آبرامز: دولت آینده باید فشار بر ایران و آژانس را حفظ کند

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اعلام کرد که دولت آینده این کشور باید فشارهای دولت کنونی بر ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران) را حفظ کند.

به گزارش مشرق، «الیوت آبرامز» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و ونزوئلا در مصاحبه با نشریه صهیونیستی-آمریکایی «الگمینر» تأکید کرد که دولت آینده آمریکا باید سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران را ادامه دهد و با همکاری متحدان اروپایی واشنگتن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران تحت فشار بگذارند.

بیشتر بخوانید:

افزایش تحریم‌ها علیه ایران تا آخرین روز دولت ترامپ

الیوت آبرامز در پاسخ به این سؤال که توصیه‌اش به دولت بایدن در خصوص ایران چیست، با مطرح کردن این ادعای بی‌اساس که آمریکا اکنون در موضع قدرت قرار دارد و ایران در موضع ضعف قرار گرفته است، اظهار داشت: «او باید بداند که ایالات متحده دست بالا را دارد. ایران طی این سال‌ها با فشارهای شدیدی مواجه بوده و تضعیف شده است. ما در موضع قدرت هستیم و باید در هرگونه مذاکرات احتمالی از این برتری استفاده کنیم.»

وی درباره اینکه دولت آینده آمریکا به جز تحریم‌ چه کار دیگری می‌تواند علیه ایران انجام دهد، گفت: «ما به همکاری‌های بین‌المللی گسترده [علیه ایران] نیاز داریم. اگر کارزار فشار حداکثری نبود، من فک می‌کنم که امروز شاهد همکاری‌ میان اسرائیل، بحرین و امارات نبودیم. این بسیار مهم است.»

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و ونزوئلا ادامه داد: «ما به هماهنگی بیشتر با طرف‌های اروپایی به‌ویژه بریتانیا، فرانسه و آلمان که در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ مشارکت داشتند نیاز داریم تا فشار را بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی [در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران] حفظ کنیم»

آبرامز خاطرنشان کرد: «ما باید فشارها بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران را حفظ کنیم و فشارهای اقتصادی بر ایران را نیز ادامه دهیم.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    آقای ظریف و روحانی، با شما هستن گوشی رو بردارین لطفأ!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس