سعید محمد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: گردش مالی این قرارگاه به طور دقیق بررسی و رصد می‌شود و به طور منظم مالیات ما محاسبه و پرداخت شده است.

به گزارش مشرق، سردار سعیدمحمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امروز در نشست خبری که به مناسبت سالگرد تاسیس این قرارگاه برگزار شد، با اعلام اینکه به طور متوسط هر هفته یک پروژه عمرانی را تکمیل و تحویل داده ایم گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده ۳۷ پروژه کلیدی را تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید تکمیل کرده و تحویل می دهیم.

این در حالی است که با وجود محدودیت های مالی دولت تلاش کردیم تا انعطاف پذیر باشیم و از دارایی های غیرمولد دولت استفاده کنیم. چرا که معتقدیم با وجود محدودیت های فروش نفت با مشکل کمبود نقدینگی و اعتبار برای انجام پروژه های عمرانی کشور داشته باشیم.

وی افزود: وقتی می گوییم در جنگ تمام عیار قرار داریم لازم است تا قوانین و دستورالعمل ها نیز متناسب شرایط جنگی تدوین شوند در حالی که بسیاری از قوانین کنونی کشور برای شرایط جنگ اقتصادی طراحی نشده است و همین امر موجب ایجاد گره می‌شود. به نحوی که در بسیاری از بخش ها به صورت جزیره ای شاهد عملکرد موفق هستیم اما زمانی که همین بخش ها در تعامل چند مجموعه قرار می گیرند چالش هایی ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول توضیح داد: میدان گازی مشترک پارس جنوبی اهمیت زیادی برای کشور دارد چرا که ۷۵ درصد گاز شیرین ما در کشور را تولید می کند و از طرفی گاز بخشی نیروگاهی برای تولید برق و همچنین تامین میعانات گازی برای تولید بخش قابل توجهی از بنزین کشور در پالایشگاه ستاره خلیج فارس را برعهده دارد. این در حالی است که اکنون به دلیل محدودیت های تحریمی، فروش و صادرات میعانات گازی در کشور با مشکل روبرو شده و بهترین فرصت است که این محدودیت را به سکویی برای ایجاد ارزش افزوده چند برابری میعانات گازی تبدیل کنیم.

محمد با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس ۳۶۰ هزار بشکه است، ادامه داد: در حقیقت ظرفیت تولیدی این پالایشگاه ۴۲۰ هزار بشکه است. از آنجایی که در منطقه احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس بخش یوتیلیتی و همچنین خط تامین خوراک وجود دارد تصمیم گرفتیم تا با طراحی و احساس یک پتروپالایشگاه میعانات گازی موجود را به محصولات پائین دستی صنعت نفت تبدیل کنیم چرا که در حال حاضر بخشی از چالش ما در صنعت نفت معطوف به بخش پائین دستی این صنعت است. به نحوی که در بسیاری از موارد به دلیل نبود فناوری لازم اقدام به واردات برخی محصولات پائین دستی می کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا تولیدات این مجموعه احساسی جدید را در بخش شوینده ها، نساجی و پت متمرکز کنیم که مراحل اولیه آن انجام شده و طی دو سال آینده تکمیل و بهره برداری می‌شود.

طلب ۴۲ هزار میلیارد تومانی از دولت

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا میزان مطالبات این مجموعه از دولت را پیش از نوسانات اخیر نرخ ارز ۴۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بخشی از مطالبات ما به صورت نقد دریافت می‌شود. بخشی دیگر نیز در قالب اوراق به ما تحویل داده می‌شود که با وجود ریزش ارزش آن این روش را نیز می پذیریم و تحمل می کنیم. از سویی دیگر بخشی از تامین مالی خود را تلاش می کنیم با استفاده از تسهیلات بانکی که عمده ضمانت نامه های آن را بخش کارفرمایی تقبل می کند، تامین کنیم. بخش دیگری از تامین منابع خود را نیز تلاش می کنیم از طریق تهاتر یا بازار سرمایه یا فروش دارایی های خود تامین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برخلاف آنچه در برخی رسانه های معاند نظام مطرح می‌شود گردش مالی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به طور دقیق و مستمر توسط نهادهایی فراتر از سپاه پاسداران مورد رصد و واکاوی قرار می گیرد، تصریح کرد: از آنجایی که این قرارگاه از سال ۸۶ مورد تحریم های آمریکا قرار دارد از مجموعه دولت و وزارت اقتصاد و دارایی تقاضا کردیم تا برای اینکه مجدداً مجموعه های مورد تماس با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که حدود ۵ هزار شرکت خصوصی را دربر می گیرند به طور مجزا در بخشی مستقل که البته مورد رصد و تایید نهادهای نظارتی و امنیتی کشور هستند به طور دقیق بررسی و رصد شود. به این ترتیب نه تنها گردش مالی و صورت های مالی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا توسط سپاه پاسداران موشکافی می‌شود بلکه مجموعه دولت در حتی مجلس شورای اسلامی به طور دقیق بر آن نظارت داشته و مالیات این قرارگاه به طور سالانه محاسبه و دریافت شده است.

محمد گفت: اگر بر اساس گفته های رسانه های معاند نظام این انتظار وجود دارد که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا فهرست شرکت هایی که بخش قابل توجهی از آنها را بخش خصوصی تشکیل می دهد منتشرکرده تا تحریم ها علیه آنها تشدید شود قطعاً چنین انتظاری نه تنها عاقلانه نیست بلکه مستقیماً به ضرر منافع ملی کشور و مجموعه هایی است که در حال انجام پروژه های عمرانی و زیرساختی هستند.

بودجه مصوب رهبری برای فاضلاب اهواز پرداخت نشد

این مقام مسئول با اعلام اینکه بودجه تخصیص داده شده از سوی مقام معظم رهبری برای توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب اهواز یک سال است که تصویب شده اما اجرایی نشده است، ادامه داد: همانطور که می دانید در بخش اجرای برخی امور چالش های متعددی وجود دارد که نیاز به رفع سریع و تعامل بین بخش های مختلف هستند.

وی ادامه داد: خیلی از بخش های کشور مانند صنعت نفت و گاز، صنایع معدنی و بخش کشاورزی آسیب پذیر هستند و فشار مستقیم آن را مردم متحمل می شوند. به همین دلیل تلاش داریم با ورود به بخش های مختلف دوشادوش سایر نهادهای کشور تلاش کنیم تا با مدیریت و جذب نقدینگی سرگردان در بازارهای کاذب به بخش مولد تلاش می کنیم تا آبادانی در این بخش ها با سرعت بیشتری انجام شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس