کد خبر 1155089
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
راه نه چندان دشوار استقلال برای جهش ۶ پله ای و رسیدن به صدر

تیم فوتبال استقلال برای آنکه بتواند در هفته ششم حضور در صدر جدول را تجربه کند کار دشواری ندارد.

به گزارش مشرق، در ادامه مسابقات هفته ششم لیگ برتر امروز دو دیدار در تبریز و مشهد برگزار می شود که ابتدا دربی تبریز از ساعت ۱۵ آغاز می شود و سپس سوت آغاز دیدار حساس استقلال و شهرخودرو از ساعت ۱۵:۴۵ در ورزشگاه امام رضا تبریز به صدا در می آید.

دربی تبریز در شرایطی خاص برگزار می شود و هر دو تیم هم خانواده ماشین و تراکتور که مربیان خود را هم از دست داده و با مربیان موقت پا به این میدان می گذارند، دارای انگیزه هایی مشترک از جمله فاصله گرفتن از پایین جدول هستند.

سرخ پوشان تبریز اندکی شرایط بهتری دارند و با ۶ امتیاز در رده یازدهم جدول جای دارند و در صورت پیروزی در این بازی با جهش چشمگیری مواجه شده و تا رده ششم جدول هم صعود می کنند که در این صورت جای پرسپولیس را خواهند گرفت.

ماشین سازی که ضعیف ترین تیم مسابقات تا پایان هفته پنجم بوده و تنها با یک امتیاز در انتهای جدول جای دارد، اگر در این دیدار پیروز شود تنها یک پله در جدول صعود کرده و به لطف یک بازی بیشتر از ذوب آهن جای این تیم را در رده پانزدهم می گیرد. اما آنچه شاید امروز برای مربیان موقت دو تیم و به خصوص سرمربی ماشین سازی مهم باشد، نباختن است و چه بسا همین استراتژی باعث ارائه بازی بسته و محتاطانه از سوی دو تیم شود.

بیشتر بخوانید:

هشدار به استقلال درمورد شهرخودرو

اما در مشهد دو تیم با قصد و هدف دیگری به میدان می‌روند. استقلال و شهرخورو که هردو از تیم های مدعی حساب می شوند امروز برای رسیدن به رده‌های بالای جدول به هر ۳ امتیاز این بازی چشم دوخته‌اند.

آبی پوشان امروز برای رسیدن به صدر جدول کار خیلی سخت و نشدنی در مشهد ندارند و تنها کافی است مقابل تیمی که هدایت آن را مهدی رحمتی بر عهده دارد برنده از میدان خارج شوند. شاگردان فکری امروز با هر نتیجه‌ای در مشهد پیروز شوند با صعودی ۶ پله‌ای، به صدر جدول خواهند رسید.

شاگردان رحمتی هم به ۳ امتیاز کامل این بازی چشم دارند چرا که آنها هم در صورت پیروزی حداقل با سه رده صعود در جدول به جای پیکان در جایگاه ششم قرار می گیرند و حتی اگر بتوانند به پیروزی پر گلی دست پیدا کنند می‌توانند در رده‌های بالاتر هم قرار گیرند.

جدال برای رسیدن به بالای جدول می‌تواند بر جذابیت‌های دیدار آبی پوشان و تیم تحت رهبری سید مهدی رحمتی اضافه کند و این بازی را از قالب یک دیدار معمولی خارج کند.

استقلالی‌ها امروز چند بازیکن خود را در اختیار ندارند که عبارتند از شیخ دیاباته، وریا غفوری، بابک مرادی و فرشید اسماعیلی. چهره شاخص این دیدار هم می تواند محمد حسین مرادمند باشد که فصل گذشته در شهرخودرو حضور داشت و در این فصل پیراهن استقلال را بر تن کرده است.

برنامه بازیهای باقی مانده از هفته ششم لیگ برتر به شرح زیر است؛

یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹

ماشین سازی تبریز – تراکتور ساعت ۱۵ ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی تبریز
داوران؛
یاسر همرنگ – رامین بابایی – محمد شاکر – محمدباقر پورباقر - ناظر؛ فریدون اصفهانیان

شهرخودرو – استقلال ساعت ۱۵:۴۵ ورزشگاه امام رضا مشهد
داوران؛
کوپال ناظمی – حسن انتظاری – علی اکبر نوری – سیدرضا مهدوی - ناظر: حاتم بک پور

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس