به گزارش مشرق، سیدامیر سیاح، کارشناس مسائل اقتصادی طی توییتی نوشت: انحصارگران وکالت از یکطرف میگویند وکالت کسب‌وکار نیست.

از طرف دیگر می‌گویند درهای ورود به این حرفه را باز نکنید چون دست زیاد میشه درآمدهای‌ما کم میشه!

نابودباد انحصار و انحصارگر

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    21 5
    وکالت کسب و کار هست وکلا کاسبان گرفتاری مردم هستند
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    6 0
    انحصار در پزشکی بدتر از وکالت است
  • سجاد IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    4 10
    من این انحصار که میگید را نمیفهمم. من خودم چند بار امتحان دادم قبول نشدم. ولی امسال میشم. راضی هم هستم. چرا بیسواد وارد وکالت بشم. اخه کسی که سواد نداره وارد بشه که فقط ضرر بزنه به مردم؟؟
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 0
    بشمار. احسنت به جناب سیاح . اما صد حیف که در مواضع شما برخی جاها تکنوکراسی و اقتصاد بازار لیبرال ها موج میزند!
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    4 0
    دقیقا استدلال اونها واقعا قابل قبول نیست
  • GB ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    با آرزو بهترینها. انشاالله یک اینده خیلی خوب پیشرفته داشته باشیم
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 14
    ببند بابا بی سواد
  • ایرانی IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    2 0
    خب قضاوتم بیاین ازاد کنید هرکی حقوق فارغ التحصیل شد امتحان نده بره قاضی بشه
  • داریوش IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    4 0
    وکلا فقط پول رو می بینند از بنده ده درصد مبلغ چکم رو گرفتند با این شرط چه شکست بخورند چه بتوانند دفاع کنند از بس هم پرونده زیاد دارن فرصت نکردند در جلسات بنده شرکت کنند و فقط لایحه دادن حقم ضایع شد اما وکیل بدون حتی حضور در جلسه حق الزحمه را کامل دریافت کرد آیا لزومی داره اینقد وکیل کم داشته باشیم تا از انحصار و کمبود وکیل سو استفاده کرده خود رامستحق دریافت مبلغ قرارداد با هر میزان تلاش و با هر نتیجه ای بدانند آیا بی شرم تر از وکلا میشود پیدا کرد که سر راه آدمای بدبخت مال خورده شده طور پهن می کنند و حتی با نتیجه شکست طرح هایشان باز از آدم مال باخته پول کامل را به زور دریافت می کنند
  • وکیل IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    4 7
    انحصاری وجود ندارد توان علمی دارید ازمون دهید ووکالت قبول شوید مقداری نسبت به مطالبی که میگویید تامل وبررسی کنید که بی مبنا نطق نکنید
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      0 0
      باسلام،علم حقوق برمبنای مشافهه لسانی استوار است و در پراتیک توان علمی شخص رامیتوان ارزیابی کرد نه با طرح معما گونه وسوال هایی که قانونگذار ودکترین درخصوص آنها ساکت است از دوطلبن مبتدی وتازه فارغ التحصیل شده مراکز علمی چه بسا تمام نظام های حقوقی کارگاهای آموزشی در معیت وکیل جهت ورود به این حرفه دربازه زمانی برای متقاضی این حرفه در نظر گرفته اند.نه سیکل نامتعارف کانون وکلا مضافا خیلی که پروانه دارند عموما درتنظیم دادخواست ویا شکواییه ویانگارش لایحه مستاصلند.
  • حسن بوچانی IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    من با این نظرموافقم وابتدا به تعریف وکیل می پردازم و نتیجه گیری را به وکلا، وکیل کسی است که با دریافت اجرت به نمایندگی از افراد در محاکم حضور میابد وبه مردم مشاوره قانونی میدهدوتنظیم میکند قرار داد های رسمی با احترام به دوستان وکیل وکلا خیلی به ندرت تبرعی کارمی کننداتفاقا وکالت یه شغل وحرفه است این استدلال که وکالت شغل نیست مردود است واین مساله را نباید با ماهیت علم حقوق خلط کرد ودر اصول قانون اساسی به صراحت به شغل بودن وکالت اشاره شده و به تعبیر شاعر؛ماه اگر داس است حافظ گفته است/چون توگوئی،داس تو خواهد شکست " بنابراین مستنبط از این بیت قانونگذار در قانون هنجاری به صراحت به شغل بودن وکالت اشاره کرد و به نظر میرسد دوستان وکیلی که به صغری وکبری متوسل میشوند که وکالت شغل نیست باتعذر وتصدیع تفسیر ناصواب میکنند که مبنای قانونی ندارد واتفاقا در تضاد آشکار با قانوت هنجاری است .منصور باشید.
  • عقیل IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    6 0
    هرچه دامنه اشتغالزایی برای جوانان بیشتر شود بهتر است و انحصاری کردن هرحرفه ضربه اصلی به مردم وارد میشود
  • ائلدار بایرام اف IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    3 0
    دندانپزشکی پزشکی پرستاری وکالت و ... باید دانشگاه ها ظرفیت شون رو زیاد کنن. معنی ندارد عصب کشی یک دندان هزینه اش بیشتر از پایه حقوق یک کارگر و قانون کار باشد و مردم دندان درد را بخاطر هزینه زیادش تحمل کنند!!! این یعنی انحصار. باید ظرفیت زیاد شود تا رقابت باعث کاهش هزینه ها شود. یعنی کسی درصد عربی و ادبیات و ... را کم بزند نمی تواند پزشک شود یا دندانپزشک؟؟؟ یا هدف خراب نکردن بازار است؟؟ باید ظرفیت همه رشته هایی که الان درآمد بالا دارن زیاد بشه. چون واقعا ربطی به کنکور نداره تخصص در ایسن رشته ها. و باید بازار آزاد تعیین کنه تخصص کی بیشتره و در نتیجه درآمدش بیشتر، نه انحصار. تازه همین ظرفیت پایین رو هم با کلی تبصره میدن به بعضی ها.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس