تلاش ژاپن برای ساخت موشک‌ جهت حمله پیشدستانه به کره شمالی - کراپ‌شده

برخی رسانه‌های غربی از تلاش‌های ژاپن برای ساخت موشک و ارتقا موشک‌های دیگر برای حمله پیشدستانه محتمل به کره شمالی خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های غربی به تازگی گزارش‌هایی منتشر کردند که بر اساس آن  ژاپن در حال برنامه ریزی برای ساخت موشک‌هایی است که بتواند کره شمالی را مورد حمله پیشدستانه قرار دهد  و  درسامانه دفاعی خود را نیز تقویت کند.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش داد که حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن چهارشنبه طرح پیشنهادی دفاعی را امضا کرد که به این کشور توانایی حملات پیشدستانه به پایگاه‌های موشکی در خارج از کشور را می‌دهد. «یوشی هیده سوگا» نخست وزیرژاپن روز چهارشنبه مدعی شد که هدف حمله به پایگاه‌های دشمن نیست.

روزنامه انگلیسی «تایمز» نیز در گزارش خود نوشت که بخشی از این مسابقه تسلیحاتی تولید یک موشک است که بتواند مسافتی بیش از ۶۰۰ مایل را طی کند و کره شمالی چین را در برد خود داشته باشد. ژاپن همچنین سعی دارد یک موشک سطح به دریای خود را برای اصابت به اهداف در مسافت ۱۲۸ مایلی ارتقا دهد. این طرح ۳۲۱۰۰۰ دلار هزینه دربرخواهد داشت.

این روزنامه در گزارش افزود، این تغییرات در حالی رخ می‌دهد که ژاپن نیاز به توانایی نابودی موشکهای کره شمالی را قبل از پرتاب دارد.

«توشیمیتسو موتگی» وزیر امور خارجه ژاپن چندی قبل گفت، این کشور به گفت‌وگو با کره شمالی ادامه می‌دهد. موتگی گفت: «نخست وزیر پیشین  "آبه شینزو" (در زمان تصدی قدرت) و نخست وزیر کنونی "یوشیهیده سوگا"، هردو گفته‌اند آمادگی گفت‌وگوی رو در رو با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را دارند.»

نخست‌وزیر ژاپن نیز ماه گذشته در یک پیام ویدئویی در جلسه مجازی مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که آمادگی دارد بدون پیش‌شرط با رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کند. دولت ژاپن از یک سو خواستار خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره است و از سوی دیگر مدعی است شماری از شهروندان ژاپنی در کره شمالی ربوده شده‌ و باید وضعیت این افراد مشخص شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسام الدین ناشی IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    12 3
    قطعا اشتباه است. در دنیای گفتمان مگر میشود با موشک کار را پیش برد. احتمالا منظور گفتمان پیش دستانه بوده است. سیاه نمایی نکنید.
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      4 1
      دقيقأ همینطوره، من که باور نمیکنم! میگن اینها دارن تلفن پاناسونیک جدید میسازن که بدن آقای کیم جونگ اون بزاره تو دفتر کارش، این آقا هم موضوع رو پیچونده میگه موشک جدید دارن میسازن!! آقا دنیا دنیای گفتمانه دیگه کسی موشک نمیسازه!!
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    10 3
    سیاست امریکا در مواجهه با دشمنانش اینه که یک یا چند کشور مزدور یا وابسته را جلو میفرسته و خودش از درگیری مستقیم دور میشه.در جنگ جهانی دوم امریکا تونست ابر قدرت بشه چون در جنگ شرکت داشت ولی طرف درگیری بصورت مستقیم نشد و خاکش مصون بود.این مصونیت را باید از بین برد تا خطرات و تهدیدات از جانب امریکا کنترل بشه. در مورد اسراییل هم همینطور باید باشه.یعنی بدونه که نمیتونه چندتا کشور را با هم رودر رو کنه و خودش مصون باشه.وقتی در تهران یک تروری انجام میشه،باید در تلاویو جواب داده بشه.
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    5 1
    کشوری که میتونه‌ مردم خودش از خطر دور نگه داره و اهداف خودش را پیش ببره عملکردش قابل تحسین است مخ خود را بکار بیندازید
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      5 1
      با شما کاملا موافقم، واقعأ جناب کیم جونگ اون و کشور کرهٔ شمالی تونستن با ساخت موشک مردم خودشونو از خطر حملهٔ یانکی‌ها دور نگه دارن، باید ازشون یاد بگیریم!!
  • سروش IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 1
    حمله پیش دستانه به سبک محور غربی و در جبهه غرب بودن یعنی تجاوز و جواب تجاوز یعنی حق داشتن و دفاع پس از حمله پیش دستانه پاسخی به مراتب سنگین تر خواهد داشت چون باید شاخ متجاوز محور و جبهه غربی شکسته و گردنش خرد و خورشیدش خاموش شود.
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 1
    اتفاق خوبیست. هرچند نیت ظاهری مقابله با کره شمالی است. اما اینکه ژاپن توانسته موافقت آمریکا را بگیرد، زیرکانه است.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 1
    سلام باید مثل ژاپنیها سیاست داشت ژاپن با کره مشکلی نداره ولی ببهانه کره کار خودشو داره انجام میده
  • سهراب کمالی فر من IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    به نظرمن ژاپن برای اینکه کشورش مردومشآرامش باشد هرنوع سلاحی پیشرفته برای دفاع آمده ایران کشور خدما هم بابهتیرن سلاهای موشکی هوایی زمینی مسله باشیم هیچکس به حریم آب خاک سرزمین کشورمان ایران زمین جرعت نکند رودآیلند امید به خدا وسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس