رئیسی: ممنوعیت تردد شبانه برای شهرهای نارنجی شنبه بررسی می‌شود

رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از توزیع تست سریع کرونا در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره توزیع تست های سریع کرونا در کشور گفت: توزیع تست‌های سریع کرونا از چند روز قبل در کشور آغاز و مقرر شده بود این تست‌های سریع کرونا تا امروز در تمام استان‌های کشور توزیع شود و برای تشخیص کووید ۱۹ مورد استفاده قرار گیرد.

 توزیع  ۵۳۷ هزار تست سریع کرونا در کشور

رئیسی ادامه داد: ۵۳۷ هزار تست سریع کرونا توزیع کرده‌ایم که نتیجه این تست‌های سریع تولیدداخل در  ۲۵ دقیقه مشخص می‌شود و این تست‌ها در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های خصوصی توزیع نخواهد شد.

 امتناع برخی آزمایشگاه‌های خصوصی از ثبت اطلاعات بیماران کرونایی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته شده بود آزمایشگاه‌های خصوصی کرونا به سامانه وزارت بهداشت متصل شده‌اند  اما برخی افراد کرونامثبت مجوز سفر دارند و به نظر می‌رسد اطلاعات آنها در سامانه وزارت بهداشت نشده است، بیان کرد: متاسفانه برخی آزمایشگاه‌های خصوصی از ثبت اطلاعات بیماران کرونامثبت به طور کامل خودداری می‌کنند و ما در حال رصد و پایش اطلاعات آزمایشگاه‌ها و نحوه عملکرد آنها هستیم و با این آزمایشگاه های متخلف برخورد می‌شود.

معاون بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اینکه با آزمایشگاه‌های متخلف در بخش خصوصی در ثبت ناقص اطلاعات بیماران کرونایی چه برخوردی صورت می‌گیرد، گفت: در هفته گذشته ما یک آزمایشگاه‌ها متخلف در بخش خصوصی را تعطیل کردیم، همچنین به سه آزمایشگاه تذکر کتبی دادیم چراکه اطلاعات بیماران کرونامثبت را به طور کامل در سامانه ثبت نمی‌کردند.

رئیسی درباره اینکه روزانه چند هزار تست کرونا در بخش خصوصی انجام می‌شود،‌ گفت: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده حدود ۷ تا ۱۲ هزار تست مولکولی یا PCR در آزمایشگاه‌های خصوصی انجام می‌شود و این احتمال وجود دارد که با افزایش تست‌های سریع در مراکز سرپایی ۱۶ ساعته بخش دولتی حوزه بهداشت، تعداد تست‌های تشخیص کرونا در بخش خصوصی کاهش پیدا کند.

احتمال تغییر ساعات کار واحدهای صنفی و مشاغل وجود دارد؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تعطیلی مشاغل در ساعت ۲۰ و شلوغی خیابان‌های تهران با کاهش محدودیت‌ها و احتمال تغییر ساعت کاری مشاغل و واحدهای صنفی اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا ساعت ۶ یا ۷ بعدازظهر مشاغل تعطیل می‌شوند و ما هم به تدریج به این موضوع خواهیم رسید.

او بیان کرد: اگر واحدهای صنفی و مغازه‌ها تا ساعت ۲۰ باز باشند به تدریج مردم عادت می‌کنند از صبح تا ۸ شب خریدهای خود را انجام دهند و ما باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم.

رئیسی ادامه داد: باید توجه داشت که ما نمی‌توانیم تا ابد محدودیت ایجاد کنیم چراکه از طرفی ما از نظر اقتصادی تحت فشار و تحریم هستیم و از طرفی نمی‌توانیم از افراد آسیب‌پذیر به خوبی حمایت کنیم و در دو هفته محدودیت کرونایی که مشاغل در شهرهای قرمز تعطیل بودند، تمام هم‌وغم‌ ما این بود که به مشاغل آسیب دیده وام بدهیم و پرداخت اقساط وام‌ها را به تعویق بیندازیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: من معتقد هستم که فروشگاه‌ها با رعایت دستورالعمل‌ها می‌توانند باز باشند، اما اگر افراد بیمار رعایت نکنند دچار چالش می‌شویم و متاسفانه در هفته گذشته ۴۶۰۰ بیمار کرونایی قصد سفر با هواپیما، قطار را داشتند و این‌ها باعث دردسر می‌شوند و اگر تعهد اجتماعی وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

گفتنی است؛ بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا کنون ۶ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۲۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۱ هزار و ۳۷۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۰ هزار و ۵۹۴ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۷۴۲ هزار و ۹۵۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۵ هزار و ۷۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 6
    تست های سریع دقیق است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس