کد خبر 1154375
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
فغانی: سخندان با نامهربانی کنار گذاشته شد/آقایانی که خود را مطلع می‌دانند در کدام تورنمنت آسیا بوده‌اند؟

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان گفت: عزیزانی که خود را ارزیاب و مطلع می‌کنند در این چند ساله در کدام تورنمنت مهم آسیا ناظر و مدرس بوده‌اند؟

به گزارش مشرق، علیرضا فغانی درباره شرایط برگزاری مسابقات شرق آسیا، اظهارداشت: شرایط مسابقات خوب است و تیم‌های ایرانی این موضوع را تجربه کرده‌اند. شرایط پروتکل‌های بهداشتی هم به خوبی رعایت می‌شود. در بازی روز یکشنبه و فینال از سیستم VAR استفاده می‌شود. چون هزینه سنگینی دارد و همه کشورها از جمله ما این شرایط را ندارند.

داور بین‌المللی کشورمان، گفت: امیدوارم به روزی نرسد که نیاز به VAR باشد چون تیم‌ها اگر نتوانند این شرایط را داشته باشند باید در ای اف سی کاپ بازی کنند. اما اینفانتینو گفته اجباری نیست که همه کشورها این سیستم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

فغانی: برخی رفتارها شیطنت‌آمیز و از حسادت بود

وی درباره اینکه در بازی‌های اخیر مثل لیورپول خط آفساید به گونه‌ای است که گاهی ناعادلانه است، گفت: VAR انگلیس با بقیه دنیا فرق دارد. خطی که برای آفساید می‌گذارند به کمک داور این شانس را داده‌اند که اگر شرایط دشوار باشد، بازی را ادامه دهد اما اگر در ادامه متوجه شد می‌تواند پرچم بزند.

فغانی درباره وضعیت داوری ایران و لیست بین‌المللی که شما ورود و خروجی داشتید، عنوان کرد: ارزش و وقت برنامه شما بیشتر از این است که به این مسائل بپردازیم. باید این بحث‌ها رودر رو باشد که اگر کسی دروغ بگوید طرف مقابل بتواند اصلاح کند. من برای جوانان دعا می‌کنم خدا به آنها صبر بدهد و به اهداف خود برسند. آقایانی که خود را مطلع می‌دانند و ارزیاب هستند، تعجب می‌کنم چرا در این چند ساله در یک تورنمنت مهم آسیا به عنوان ناظر یا مدرس نبوده‌اند؟ آخرین مورد ما استاد عنایت بوده که ناظر بود.

وی که با برنامه ورزش و مردم گفت‌وگو می‌کرد، افزود: آقای سخندان با افتخارترین فرد محسوب می‌شود ببینید چگونه او را کنار گذاشتند؟ سخندان در اوج خود و در نامهربانی کنار رفت. در ابلاغ داوری می‌بینید به کیفیت کار فکر نمی‌کنند و دنبال اضافه شدن 4 رای هستند. این مسائل در رسانه‌ها مطرح می‌شود اما گوش شنوایی نیست و به نظر می‌رسد مسئولان هم آن را دوست دارند. امیدوارم کسی که شایسته است به جایگاه خود برسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس