سنای آمریکا با طرح ممانعت از فروش تسلیحات به امارات مخالفت کرد

مجلس سنای آمریکا با ۵۰ رای در مقابل طرح ممانعت از فروش تسلیحات به ارزش ۲۳ میلیارد دلار به امارات مخالفت کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترزپیشتر اعلام کرده بود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا روز چهارشنبه تهدید به استفاده از حق وتو برای تایید فروش تسلیحات به امارات کرده است.

مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در مورد عدم تایید فروش سلاح به امارات رای گیری انجام داد و با ۵۰ رای در مقابل ۴۶ رای این طرح را رد کرد.

کاخ سفید در بیانیه سیاسی مدعی شده بود که فروش (تسلیحات) به صورت مستقیم با افزایش بازدارندگی امارات از سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی آمریکا پشتیبانی می کند.

دولت آمریکا در تاریخ ۱۰ نوامبر به کنگره گفت که فروش گسترده محصولات شرکت های جنرال اتمیکس، لاکهید مارتین و ریتون به امارات را تایید کرده است. این توافق شامل بیش از ۵۰ جنگنده اف- ۳۵، بیش از ۱۴هزار بمب و مهمات می شود.

طبق قوانین آمریکا بازبینی کنگره بر روی توافق های تسلیحاتی بزرگ لازم است. قطعنامه ها باید برای اجرایی شدن از سنا و مجلس نمایندگان آمریکا پس از کسب دو سوم اکثریت تایید بگیرد تا از حق وتو ترامپ مصون بماند.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 2
    ميگم مشرق ، ما كه ادعائى نسبت به اعراب يا ساير همسايه ها نداريم و اونها هم كه نسبت به خودشون همين طور ! ميشه بگى اينهمه سلاح و مهمات را به چه بهانه اى به اعراب مى فروشند ؟! آيا وقت اون نرسيده ما هم سهمى و درصدى از اين معاملات داشته باشيم ؟! يا … ؟!
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    نصیحت به عربا.صدام فراموش نکنید.اونم به امریکاتکیه کردوناموسشم فروخت آخرشم مثل سگ خودشون کشتنش که زبون بازنکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس