نگاهی به عملکرد اولسان هیوندای و ویسل کوبه تا مرحله نیمه ‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا: ببرها در کمین گاو

یک‌شنبه دومین تیم حاضر در فینال لیگ قهرمانان آسیا مشخص می‌شود تا انتظار کشیدن‌های پرسپولیسی‌ها برای شناختن حریف رودرروی خود به پایان برسد.

به گزارش مشرق، نماینده ژاپن به شکل عجیبی راهی فینال این بازی‌ها شده است. آنها به دلیل انصراف یکی از تیم‌های گروهشان دو بازی کمتر انجام دادند و در ۶ بازی لیگ قهرمانان آسیا ۳ بار به مصاف سوون سامسونگ رفتند. دو بار هم با گوانگ‌ژو اورگراند چین دیدار کردند و یک دیدار هم با دیگر نماینده متمول چین یعنی شانگهای داشتند تا فقط با نمایندگان دو کشور و سه تیم روبه‌رو شده باشند. نماینده ژاپن تا این مرحله نتایج قاطعی کسب نکرده و کمی شانس و اقبال باعث شد تا به این مرحله از بازی‌ها برسند. نگاهی به جدول لیگ ژاپن هم نشان می‌دهد آنها با بازی بیشتر دوازدهم هستند و اوضاع خوبی در لیگ داخلی ندارند. ویسل هیچ وقت تیم قدرتمندی در ژاپن نبوده اما بعد از جذب آندرس اینیستا نامش سر زبان‌ها افتاد و حالا هم با قهرمانی در جام‌ حذفی ژاپن به آسیا راه پیدا کرده است. آنها نشان دادند با وجود نتایج ضعیف در لیگ، برد در بازی‌های حذفی را بلدند و با استفاده از تجربه اینیستا و توماس ورمائلن دو بازیکن سابق بارسلونا امید به قهرمانی دارند. 

اولسان برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا با روحیه‌تر از حریف است. آنها در لیگ کره دوم هستند و در لیگ قهرمانان آسیا بدون شکست تا نیمه ‌نهایی بازی‌ها صعود کردند. نماینده کره با دو برد قاطع در مرحله حذفی و بدون گل خورده نشان داد به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کند و عزمش را برای دومین قهرمانی جزم کرده است. اولسان یک بار در سال ۲۰۱۲ قهرمان این جام شده و تیم شناخته شده‌ای به حساب می‌آید. آنها با سابقه قهرمانی در تمامی جام‌های کره و البته جام قهرمانان شرق آسیا، تیم با سابقه‌ای هستند و بر خلاف ویسل کوبه تاریخچه‌ پرافتخاری دارند. 

رقابت پایاپای ویسل‌کوبه و سوون سامسونگ که در رده هشتم لیگ کره قرار دارد نشان می‌دهد اولسان به عنوان تیم دوم کره نباید کار سختی برابر حریف ژاپنی خود داشته باشد. ببرهای اولسان در کمین گاو ژاپنی نشسته‌اند تا آن را تیکه و پاره ‌کننده اما باید فکری به حال شاخ‌های این گاو کرده باشند چون تجربه اینیستا و فرمایلن می‌تواند دمار از روزگار این ببرهای وحشی دربیاورد. 

برنده این بازی هر تیمی باشد با زحمت به فینال رقابت‌ها رسیده و حریفان سختی را پشت ‌سر گذاشته اما بهترین خبر برای پرسپولیس مشخص شدن یک نام خاص به عنوان صعودکننده نمی‌تواند باشد و تنها تیمی که تلفات بیشتری قبل از فینال بدهد می‌تواند حریف مناسبی باشد. هر دو تیم بازیکنان خارجی با کیفیتی دارند که غیبت آنها در فینال به سود پرسپولیس خواهد بود و باید دید در نهایت چه اتفاقی رخ خواهد و داد و نماینده ایران با چه تیمی روبه‌رو خواهد شد. 

بیشتر بخوانید:

کرونا کار پرسپولیس را سخت کرد

در ادامه نگاهی به عملکرد دو تیم بیندازید و با آنها بیشتر آشنا شوید.

اولسان هیوندای
لقب‌: ببرهای اولسان
افتخارات‌: کی لیگ (‌۲)، جام‌ حذفی کره (یک)، سوپرجام کره (یک) لیگ قهرمانان آسیا (یک) و جام قهرمانان شرق آسیا (یک)
رتبه در لیگ کره‌: دوم

عملکرد در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰
بازی‌:
۸
گل زده‌: ۱۹
گل خورده‌: ۵
کلین‌شیت‌: ۳
برد: ۷
تساوی‌: یک
باخت‌: صفر
رتبه در مرحله گروهی‌: اول
بهترین بازیکن‌: یون بیت گارام
بهترین گلزن‌: بیورن یانسن، جونیور نگرائو و یون بیت گارام (۴)
بهترین پاس گل دهنده‌: هو سانگ جان و یون بیت گارام (۲)

ویسل کوبه 
لقب‌: گاو
افتخارات‌: جام ‌حذفی ژاپن (یک)، سوپر جام ژاپن (یک) 
رتبه در لیگ ژاپن: دوازدهم
عملکرد در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰
بازی‌:
۶
گل زده‌: ۷
گل خورده‌: ۶
کلین‌شیت‌: ۲
برد: ۴
تساوی‌: صفر
باخت‌: ۲
رتبه در مرحله گروهی‌: اول
بهترین بازیکن‌: آندرس اینیستا
بهترین گلزن‌: آندرس اینیستا (۲)
بهترین پاس گل دهنده‌: آندرس اینیستا، دایگو نیشی، گوتوگا ساکای، کیوگو فوراهاشی و کی یو تو یاماگوچی (‌ یک)

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیرمهدی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    پرسپولیس قهرمانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس