شکایت باشگاه فولاد از محمود فکری به کمیته اخلاق

ظاهرا ترس از برکناری از رأس تیم های لیگ برتری بیش از همه ۱۹ فصل گذشته در لیگ برتر بیستم تن و بدن مربیان را لرزانده که هر روز به دنبال دشمن و جنگیدن با مخالفان هستند!

سرویس ورزش مشرق – به لطف سرمربیان زودرنج و کم طاقت شاغل در فصل جدید فوتبال حرفه ای کشورمان، لیگ برتر امسال هم از اتفاقات متنوع هر ساله اش که تقریبا هر فصل شاهد بروز یکی دو نمونه اش هستیم بی نصیب نمانده است.

در ادوار گذشته لیگ برتر سر مخاطبان فوتبال، اغلب به مشکلات ارزی و آمدن و نیامدن مربیان و بازیکنان خارجی گرم بود. گاهی موضوع خرید بلیت الکترونیکی مطرح می شد. هرازگاهی نصب دوربین های مدار بسته و اسکوربورد در ورزشگاه ها، مدتی هم بود و نبود کمیته مشوقان و فحاشی به داوران، مدتی غش کردن داوران به سمت یک تیم و خلاصه اینکه مخاطب فوتبالی و برنامه های ورزشی تلویزیونی هرگز بی سوژه نمی ماندند و حالا نوبت دشمنان بیرونی در تیم های داوری، افراد اطراف نیمکت ها، دستهای پشت پرده در سازمان لیگ، فدارسیون و غیره رسیده است.

می توان گفت این قضیه مختص به یکی دو مربی نیست و اکثر مربیان لیگ برتری پس از نتیجه نگرفتن اولین سیبل هدفشان تیم داوری است و البته دشمنان فرضی! اغلب مربیان با ترسیم تصویری مبهم از دشمنان، همه تقصیرات را گردن این و آن می‌اندازند و افرادی که نمی خواهند تیمشان نتیجه بگیرد! 

نمونه این صحبت‌ها را می شد در تهران و در نشست خبری محمود فکری پس از توقف مقابل صنعت نفت شنید. جایی که فکری گفت دشمنان او و استقلال نمی گذارند این تیم رو به جلو برود و دست‌هایی را در کار دانست که مانع از پیروزی تیمش در خانه شده اند. چه بسا اگر مهدی قایدی در دقایق پایانی بازی توپی که در حالت تک به تک به پای دروازه بان صنعت نفت آبادان کوبیده بود را چند سانتی متر بلندتر می زد توپ از روی سر گلر رد می شد و استقلال با همان یک گل بازی را ۱-۲ برده بود. مشابه این حرفها را می توان در نشست خبری تیم های دیگری هم جستجو کرد.

ظاهرا سرمربیان لیگ برتری که جنبه باخت یا تساوی خانگی را ندارند بلافاصله با انداختن تقصیرات بر گردن تیم داوری یا نیمکت نشینان تیم روبرو قصد فرار رو به جلو را داشته و با ترسیم اشکال مبهم از دشمنان فرضی خود را مواجه با اشخاصی می دانند که تنها خودشان قادر به دیدن شان هستند. در حالی که هنر مربی این است که در چنین روزهایی که تیمش بازی برده را مساوی می کند یا از حریفش عقب می افتد بتواند راهی برای تغییر نتیجه پیدا کند.

این در حالیست که برخی مربیان مانند سیروس پورموسوی که به گفته اغلب کارشناسان داوری، روی گل طالب ریکانی به استقلال که مردود و آفساید اعلام شد، متضرر شد از جمله مربیانی هستند که با هنر مربیگری شان در تهران، استقلال را عقب می زنند و نتیجه باخته را به تساوی تبدیل می کنند و یک گل سالم تیمشان را هم مردود اعلام می کنند ولی نه به داور تبریک می گویند و نه بابت از دست رفتن دو امتیاز، فرار رو به جلو می کنند!

مهدی پاشازاده در گفت و گو با مشرق، در همین ارتباط اظهار داشت: «اشتباهات داوری برای همه تیم ها رخ می دهد. این موضوع حتی در لیگ برتر انگلیس با آن همه دقت در کار داوری هم رخ می دهد و گاهی به ضرر شماست و گاهی به سود شما! البته برخی اوقات تحمل این اشتباهات در دیدارهای حساس و حیثیتی خیلی سخت می شود ولی در مجموع باید با آن کنار آمد. مربی باید تیمش را طوری به میدان بفرستد که در هر بازی ۳، ۴ گل بزند تا اگر در موردی هم داور خطای پنالتی را نگرفت یا به اشتباه به ضررتان گرفت خللی در نتیجه پیروزی بخش شما ایجاد نکند وگرنه این قبیل حملات به داوری و دست های پشت پرده، بیش از هر چیز خود سرمربی و تیمش را به حاشیه می برد و موجب می شود که تمرکزش را از دست بدهد».

توهم توطئه و اینکه تعدادی از مربیان بر این اعتقاد هستند که عده ای با "آنها" مشکل دارند از بهانه های منسوخ شده ای است که شاید در سالهای اول لیگ برتر و پیش از آن در لیگ آزادگان نمونه هایش را بسیار دیده بودیم. اگر ملاک قضاوت کارشناسان داوری باشد در بازی آخر استقلال و صنعت نفت این تیم آبادانی بوده که بیشتر متضرر شد ولی در پایان بازی شاهد بیانیه نویسی عجولانه باشگاه استقلال خطاب به کمیته داوران بودیم! با ادامه این روند باید منتظر دشمنان فرضی بیشتری باشیم که در هفته های بعد یک به یک مانع از کسب نتیجه معدودی از تیم ها می شوند! دشمنانی که بیش از هر کس سرمربیان تیم ها از آنها هراس دارند که مبادا با عدم کسب نتایج دلخواه باشگاه حکم اخراج را بدستشان بدهند!

البته ذکر این نکته هم ضروری است که برخی اشتباهات تاثیرگذار داوران باعث از دست رفتن تمرکز و نظم تیمی می شود و کمیته داوران باید در چیدمان داوری و اعمال نظارت بر عملکرد آنها دقت کند تا برخی مشکلات کم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    4 2
    چرا نمیگی دو پنالتی برای تیم شما گرفته اند ولی هیچ کدوم پنالتی نبوده
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    3 3
    قبل از همه اتفاقات مدافع نفت به خاطر خطا بر روی قاعدی باید اخراج میشد ، که خطا هم نگرفتند
  • رضا DE ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    3 4
    دشمن فرضی بابا مسعود پس هست واقعیت داره نتیجشع همه تیما رو فدای تیم پیروزی کردن
    • ایرانم IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      0 0
      وقتی با یک بازی بیشتر و همچنین امتیاز ناحق از مردود شدن گل سالم و حرفه ای نفت ابادان یا افساید واضح زاگه جلوی نساجی/ هنوز و حالا حالاها زیر سرورتون جا خوش کردید باید هم از سوزشتون پناه ببرید به نام پیروزی پرسپولیس یا پیروزی هردو برای ما مقدسن/ راستی در فینال اسیا ژاوی و اینیستای بزرگ ما را پرسپولیس خواهند نامید // چند تا موقعیت تاکتیکی استقلال جلوی نفت یا تراکتور جلوی فولاد داشت؟؟؟ جام را به بها دهند نه بهانه؟؟؟
  • ارتش سرخ IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 0
    بهانه تراشی درنیا همین الان وقتشه استعفا بده قبل ازاینکه بگن فکری حیاکن کیسه آل سعود رها کن
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      0 0
      به تو ربطی نداره لنگی فکری بهترین مربی لیگ هستش
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 0
    فکری و منصوریان بیشتر تو فکر نمایش دادن دندانهای ایمپلنت شده اشان هستند تا تیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس