نیروی نظامی عراق حشدالشعبی

گروه قاصم الجبارین با پذیرش مسئولیت حمله به کاروان ائتلاف آمریکایی در جنوب عراق، از سرگیری حمله به نیروهای اشغالگر را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المیادین، گروه‌های مقاومت عراق اعلام کردند صبر آن‌ها به پایان رسیده و حملات خود علیه نیروهای اشغالگر آمریکایی را از سر گرفته اند.

بیشتر بخوانید:

حشدالشعبی رمز امنیت و وحدت عراق

گروه قاصم الجبارین روز پنج شنبه با پذیرش مسئولیت حمله به کاروان نیروهای ائتلاف آمریکایی در جاده السماوه و اللطیفه در جنوب عراق افزود: پایان صبر خود و آتش بس و از سرگیری عملیات علیه نیروهای اشغالگر را اعلام می‌کنیم.

منابع عراقی ساعاتی پیش اعلام کردند در مسیر دو کامیون متعلق به ائتلاف متجاوز آمریکایی در جاده بین المللی السماوه انفجار رخ داده است.

در اواخر مهرماه، محمد محیی، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد گروه‌های مقاومت با آتش‌بس مشروط و توقف حمله به نیروهای آمریکایی در خاک عراق موافقت کرده اند. سخنگوی گردان‌های حزب الله تهدید کرد اگر نیروهای آمریکایی برای زمان نامشخص در عراق بمانند، گروه‌های مقاومت از تمامی سلاح‌های موجود خود (علیه آنها) استفاده خواهند کرد.

در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس، نائب رئیس نیروهای بسیج مردمی عراق در ژانویه امسال، پارلمان عراق طی مصوبه‌ای خروج نیروهای خارجی از خاک این کشور را به تصویب رساند.

مصوبه پارلمان عراق که از اکثریت موافق آرا برخوردار بود، دولت بغداد را ملزم به لغو درخواست از ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و تعهد نسبت به پایان دادن حضور نیروهای خارجی در خاک عراق می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    4 1
    خوب تا زمانی که این حملات ادامه دارد امیدی به خروج اشغالگران است
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 1
    همه می دانند که عراق اشغال شده است و مردم عراق هم مرد ندارند یک مرد مثل چمران ندارند یک شهدی مثل احمدقصیر ندارند
    • بهزاد IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      0 0
      با این حرف ((( فــتـــنـــه )) نکنید
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    3 1
    حشد الشعبی باید حملات شبانه و موشکی خود را به سبک افغان ها باید شروع کند تا همانطور که مجاهدین افغان روسها و امریکایی هارا بیرون کردند حزب الله عراق هم بتواند امریکا را بیرون کند البته اینبار با حملات پهبادی انتحاری
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    3 1
    آمریکا توان ادامه دادن حملات به حشد و حزب الله را ندارد چون گسترش این حملات می تواند تمام طرح های تفرقه افکنانه و را برملا نماید و محبوبیت حشد را بالا ببرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس