صعب العلاج

حسینعلی شهریاری گفت: با گذشت ۹ ماه از سال دولت هنوز یارانه مربوط به درمان بیماران صعب العلاج را پرداخت نکرده است.

به گزارش مشرق، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، گفت: اگرچه بودجه بخش بهداشت و درمان در سال آینده ۵۷ درصد نسبت به سال جاری افزایش را نشان می‌دهد، اما آنچه که مهم است این است که این بودجه به طور کامل و در زمان خود تخصیص یابد.

بیشتر بخوانید:

کاهش بودجه درمان ناباروری در سال ۱۴۰۰!

وی افزود: مشکلی که ما در سال جاری با آن مواجه هستیم، عدم اختصاص به موقع اعتبارات بخش درمان در زمان خود است و ردیف‌های اعتباری‌ای در این بخش هست که هنوز هیچ اعتباری و هیچ بودجه‌ای برای آن تخصیص نیافته است.

بیشتر بخوانید:

رژیم غذایی مبتلایان به بیماری ایدز باید چگونه باشد؟

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: بودجه بخش بهداشت و درمان کشور در سال جاری ۸۶ هزار میلیارد تومان است که این عدد در سال ۱۴۰۰ به ۱۳۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته، اما همانطور که گفتم مهم پرداخت به موقع این اعتبارات است، نه این که فقط در لایحه افزایش پیدا کند.

شهریاری خاطرنشان کرد: بودجه درمان در سال آینده افزایشی است به طور مثال بودجه مربوط به بیمه سلامت از ۱۳ هزار میلیارد تومان در سال جاری به ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

وی افزود: به عنوان مثال در بحث پرداخت یارانه بخش درمان، در سال جاری ۳۹۰۰ میلیارد تومان به این بخش تخصیص یافته بود که بخش‌هایی هستند که هنوز یک ریال یارانه هم در این حوزه دریافت نکرده‌اند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: به عنوان مثال با گذشت ۹ ماه از سال جاری هنوز یارانه مربوط به درمان بیماران خاص و صعب العلاج که ۱۸۵ میلیارد تومان است، پرداخت نشده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: البته پیش هم آمده که ردیف‌های اعتباری در ماه‌های پایانی سال به یکباره پرداخت می‌شده، اما نکته مهم اینجاست که این بودجه به موقع پرداخت شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    ایندولت =دولت دل بخواهی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس