاتی مانع از بروز تخلفات جدید و فرارهای مالیاتی و افزایش روزافزون پرونده های قضایی شویم. 

رئیس دستگاه قضا استفاده جایگزینی اسناد رسمی با اسناد عادی را برای کاهش فساد و تخلف ضروری و مؤثر دانست و تأکید کرد: استفاده از اسناد رسمی ضریب عدالت را در جامعه بالا می برد و برای مردم اطمینان بخش خواهد بود.

رئیسی با تاکید بر لزوم اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی در کشور، اظهار داشت: اقتصاد ما دولتی است اما همه صاحب نظران و اقتصاددان ها معتقدند باید به سوی کاهش تصدی دولت و افزایش نقش نظارتی و حمایتی دولت از بخش خصوصی حرکت کنند.

رئیس قوه قضائیه افزود: خصوصی سازی از سیاست های قطعی نظام است که در برنامه های توسعه بر آن تاکید شده و دستگاه قضائی نیز حتما از آن حمایت می کند، اما اجازه نمی دهیم به نام خصوصی سازی اموال بیت المال غارت شود و کارخانه ها و واحدهای تولیدی، به افراد ناتوان و بدون اهلیت واگذار شود.

رئیسی گفت: ما با اینکه شرکت ها و کارخانه ها به افرادی واگذار شود که دنبال تولید نیستند و کارگران را بیکار می کنند، تجهیزات کارخانه را فروخته و زمین کارخانه را نیز با تغییر کاربری، با ارزش افزوده می فروشند، مخالفیم. واگذاری ها باید دقیق و با نگاه به منافع ملی و جهش تولید باشد تا تبعات آن موجب رونق تولید و اشتغال در کشور شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مساله دپو و بلاتکلیفی خودروهای توقیفی و رهاشده در برخی شهرستان ها که مورد اشاره یکی از اعضای کمیسیون قرار گرفت، به معاونت حقوقی قوه قضائیه و دادستان های سراسر کشور دستور داد که با همکاری مسئولان نیروهای انتظامی هرچه سریعتر وضعیت این خودروها را تعیین تکلیف کنند.

رئیسی گفت: این خودروها یا وسیله جرم بوده که متعلق به قاچاقچیان است یا متعلق به مردم و دولت است که بلاتکلیفی آنها به هیچ عنوان مصلحت نبوده و موجب ضرر و زیان مردم و بیت المال است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به قاچاق کالا به عنوان یکی از موانع تولید، از لزوم نهایی شدن قانون مبارزه با قاچاق کالا در مجلس سخن گفت و اظهار داشت: باید با قاچاق قاطع برخورد شود اما آنچه در اولویت قرار دارد، قاچاق سازمان یافته است.

رئیسی افزود: دولت باید فعالیت های کولبران و ته لنجی ها را نیز ساماندهی کند تا هم نظام صادرات و واردات قانون مند شود و هم حقوق دولت حفظ شده و وضعیت اقتصادی مرزنشینان نیز رونق یابد.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشی از اقدامات و آخرین دستورکارهای این کمیسیون ارائه کرد و تعدادی از اعضای کمیسیون مذکور به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود برای حل مشکلات اقتصادی کشور پرداختند که «همکاری قوه قضاییه و مجلس برای آسیب شناسی و اصلاح قوانین و مقررات»، «برخورد قاطع با ریشه های فساد و مجازات دانه درشت ها» و «صدور اسناد رسمی برای تعیین تکلیف املاک» از اهم آنها بود.

اعضای کمیسیون اقتصادی همچنین خواستار «اطلاع رسانی درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص های ارجاعی مجلس به قوه قضاییه»، «تعیین تکلیف خودروهای توقیفی در پارکینگ های نیروی انتظامی» و «رفع مشکل کمبود قاضی در شهرهای کوچک» و «توجه به مشکلات استخدامی و معیشتی کارکنان شوراهای حل اختلاف» شدند.

در این نشست از اقدامات قوه قضاییه در برخورد قاطع با عناصر فاسد در قوه قضاییه، قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با تخلفات در واگذاری بنگاه های اقتصادی دولتی به بخش خصوصی و برخورد با زمین خواری ها و دست اندازی به انفال و منابع طبیعی تقدیر و اعلام حمایت شد.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    3 1
    وقتی قوه ی مجریه کشور دست لیبرال ها ونفوذی ها باشد بهتر ازین نمی شود تمام سعی وتلاش غربپرستان از بین بردن اسلامیت نظام است
  • FR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 2
    صبح بخیر
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    4 1
    مولاوردی اعدام باید گردد
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 2
    اجازه خصوصی سازی نمیدی چه فرقی کرد الانم مثل کره شمالی فقط حقوق بگیر و کشاورز و کارگر و دکتر مهندس داریم و زحمت کش ها دریافتی و مزایا ندارن دولتی ها افزایش مزایا و حقوق
  • DE ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    4 0
    اجازه غارت بیت‌المال به اسم خصوصی‌سازی را نمی‌دهیم// نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مطابق عملکرد شرکت‌های دولتی در سالجاری، ۱۶۶ شرکت زیان‌ده بوده‌اند و متوسط مجموعه زیان شرکت‌های وابسته به دولت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. // ای جان مدیر تسویه فرستادند توش از داخل داغونش کرده تا خصوصی مالیش کنند . آخرهای دوره که میشه یعنی دیگه همین حالاها که دیگه گوش کسی بدهکار نیست هپل هپوش میکنند میره پی کارش خصوصا تمام سوابق و پرونده هاش را بعد از خصوصی مالی نابود میکنند که نشه پیگیری فساد کرد. به داد شرکتهای دولتی خارج برسید که دور از چشم مردم هستند .تا نخوردنشون یک ماء الشعیر ! هم دنبالش. درود و سلام به جناب رییسی
  • رضا IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    3 0
    سلام سید بزرگوار شمارو به جدتان قسم به مشکل ما کشاورزان با شرکت کمباین سازی رسیدگی کنید سال ۹۸ پول گرفته قرار شده بما اسفند ماه تحویل بده ما سال ۹۹ استفاده کنیم ولی به عهدش عمل نکرده ۱۲ ماه گذشته یکسال ما بیکار نشستیم با کلی بدهی وام و قسط بانک عاجز ماندیم الانم بعد ۱۲ ماه نامه زده موتور با ارز آزاد حساب میشه کمباین افزایش قیمت خورده ۲۰۰ میلیون میخاد کشاورز روستایی چجور میخاد جور کنه اینو
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 3
    لغو تحریمها در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست
    • DE ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      3 0
      تحریمها هیچگاه لغو نخواهند شد ولی میشود با اقتصاد مقاومتی ‌تحریمها را لق ِلق کرد.جبهه استکبار برای فروش اسلحه به دنیا و درآمدهای هزاران میلیاردی احتیاج مبرم به یک دشمن فرضی دارد
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    5 0
    یک راهکار برای خلاصی از مشکلات اقتصادی لطفا تعداد 100 هزار دلال و مقامات و برخی تجار را دستگیر و در یک جزیره رها نموده مشکلات اقتصادی نصف می شود
  • الف DE ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    3 0
    فقر زیبنده کشور نیست من چه کار می توانم بکنم چرا تو تریبون اعلام می کنی شما ها باید نمی گذاشتید کار به اینجا بکشد لطفاً همت کنید شعار ندهید منظورم همه مسیولین است که روزانه شعارهای تکراری می‌دهند مسیولین کشور با شماها ست اگر بد است مقصر هستید هم در این دنیا هم در پیش حق باید جواب گو باشید فقر فساد رانت و غیره نتیجه عمل و تصمیمات خلاف کشور مسئولین است خیلی دیر شده تا دیرتر نشده به فکر چاره باشید
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    2 0
    لطفا به اسم رافت اسلامی و خوش رفتاری در زندان محکومان امنیتی و حبس ابدها رو آزاد نکنید ملت از دستشون در امنیت نیستن. انقد اومدن رفتن حرفه ای شدن چطوری قوه قضاییه رو دور بزنن. اشد مجازات رو برای ارازل اوباش خواستاریم نه رافت اسلامی.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    9 0
    لطفا به اسم رافت اسلامی و خوش رفتاری در زندان محکومان امنیتی و حبس ابدها رو آزاد نکنید ملت از دستشون در امنیت نیستن. انقد اومدن رفتن حرفه ای شدن چطوری قوه قضاییه رو دور بزنن. اشد مجازات رو برای ارازل اوباش خواستاریم نه رافت اسلامی.
  • سنا IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    11 0
    سلام جناب آقای ریسی لطفا یک نگاهی هم به قانون شهرداری ها ماده 101 حق تفکیک بیندازید که به نام قانون دارن 25 تا 50 درصد زمین ملت را شهرداری تصاحب می کنه و پوست مردم را میکند مخصوصا شهرهای کوچک ... هر خبر گزاری مطلب گذاشتم شاید کسی جوابی بده حذف کرد لطفا مشرق حذف نکن
  • محمد محمدی NL ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    8 1
    سلام دوصدگفته چون نیم کردارنیست
  • DE ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    داوود گودرزی،‌ دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی: گاهی کالای قاچاق کشف می‌شود و وقتی می‌گوییم صاحب این کالا چه کسی است دلالان مثلا یک کارتن‌خواب را پیدا می‌کنند که او اقرار می‌کند من صاحب کالا هستم و فرد کارتن‌خواب به زندان‌خواب تبدیل می‌شود در حالی که دلال اصلی دستگیر نمی‌شود و بعد گزارش می‌شود فلان میلیارد دلار ارز چهار هزار و 200 تومانی گم شده است. این به خاطر نبود سامانه‌های اعتبارسنجی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس