راه آهن خواف-هرات افتتاح شد/ روحانی: امروز یک روز تاریخی فراموش نشدنی برای ایران و افغانستان است

رئیس جمهور کنترل نوسانات بازار داخلی و جلوگیری از افزایش قیمت نسبی کالاهای اساسی، نرخ تورم در کشور و همچنین ایجاد رفاه نسبی در جامعه را از مهمترین اهداف دولت عنوان کرد.

به گزارش مشرق، در جلسه روز یکشنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گزارش وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت از نحوه تامین و توزیع کالاهای اساسی در سال آینده ارائه شد.

پس از ارائه این گزارش‌ها، سازوکار پیشنهادی دولت درخصوص نحوه تامین و توزیع کالاهای اساسی، با ملاحظه پیش بینی درآمدهای ارزی و شرایط اقتصادی کشور در سال آینده با تاکید بر مقابله با رانت و فساد در فرایند تامین تا مصرف کالا تشریح و ارزیابی شد.

روحانی رئیس‌جمهور  در این جلسه گفت: در شرایط جنگ اقتصادی همه تلاش دولت بر این بوده که برغم فشارهای تحریمی، مشکلات معیشتی مردم کاهش یابد و اولویت دولت، تامین کالاهای اساسی در جهت افزایش رفاه عمومی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده است.

بیشتر بخوانید

کرونا در اکثر استان‌ها کاهشی است/ ۱۲ شهرستان در شرایط قرمز هستند/ دستور خرید واکسن کرونا را دادم

نظر روحانی درباره تورم در سال‌های ۸۴ تا ۹۲ چه بود؟ +نمودار

وی، کنترل نوسانات بازار داخلی و جلوگیری از افزایش قیمت نسبی کالاهای اساسی، نرخ تورم در کشور و همچنین ایجاد رفاه نسبی در جامعه را از مهمترین اهداف دولت عنوان و تاکید کرد: سیاست کلان تامین و تخصیص ارز کالاهای اساسی نباید زمینه‌ای برای رانت‌جویی و فساد شود.

رئیس‌جمهور افزود: در همان حال که برای بهینه‌سازی سیاست کلان ارزی و تجاری کشور باید تلاش کرد، همزمان، وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های ذیربط موظف شده‌اند در چارچوب یک برنامه دقیق و با هماهنگی یکدیگر نظام توزیع و نظارت بر قیمت کالاها را به شکل دقیق کنترل و مدیریت کنند.

روحانی ادامه داد: در سازوکار پیشنهادی دولت در سال آینده، تامین کالاهای اساسی با محوریت افزایش رفاه عمومی محور اصلی است و باید با تخصیص منابع ارزی لازم، در یک حرکت نظام‌مند تامین، تولید و توزیع در کشور، اجرایی شود.

 وی تاکید کرد: در این سازوکار پیشنهادی، مبارزه با رانت و فساد و ایجاد شفافیت در فرایند تامین تا مصرف کالا، مورد توجه قرار گرفته است و در عین حال تداوم سیاست‌های خود اتکایی در تولید کالاهای اساسی همچنان هدف قطعی دولت خواهد بود.

رئیس‌جمهور در ادامه بر ضرورت حضور میدانی ناظران و ایجاد شفافیت در قالب یک سامانه فراگیر در حوزه توزیع و قیمت‌گذاری برای کنترل قیمت‌ها تاکید کرد و گفت: در این زمینه گام‌های بزرگی برداشته شده است و دولت مصمم است با تکمیل سامانه جامع تجارت، تامین شفافیت در سراسر مسیر تامین و توزیع ، زمینه‌های رانت و فساد را از بین ببرد.

 روحانی همکاری و هماهنگی دستگاه قضایی و اتحادیه‌های صنفی در این مسیر برای کنترل قیمت‌ها را  حائز اهمیت دانست.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    5 1
    جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و تورم از اهداف دولت است،الفففاتحه به سمت تشدید قحطی سازی مصنوعی
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      1 0
      یکی به این بگه مردم دیگه بهت اعتماد ندارند وگرنه چرا باید برای تست واکسن کرونا معاونین وزارت بهداشت متوسل به قسم و آیه بشوند که واکسن عوارضی نداره ومردم قبول نکنند اینها همه نشانه اینه که دولت از اعتماد مردم سو استفاده کرده و به جای حل مشکلات گفتار درمانی می کند و راه به جایی نبرده به قول عزیزی حرف نزن و بگذار این مدت از ریاست جمهوریت بگذرد
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    7 1
    زرشک هنوز خسته نشده بعد از 7 سال و اندی باز وعده کنترل قیمت میده. کنترل قیمت شرم کرد و این روحانی هنوز از مردم شرم نکرد
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    5 0
    آقایان مشاور ان هر روز ایشون را نشان ملت ندهید
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    3 0
    یه مذاکره برجامی با تورم انجام بدید شاید ارزونی حاصل بشه
  • حسین رضا IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    3 0
    توگفتی ماهم باور کردیم...!!!
  • مردم دوست IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    6 0
    دستتو از جیب مردم در بیار ..! مهار قیمتها و تورم پیشکش
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    4 0
    اول سال زمانی که نخود ده و دوازده تومان شده بود گفتی باید بر رشد قیمت حبوبات نظارت بشه و نتیجه اش را الان دیدیم گه به قیمت بیست چهار و پنج تومان رسیده
  • DE ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    جلوگیری از افزایش کالاها و تورم قیمت از اهداف دولت است/ بررسی سازوکار تامین و توزیع کالاهای اساسی بین برو بچ
  • اکبر IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    ای آقا گرانی به اوج رسیده و دیگه جا نداره قبل از گرانی باید عمل می کردید. خواب دیدید خوش باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس