رایزنی برای حل مشکلات تردد کامیون‌ها در مرز دوغارون

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از واردات کامیون‌های مستعمل و دست دوم از اروپا و ترخیص این کامیون‌ها از گمرک گفت:‌ واردات کامیون‌های مستعمل با راهبرد اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

به گزارش مشرق، روح‌الله عباسپور نماینده بوئین‌زهرا و آوج  در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید، گفت: انتظار است مسئولین دولتی در سال جهش تولید به تولید در داخل توجه کنند نه واردات.

بیشتر بخوانید:

شهرداری تهران؛ از واردات مدیر فرنگی تا اتوبوس دست‌دوم خارجی+عکس

وی با اشاره به واردات کامیون‌های مستعمل و دست دوم از اروپا و دپوی آنها در گمرگ به مدت سه سال گفت: با عنایت به اینکه در سال جهش تولید باید به افزایش تولید در داخل فکر و برنامه‌ریزی کرد، واردات این کامیون‌های دست دوم جای تعجب دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های داخلی برای توسعه حمل و نقل ناوگان جاده‌ای استفاده کرد، گفت: به جای واردات باید از تولیدات داخلی حمایت شود.

عباسپور تأکید کرد: واردات کامیون‌هایی که مستعمل  و دست دوم هستند قطعاً با راهبرد اقتصادی مقاومتی مغایرت دارد.

وی گفت: سؤال ما از آقایان و مسئولین مربوطه این است که چرا کامیون دست دوم و مستعمل وارد می‌کنند و اگر قرار بر واردات است حداقل کامیون‌های نو و مناسب باید وارد شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: توجه به واردات در سال جهش تولید سیاست درست و مناسبی نیست.

به گزارش فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پنچ شنبه گذشته از آغاز ترخیص کامیون‌های دست دوم اروپایی به دستور رئیس جمهور خبر داده و گفته بود: ترخیص کامیون‌های وارداتی با موافقت و دستور رئیس‌جمهور به وزیر صمت و رئیس کل بانک‌ مرکزی انجام می‌شود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کامیوندار IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    اگر تولید داخل باشه حتما میخریم واگر ارز باشه حتما نو وارد میکنیم وقتی ارز نیست و تولید داخل نداریم باید کامیون 50 سال پیش استفاده کنیم که هر 100 کیلومتر 80 لیتر گازوئیل یارائه ای مصرف میکنه و هوا را الوده میکنه . اقای نماینده با شعار نمیشه از تولید حمایت کرد
  • سید IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    قیمت کامیون های سرهم بند کرده یا ساخت داخل چنان زیاد است که بسیاری توان خریدنش را ندارند! اگر واردات کامیون های سالم از خارج انجام شود می تواند سبب تعدیل این قیمت ها و در نتیجه کاهش هزینه ای حمل و نقل و قس علی هذا باشد!
  • رضا IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 1
    اقای نماینده همین چند روز پیش ترمز بریدن یه کامیون بنجل چینی اطراف تهران باعث مرگ چند نفر شد نکنه شمام تو مونتاژ کامیونای چینی تو سایپا و ایران خودرو شریک هستین همین بنز و ولوو کارکرده یه چرخش میارزه به این اشغالا
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    غولهای بیابانی که اخبار حوادث را پرحجم خواهند کرد .
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    آقا چرا بی ربط میگی کامیون های دست دوم اروپایی با کارکرد کم صد شرف به کامیون های مونتاژی چینی غیر استاندارد داره که ارزبری آن هم بیشتر از دست دوم میافتد در ضمن باید مابه ازاء این دست دوم ها/ کامیون ها و تریلی ۶۰ تا ۷۰ ساله پر مصرف و آلوده زا را اسقاط کنند کافی است یک سر به انتهای خیابان شهید رجایی رفت و آمد کنی و تریلی های عتیقه پر مصرف را دیدن کنی تعصب بیجا فایده ای ندارد الان توان مردم به خرید یا حتی مونتاژی کامیون ها و تریلی های نو نمیرسد پس فعلا باید کار جلو برد و همزمان کامیون سازی واقعا ملی را راه انداخت درست کردن کفی تریلی که مشکلی حل نمیکند تولید موتور گیربکس شاسی لوازم ایمنی و ترمز و سایر لوازم بروز آن مشکل را کمتر می کند
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    طرف میره قطعات مستعمل شده رو میخره بعد بازسازی میکنه، به اسم تولید ملی میفروشه! استاندارد میره اعتراض میکنه، بر میگردن بهش میگن تو این 20 سال کجا بودی! بعد شما میگی..!هیچی ولش کن. فقط میتونم بگم کامیون مستعمل که حالا باز خوبه، راه که میره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس