بازگشت به طبیعت کرکس دال توسط محیط‌بانان خلخالی+عکس - کراپ‌شده

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست منطقه آق‌داغ خلخال گفت: گونه حفاظت شده کرکس دال پس از تیمار و رسیدگی محیط‌بانان خلخالی، به آغوش طبیعت بازگشت.

به گزارش مشرق، سیدحسین معصوم‌زاده شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گونه حفاظت شده کرکس دال پس از تیمار و رسیدگی محیط‌بانان شهرستان خلخال، به آغوش طبیعت بازگشت.

وی افزود: این گونه حفاظت شده که شب گذشته در ارتفاعات روستای خوجین به‌دلیل کولاک برف از پرواز باز مانده و در محوطه یک کارخانه افتاده بود، طی تماس شهروندان خلخالی، به اداره محیط زیست شهرستان خلخال انتقال و تیمار و رسیدگی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست منطقه آق‌داغ ادامه داد: این کرکس در کیلومتر ۲۰ جاده خلخال به علی‌آباد و در ارتفاعات روستای کالار خلخال رهاسازی شد تا به طبیعت بازگردد.

جزئیاتی از گونه حفاظت شده کرکس دال

معصوم‌زاده بیان کرد: این کرکس که محل زندگی آن ارتفاعات کوهستانی و بیابان‌های خشک است، پرنده‌ای لاشه‌خوار بوده و به نوعی به‌دلیل حفظ محیط زیست اطراف خود، پاکبان طبیعت به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: این پرنده بزرگتر از عقاب و شاهین و جثه‌ای نسبتا قدرتمند داشته که طول بال‌های آن به ۲۴۰ تا ۲۸۰ سانتی‌متر در حال تمام باز می‌رسد.

فرمانده یگان حفاظت منطقه آق‌داغ خلخال گفت: این پرنده در زمره پرندگان حفاظت شده کشورمان قرار دارد و در استان اردبیل به‌دلیل وجود ارتفاعات کوهستانی در مناطق جنوبی و مرکز استان زندگی می‌کند.

در صورت مشاهده مشکلات محیط زیستی با ۱۵۴۰ تماس بگیرید

معصوم‌زاده ضمن قدردانی از دوستداران محیط زیست اظهار کرد: شماره تلفن ۱۵۴۰ اداره کل محیط زیست در اختیار تمامی هموطنان است تا با مشاهده شکارچیان غیرمجاز و یا و مشکلات برای حیات وحش حتما محیط‌بانان اداره محیط زیست در میان بگذارند.

وی با یادآوری این موضوع که در آستانه فصل زمستان حیات وحش و پرندگان به لحاظ این‌که در شرایط سخت آب وهوایی و پوشیده شدن طبیعت از برف عاجز از یافتن غذا هستند، افزود: در صورت نزدیک شدن حیات وحش به محل زندگی انسان‌ها در مناطق روستایی وحاشیه شهرها، مردم با اداره محیط زیست تماس گرفته و حامی حیات وحش باشند.

گفتنی است؛ شهرستان خلخال در استان اردبیل به لحاظ توپوگرافی خاص منطقه و اقلیم سردسیر، زیستگاه حیات وحش و گونه‌های حفاظت شده مختلفی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    16 0
    در عکس آخری انگار کرکس قهر کرده. چقدر نازه
    • GB ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      8 0
      خجالتیه
  • محمد IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    3 0
    درود بر محیط بانان زحمت کش. این پرنده بسیار کمیاب و زیباست و خوشحالم که جایی افتاده که عده ای انسان محیط زیست دوست پیدا و تیمارش کردند.
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    200هزار کیلومترمربع عرصه های کشور قرق و 80میلیون جمعیت یک پول سیاه از این منابع کاسب نیستند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس