یورش نظامیان آمریکایی به منطقه ای در شرق سوریه

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بر ضرورت وجود وحدت در تصمیمات سیاسی و تخلیه کشور از حضور نظامیان بیگانه تأکید کرد.

به گزارش مشرق،  «کریم علیوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به اینکه برخی اقدامات سیاسی باعث ترغیب آمریکا به باقی ماندن در عراق می‌شود، گفت که تخلیه کشور از حضور نظامیان بیگانه ضروری است.

علیوی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت که تحقق حاکمیت عراق در گرو وحدت تصمیمات سیاسی و تخلیه کشور از هر گونه حضور نظامی بیگانه است.

وی افزود که بیش از ۱۵ سال است که شاهد ازهم گسیختگی سیاسی و اهتمام هر طرفی به منافع خود بدون توجه به منافع عالی ملی هستیم که این امر باعث فقدان وحدت در تصمیمات سیاسی شده است.

علیوی تصریح کرد که همه از حاکمیت ملی سخن می‌گویند اما متأسفانه جریان‌های تاکنون به اصول حاکمیت ملی توجه نداشته‌اند حال آنکه وحدت در تصمیم‌گیری‌ها و کنار گذاشتن اختلافات در اولویت این اصول قرار دارد و بهترین نمونه آن جلسه رأی‌گیری درباره خروج نیروهای بیگانه از عراق بود که برخی گروه‌ها از رأی‌دهی به این طرح پارلمان خودداری کردند و همین امر باعث تشویق آمریکایی‌ها به وقت‌کُشی در خروج نیروهای خود از کشور شد.

دی ماه سال گذشته آمریکا در اقدامی جنایتکارانه سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشدالشعبی را در بغداد به شهادت رساند، به دنبال این جنایت پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    اردوغان غلط کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس