روحانی نمایه

رئیس جمهور بودجه ۱۴۰۰ را یک بودجه راهبردی خواند و با برشمردن پیام های مهم این بودجه تاکید کرد که اساس این بودجه اعلام شرایط مناسب‌تر اقتصادی برای سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اظهارداشت: اولین پیام بودجه ۱۴۰۰ این است که ما یک چشم‌انداز بسیار روشن و امیدبخشی برای سال ۱۴۰۰ داریم و این نه بر مبنای اینکه می‌خواهیم با کسی مذاکره و یا توافق کنیم یا توافق نکنیم  بلکه در چارچوب محاسبات دولت است.

رئیس جمهور گفت: مسیر کشور در همه حوزه ها از جمله کشاورزی و صنعتی، همین امروز و به رغم  شرایط جنگ اقتصادی، نسبت به شش ماهه پارسال، هم سه ماهه دوم تابستان نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته، کاملا مسیر مسیرِ‌ امیدوارکننده است.

ببینید:

فیلم/ روحانی: آب و برق و گاز مجانی از افتخارات این دولت است

دکتر روحانی با بیان اینکه بنابر این اساس این بودجه اعلام شرایط مناسب‌تر اقتصادی برای سال ۱۴۰۰ است، اظهارداشت: این پیام را از طریق اینکه در سال آینده ۲میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خواهیم فروخت، اعلام کردیم و در سال آینده هم قدرت تولید ۲میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه و هم قدرت فروش داریم و خواهیم فروخت.

ببینید:

فیلم/ روحانی: کاسبان تحریم از پیام بودجه۱۴۰۰ خوشحال نمی‌شوند

رئیس جمهور افزود: دنیا این پیام را به خوبی دریافت کند که شرایط تولید و فروش نفت جمهوری اسلامی ایران در سال آینده با دو سال قبل کاملا متفاوت خواهد بود هرچند که ممکن است کاسبان تحریم و یأس‌آفرینان خیلی از این علامت خوشحال نشوند ولی به هر حال این چراغ امیدی برای ملت بزرگ ما نسبت به سال آینده است.

دکتر روحانی دومین پیام بودجه را نگاه حمایتی به معیشت مردم و همچنین به اقشار کم‌درآمد دانست و گفت:  این بودجه یک توجه خاص و ویژه‌ای به معیشت مردم و همچنین به اقشار کم‌درآمد دارد ضمن اینکه همین امروز دولت دو مصوبه راجع به آب و گاز دارد که مشابه مصوبه‌ای است که قبلا راجع به برق داشته است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در برق امید مردم را به کم مصرفی تشویق و پاداشی را برای این کم‌مصرفی مشخص کردیم" افزود: در چارچوب این طرح اعلام کردیم اگر مصارف در حدی که اعلام شده، باشد هیچ وجهی از مصرف کننده دریافت نمی‌شود یعنی برق به صورت صددرصد و کاملا مجانی خواهد بود.

وی گفت: در گزارش امروز وزیر نیرو به دولت اعلام شد که مصرف برق در آبان امسال نسبت به آبان پارسال کاهش یافته و شمار خانوارهای کم مصرف ۳.۵ درصد افزوده شده است و آنهایی که پرمصرف بودند میزان مصرف خود را حدود ۱۳ درصد کاهش داده اند و این یک مسیر ترویج فرهنگ درست خوب مصرفی برای خدمات مهمی است که با قیمت گزاف و گران برای دولت درمی‌آید تا در اختیار مردم قرار بدهد.

رئیس جمهور با اعلام اینکه مشترکانی که در مصرف برق مراعات کنند تا پایان سال جاری و سال آینده ۳۰درصد پول برق پرداخت نمی کنند، افزود: در گاز و آب نیز از محاسبه اول دی، مشترکین کم مصرف طبق چارچوب اعلامی، مبلغی پرداخت نمی کنند و این به عنوان یکی از افتخارات بزرگ دولت دوازدهم است که از یک طرف آب، برق و گاز برای اقشار کم‌درآمد مجانی شده است و از طرف دیگر مردم کاملا مطمئن باشند که در رشد و توسعه خودکفا هستیم.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه گاز را برای اقشار تحت فشار مجانی کنیم، در گاز خودکفا شدیم یعنی تولید گاز را آنچنان بالا بردیم که حتی در فصل زمستان بتوانیم پاسخگو باشیم و در عین حال بتوانیم صادرات گاز نیز داشته باشیم.

دکتر روحانی با اشاره به رشد فوق‌العاده تولید برق در کشور از ۱۷۰۰ مگاوات به طور متوسط در سال به ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات، تاکید کرد: با اضافه کردن نیروگاه‌های مجازی و فرهنگ بهره‌برداری، مصرف کاهش می‌ یابد.

رئیس جمهور همچنین به اقدامات دولت در زمینه سدسازی، تصفیه و مهار آب و کاهش تلفات اشاره و تصریح کرد: پس از انجام این اقدامات اساسی، آب را مجانی کردیم یعنی این دولت شعاری عمل نکرد و در ۷ سال در مسیر خوداتکایی و خودکفایی و بعد در زمینه حمایت برای مردم کم درآمد جامعه عمل و حرکت کردیم که این سیاست کلی دولت است.

دکتر روحانی با تاکید براینکه نگاه دولت در بودجه حمایت از اقشار کم درآمد و توجه به معیشت مردم است، به افزایش ۲۵درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در بودجه سال آینده، پرداخت۷۳ هزار میلیارد تومان برای حمایت از مردم به صورت یارانه یا کمک معیشتی و تخصیص۱۸هزار میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق اشاره کرد و افزود: در بودجه سال آینده ارز ۴۲۰۰تومانی برای کالای اساسی پیش‌بینی شده است که اگر هم بعد دولت تصمیمات دیگری بگیرد این پول به خودِ مردم برمی‌گردد.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در زمینه آموزش مجانی، طرح تحول سلامت و اقدامات بزرگ دولت در زمینه فضای مجازی و سایبری و تاکید براینکه پیام اصلی دولت در بودجه به افراد کم درآمد این است که شما تنها نیستید و دولت با همه توان و قدرت در کنار شما است، گفت: تلاش دولت همواره بر این بود که به معیشت مردم و همچنین درآمد اقشار کم درآمد توجه خاص و ویژه داشته باشد.

دکتر روحانی عدم اتکا به نفت را پیام دیگر بودجه سال آینده برشمرد و تصریح کرد: این به معنای عدم فروش نفت نیست بلکه نفت را استخراج می‌کنیم و می‌فروشیم و از این فرصت استفاده می‌کنیم چراکه نباید جلوی درآمدها و منابع درآمدی مردم را بگیریم اما مهم این است که بودجه جاری اتکایی به نفت نداشته باشد اما برای توسعه کشور حتما به صورت مستقیم از بودجه یا از طریق صندوق توسعه از نفت استفاده می‌کنیم.

دکتر روحانی با تاکید براینکه باید در سطح جهانی به عنوان یک قدرت بزرگ صادرکننده باشیم، تصریح کرد: اگر ایران می‌توانست ۱۰ میلیون بشکه نفت در سال ۹۰ و ۹۱ صادر کند، نمی‌توانستند کشور را تحریم کنند و وقتی صادرات نفت‌ ۲ میلیون بشکه باشد، به راحتی تحریم می کنند و بدانید این تضعیف قدرت ملی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر صادرات پتروشیمی و بازار محصولات غذایی شما دو برابر و صادرات صنایع معدنی و تولیدات معدنی ۳ برابر امروز باشد، قدرت تحریم شما را ندارند، گفت: اگر بازار دنیا دست شما باشد و در جهان حضور دارید، نمی‌توانند حضور شما را حذف کنند و این کار امکان‌پذیر نیست و وقتی پایین می‌آید به راحتی می‌توانند اذیت کنند.

دکتر روحانی افزود: باید کاری کنیم که قدرت‌های بزرگ در آینده نتوانند ما را تحریم کنند و این نتوانستن با شعار درست نمی‌شود بلکه این قدرت با اقتصاد، علم و با تولید و جهش تولید درست می‌شود.

رئیس جمهور از آمادگی دولت برای فروش بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز  در سال آینده خبر داد و تاکید کرد: این پول برای توسعه کشور مصرف می‌شود و نمی‌خواهیم بودجه جاری متکی به نفت بشود بلکه با افتخار اتکای بودجه عمرانی و توسعه‌ای به نفت، هیچ‌اشکالی ندارد.

دکتر روحانی اصلاح و کاهش نرخ ارز را یکی دیگر از اقدامات دولت در بودجه سال آینده برشمرد و تصریح کرد: افزایش ارزش پول ملی یکی از پیام‌های مهم بودجه است بنابراین ارز را بر مبنای ۱۱هزار تا ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان مدنظر قرار دادیم تا ارزش پول ملی ما بالا برود در یک شرایطی در سال آینده این کار شدنی و امکان‌پذیر است و هیچ‌کدام اینها آرزو نیست که این اقدام بر مبنای محاسبات دقیق انجام شده است

رئیس جمهور کوچک کردن دولت، فروش سهام دولت در بورس یا در بازار با مزایده، چابک سازی دولت، واگذاری اقتصاد به مردم و بودجه‌ریزی عملیاتی را از دیگر پیام های بودجه اعلام و تصریح کرد: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم این است که بودجه را از اتاق دربسته و سربسته درآورد و پشت اتاق شیشه‌ای آوردیم که همه مردم ببینند.

دکتر روحانی ادامه داد: به محض تقدیم بودجه به مجلس همه مردم در فضای مجازی می‌بینند که به هر فرد و دستگاه چقدر اختصاص می دهیم و انتقاد و نقد، تشویق، بحث و اصلاح می‌کنند که این حق مردم هم هست از بودجه و کیسه ملت چه مقدر اختصاص یافته است و مردم ادعاها را با عملکردها تطبیق بدهند.

دکتر روحانی بودجه ۱۴۰۰ را نخستین کار مشترک دولت دوازدهم و مجلس یازدهم دانست و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد، با همکاری یکدیگر بودجه را در زمان مناسب تصویب کرده و برای اجرا ابلاغ شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این چند ماه گذشته فرصت انجام کار مشترک بین دولت و مجلس بوجود نیامده است، افزود: مجلس محترم لوایح دولت را در یک اتاق بایگانی کرده است و سونامی طرح‌ها را شروع کرده است که اشکال ندارد ولی این بر خلاف اهداف بلند و توسعه کشور است و با همکاری، بهتر می‌توانیم پیش برویم.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی از لوایح دولت در مجلس با تغییر یک جمله در ۵ دقیقه می تواند به قانون تبدیل شود، از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد بودجه را به عنوان نماد همکاری دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیش ببرند.

دکتر روحانی با اشاره به ایجاد فضا و فرصت بهتر و هموارتر شدن جاده فعالیت دیپلمات های کشور در ماههای گذشته در زمینه سیاست خارجی و دیپلماسی و همکاری با کشورهای همسایه، منطقه و جهان تاکید کرد: برای پیشرفت و رسیدن به نتیجه در دیپلماسی نیازمند شنیده شدن صدای واحد و یکی شدن سلیقه‌ها هستیم که البته این به معنای تابعیت مجلس از دولت نیست.

رئیس جمهور به اختیارات رئیس جمهور و دولت طبق اصل 134 قانون اساسی اشاره و تصریح کرد: باید قانون‌های بالادستی یعنی اسلام و  قانون اساسی به عنوان قوانین مهم و اساسی مورد توجه و عنایت و مبنا باشد.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: تنها رئیس جمهور برای دولت خط مشی و برنامه تعیین می کند به همین دلیل مردم پای صندوق آرا می‌آیند و به شخص رئیس جمهور و به برنامه رئیس جمهور رای می‌دهند که صدا و سیما خیلی خوب ترویج کرد که مردم پای صندوق می‌آیید و به فرد رای نمی‌دهید بلکه به برنامه رای بدهید و  مردم هم به برنامه رای دادند و برنامه‌ای که 24 میلیون نفر به آن رای دادند را نمی‌توان کم یا زیاد کرد و باید در تمام 4 سال به آن عمل کرد چرا که مردم یک روز رای می‌دهند و 4 سال عمل می‌خواهند.

رئیس جمهور با تاکید براینکه باید صدای کشور در سیاست خارجی واحد و رفتار پخته‌تر، سنجیده‌تر و با دوراندیشی بیشتر باشد، تصریح کرد: باید منافع ملی اصل باشد و منافع جناحی را کنار بگذاریم.

دکتر روحانی همچنین به سیاست کاهش تعهدات هسته ای جمهوری اسلامی ایران در سال 98 اشاره و تاکید کرد:  کشورهایی که در برجام ماندند، به تعهدات خود درست عمل نکردند و الان نصب سانتریفیوژهای مدرن و جدید IR2M  در نطنز نیز امر جدیدی نیست که عده‌ای از اروپایی‌ها نوحه و عزا به پا کردند و سینه‌زنی می‌کنند چراکه قبلا اعلام کردیم.

رئیس جمهور با تاکید براینکه کاهش تعهدات قابل برگشت است، هر زمان طرف های برجام به تعهدات خود عمل کردند، ما هم بر می گردیم، افزود: بازگشت به تعهدات اصلا زمان نمی‌برد و تنها یک اراده است همانطوریکه پای برجام شکسته شد و  آن آدم کم سواد تاجر مسلک یک کاغذ را خط خطی کرد، نفر بعدی یک کاغذ خوب بگذارد و قشنگ امضا کند تا سر جای اول برگردیم و اصلا زمان نمی‌برد.

دکتر روحانی گفت: اقدامات انجام شده از سوی دولت فعلی آمریکا 100درصد اشتباه و به ضرر اعتماد جهان به آمریکا، ملت‌ها و ثبات منطقه و ملت ایران بود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره  به بارندگی های اخیر در جنوب کشور و تاکید براینکه مبنای دولت باید بر مبنای تغییرات اقلیم باشد، افزود: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه 2هزار و546 میلیارد تومان برای  جبران خسارات سیل و آب و فاضلاب استان خوزستان پرداخت شده است.

دکتر روحانی  به تلاش ها و اقدامات وزارتخانه های نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و کشور برای حل مشکلات مردم در جنوب کشور اشاره و تاکید کرد:  نمی‌گذاریم مردم در مشکل باشند و باید با اقدامات پیشگیرانه جلوی این حوادث گرفته شود.     

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تلاش های دولت و بانک مرکزی برای خرید واکسن کرونا از یکی از کشورهای خارجی و آغار واکسیناسیون در کشور، تاکید کرد: البته مردم بدانند در هر اقدامی در بخش دارویی، تجهیزاتی و واکسن باید  100 لعن و نفرین  به ترامپ بفرستیم چراکه با ایجاد مشکلات و آزار برای حل انتقال و جابجایی ساده با تلفن و یا  سوئیفت، همه کشور باید هفته‌ها و گاهی ماهها درگیر شود و این جماعت خبیپ در کاخ سفید به بهداشت مردم و معلولین رحم نکردند.

دکتر روحانی تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که مردم فکر کنند واکسن به دست آنها نمی‌رسد و به هر قیمتی باشد از این مشکلات عبور می‌کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات شهرداری ها در زمینه بهبود حمل و نقل درون شهری و کم بودن واگن های قطارهای درون شهری و اتوبوس ها، تاکید کرد: با همکاری بین وزارتخانه های نفت و کشور مقرر شد منابع مورد نیاز برای خرید قطعات و اتوبوس برای سه ماهه امسال تامین ‌شود.

دکتر روحانی به اقدامات و توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مساله ریل و راه آهن در کشور اشاره و تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید در ریل خودکفا شدیم که در گذشته خرید ریل از خارج انجام می شد اما امروز در کشور ریل تولید می‌شود و حتی می توانیم بعد از مدت کوتاهی صادرات هم داشته باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه فردا و در نشست مجازی روسای جمهور ایران و افغانستان، راه آهن ایران برای اولین بار به افغانستان متصل می‌شود، گفت: این یکی از افتخارات دولت دوازدهم خواهد بود و تا پایان امسال و تا پایان دولت انجام اقدامت دولت در زمینه ریلی ادامه می یابد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • علی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    16 0
    اول یه اقتصادان درست درمون پیدا کنید بعد در مورد شرایط اقتصادی مناسب حرف بزنید!!!@
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      2 0
      جون عمش خیلی بودجه خوبیه پیام بودجه یعنی مذاکره با بایدن که در جوابش باید گفت زرششششششششششششششششششک
    • IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      0 0
      "کشور یک چشم‌انداز بسیار روشن و امیدبخشی برای سال ۱۴۰۰ دارد" خب خداشکر وضعیت کشور برای سال دیگه مشخص شد و باز دوباره باید به خاک سیاه بشینیم چون پرزیدنت وعده داد باز!!
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    12 0
    باور غلط همیشه روی افکار غلط خود اصرار داردو هر استدلالی را در رد باور خود با کلی گوئی و تعریف و تفسیر توجیه می کند.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    12 0
    اخه ما می تونیم روزی 2300000 بشکه نفت بفروشیم الان به قول خودتون با زور به 300000 می رسه تازه با فرض مذاکره فروش نفت انقدر بازار اشباع شده که جایی برای نفت ایران نیست
  • جعفر IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    15 0
    خواهشن دیگه از امید حرفی نزن .تو تمام امید جوانان کشور رو ناامید کردی.ان شالله دنیا و آخرت ناامید بشی
  • علی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    9 0
    میخواهد کاری کند که صد ادم عاقل هم نتوانند درست کنند
  • m,a IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    9 0
    مسئول مملکتی که شبانه روزی به دنبال کنفرانس خبری هستش مشخصه عملکردش چی میشه!!
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    7 0
    خرج چو از کیسه مهمان بود حاتم طائی شدن آسان بود شما با این بودجه بندی ۱۴۰۰ زمین سوخته تحویل دولت بعد نده لازم نیست از امید در ۱۴۰۰ صحبت کنی
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 0
    تنها راه حل اقتصادی روحانی فروش نفت بیشتر برای همه چیز .
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    2 0
    یعنی امسال مناسبه سال ۱۴۰۰ مناسبترمیشه علی برکت
  • رضا IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    4 0
    جالبه دولتی از کاسبان تحریم صحبت میکنه که خود درسایه آن واردات کرد آن را انبار کرد و به اسم تحریم و افزایش دلار آن را تا 5 برابر به مردم فروخت.
  • رضا IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    3 0
    دولت داره برای دولت بعد چاه میکنه: 1- بستن بودجه به بیش از 2 میلیون بشکه نفت 2-مصوبات آب و گاز که مردم را خوشحال میکند و دولت بعدی یا باید با این مصوبه کنار بیاد و یا با لغو اون نارضایتی بوجود بیاید. 3- بحث کاهش قیمت دلار که این دولت کلی از آن سود برده و الان با کاهش یکباره اون به دولت بعدی تحویل میده.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    4 0
    البته ۸ است که رئیس جمهور ، برای سال آینده قول سال رونق و در آمد سرشار برای مردم دادند و هیچ خبری نشد،به قول حضرتشان معیار جیب مردم است ،جیب ما در طی ۷ سال گذشته،این حرف ها را تایید نمی کند.
  • رضا IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    3 0
    دولت ثروتمندان اقتصاد و معیشت مردم را در کالا ارز طلا و بورس گروگان گرفته و رهبر و مجلس و قوه قضائیه بخاطر مردم فعلا تا تمام شدن اون مدارا میکنن. جریان مصوبه مجلس و افزایش یکباره قیمتها و همزمان حمله شبکه های مجازی و رسانه ای به مجلس سناریو کاملا پیشبینی شده ای بود.
  • فرد IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    5 0
    متاسفانه یکی میاد یه قرار داد می‌بنده و باعث میشه اسرار نظامی و هسته ای ایران به بیرون درز کنه و چیزی هم از قرار داد نصیب ما نشه و میدونه بعد از اتمام دوره ریاست چون قانونی و دادگاهی نیست که او را به جرم تارج هسته ای و.....محاکمه کنه ،دوباره دیگران را متهم به کاسب می کنه .بله بتاز و حرف درمانی کن که قانونی نیست و ....
  • رضا IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 0
    مصوبه اخیر مجلس باعث نگرانی سه دولت اروپایی شده و همین روزهاست که نرمش به خرج بدن و این دولت به نام خود مصادره بکنه
  • ص.ا IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    5 0
    بودجه 1400 بیشتر چاهبردی به نظر میاد تا راهبردی!
  • SG ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    این بودجه ریل گذاریِ همان شرایط برجام و برای حفظ آن است.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    مگر نمی داند که سال بعد برایش وجود ندارد فقط داره کار رئیس جمهور بعدی را بدتر میکند
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 0
    آخر ین روز این دولت هم که باشه،باید همشون استیصاح بشوندوتمام امتیازات،نجومیها ورفاه،امکانات خودشان ووابستگانشونو بابد حذف ورد مال بشه تا حداقل بخش کوچکی ازخسارات هنگفت جانی ومالی که به کشور زدند جبران بشه،تاعبرتی بشه بیخودی کسی هوس ریاست،وزارت ومفتخوری نکنه
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 0
    آخر ین روز این دولت هم که باشه،باید همشون استیصاح بشوند
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    سخنان ایشان که ادمی امد کاغذ راخط خطی کرد اوضاع اینجور شد !!ویک کاغذ تمیز امضاء دیگری وضع بهتر می شود!!
  • بودجه یا ترفند؟ DE ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    اگه اون دفعه امریکا بود که به دولت در باغ سبز نشون میداد تا هسته ای رو اوراق کنن این دفعه دولته که به مردم در باغ سبز نشون میده تا موشکی رو اوراق کنن. بعدش هم مثل اون دفعه که هیچی گیرمون نیومد و گفتن ترامپ مزاحم بود رفت، این دفعه که هیچی گیرمون نیومد و بی دفاع هم شدیم میگن بایدن مزاحم بود رفت و ما میمونیم و کشور بی دفاع. درست عینا لیبی اول هسته ای بعد موشکی بعد حمله نظامی.ایا این اون چیزی که ما میخوایم؟
  • کاغذ نو بدین DE ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 0
    هسته ای رو دادیم یه کاغذ گرفتیم یه ادم اومد خط خطی کرد ما موندیم. حالا یه ادم اومد موشکی بدیم کاغذ نو بگیریم ایشالا دیگه خط خطی نشه که بدون موشک این دفعه واویلا. مصداق بارز تدبیر و امید به یه تیکه کاغذ!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس