یک هیئت اقتصادی 400 نفره از رژیم صهیونیستی به امارات رفت - کراپ‌شده

طبق گزارش یک رسانه صهیونیست، پس از عادی ‌سازی روابط ابوظبی و تل‌آویو، بسیاری از قاچاقچیان مواد مخدر و سرکرده‌های سازمان‌های جنایی در اسرائیل تجارت خود را به امارات منتقل کرده‌اند.

به گزارش مشرق، عادی ‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات، باعث شده تا ورود ساکنان سرزمین‌های اشغالی به امارات در چند هفته اخیر بسیار افزایش یابد و همین مسئله مخاطراتی برای ابوظبی نیز به همراه داشته است. در این راستا، یک شبکه عبری زبان در گزارشی با استناد به یک منبع ارشد امنیتی گفت که بسیاری از قاچاقچیان مواد مخدر و سرکرده‌های سازمان‌های جنایی در اسرائیل تجارت خود را به یک کشور عربی منتقل کرده‌اند. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، اکنون که آسمان امارات به روی همه باز شده است، جنایتکاران اسرائیلی نیز بازار اقتصادی عظیمی را در دبی برای خود پیدا کرده‌اند. طبق گزارش باشگاه خبرنگاران، این گزارش می‌افزاید، سرکرده‌های سازمان‌های جنایی در اسرائیل که اکثر آنها از بخش‌های عربی هستند، اخیراً در دبی کار خود را آغاز کرده و در معاملات بین‌المللی مواد مخدر و همچنین خرید املاک و مستغلات در این کشور شرکت کرده‌اند و برخی از آنها با مجرمان یهودی مقیم امارات همکاری می‌کنند.

این کانال به نقل از یک افسر ارشد پلیس اسرائیل که نام او را ذکر نکرده است توضیح می‌دهد، این افراد از طریق مأمورانی کار می‌کنند که آنها را به امارات فرستاده یا خود سفر کرده‌اند تا معاملات ده‌ها میلیون دلاری را منعقد کنند. وی افزود، این جنایتکاران تحت عنوان جعلی بازرگان به دبی سفر می‌کنند و از این طریق واقعیت جنایتکاری خود را پنهان می‌کنند. در اینجا صحبت از خرید املاک و مستغلات و مشارکت در پروژه‌های غذا و هتل و همچنین قاچاق کوکائین است. مجرمین همچنین از طریق نمایندگانی که دارند پولشویی نیز می‌کنند. این افسر پلیس تخمین زده است که ده‌ها جنایتکار اسرائیلی در حال حاضر در امارات هستند و تحت عنوان جعلی بازرگان، معاملات زیادی را با شرکت‌های مختلف منعقد می‌کنند.

در همین راستا، هیئتی ۴۰۰ نفره شامل نمایندگانی از اتحادیه صنعتگران و مدیران ارشد شرکت‌های مربوط به فناوری و همچنین مقاماتی از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی جهت رایزنی وارد امارات شدند. هیئت مذکور صهیونیستی قرار است در نمایشگاه «جیتکس دبی» (فناوری دبی) از ۱۶ الی ۲۰ آذر در شهر دبی شرکت کنند. نمایشگاه جیتکس دبی (فناوری دبی) یکی از شناخته شده‌ترین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سراسر خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا است. تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده که حضور این هیئت بخشی از همکاری اقتصادی میان امارات و رژیم صهیونیستی است.

بن سلمان و عادی ‌سازی روابط

از سوی دیگر، یک مرکز پژوهشی صهیونیستی اعلام کرد تلاش‌های عربستان برای تکذیب دیدار محمد بن سلمان ولیعهد این کشور، با نخست‌وزیر اسرائیل نشان می‌دهد که همچنان چند دستگی در خانواده سلطنتی حکمفرما بوده و ریاض همچنان نگران برقراری علنی این روابط است. در یادداشتی که در مرکز پژوهش‌های سیاسی بگین -سادات منتشر شده آمده است: «بسیاری از تردید عربستانی‌ها برای سوار شدن به قطار سازش با اسرائیل حیرت‌زده شده‌اند، ریاض که به امارات، بحرین و سودان برای برقراری علنی روابط با اسرائیل چراغ سبز نشان داده است، خود در انجام این کار دچار تردید شده است.»

در ادامه یادداشت آمده است، روز به روز این سؤال بیشتر مطرح می‌شود که چرا عربستان دچار تردید و واهمه شده است. نویسنده سپس در پاسخ به این پرسش می‌نویسد، باید بگوییم که این پرسش چند پاسخ دارد، که مهم‌ترین آنها وحشت ریاض از ایران است، زیرا عربستان همچنان از نوع واکنشی که تهران نسبت به نزدیکی ریاض به تل‌آویو از خود نشان می‌دهد، واهمه دارد. به اعتقاد نویسنده، عربستانی‌ها خوب می‌دانند در صورت واکنش ایران، نه آمریکا و نه اسرائیل، هیچ یک جرات ورود به این مخمصه را پیدا نخواهند کرد، زیرا آن را در راستای منافع خود نمی‌بینند. دومین دلیل، حضور بایدن در قدرت است که می‌تواند عربستان را مجددا در جایگاه ناقضان حقوق بشر قرار بدهد. ‌به اعتقاد نویسنده این گزارش، سومین دلیل، شرایط داخلی عربستان است، گرچه جهان غرب و اسرائیل، عربستان را بر اساس گفته‌ها و رفتارهای ولیعهد این کشور خلاصه و تفسیر می‌کنند، اما این نگاه، اشتباه است، زیرا در عمل، انتصاب بن سلمان در سال ۲۰۱۷ به عنوان ولیعهد عربستان، موجی از ناخرسندی خانواده سلطنتی را به وجود آورد و این ناخرسندی هم به دلیل این انتصاب و هم به دلیل نوع رفتاری که از خود نشان می‌دهد، به وجود آمده است.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک جانباز IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    12 2
    با این حساب امارات به بزرگترین مرکز خرید و فروش مواد مخدر و روسپی خانه ها و قمار خانه ها و اکثر خلافهایی که پول در آنها میباشد تبدیل خواهد شد و در کنار آنها جاسوسان اسرائیلی بر عربهای تن پرور و خوشگذران مسلط تر خواهند شد و دو سال دیگر برای فرار از این منجلاب امارات دست بدامان ایران خواهد شد
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      2 1
      شما هرچی این خبر گذاری ها بهت میگن باور کن
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    5 0
    عجب صبرى خدا دارد
  • IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    4 0
    محور عبری عربی عملی !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس