کد خبر 1152820
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
دلیل خط خوردن یزدانی و قاسمپور از جام جهانی؛ جوانگرایی یا لیگ؟

در حالیکه دلیل اصلی خط خوردن حسن یزدانی و قاسمپور از اعزام به جام جهانی انفرادی،جوانگرایی در تیم ملی کشتی آزاد عنوان شد اما شنیده شده تیم ایران مال با اعزام این دو کشتی گیر به صربستان مخالفت کرده است.

به گزارش مشرق، رقابت های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۰ قرار بود از ۲۲ تا ۳۰ آذر در بلگراد پایتخت صربستان برگزار شود اما با بدتر شدن اوضاع شیوع کرونا و انصراف تیم هایی نظیر آمریکا، ژاپن، کوبا، کانادا و قزاقستان از حضور در این رقابت ها، اتحادیه جهانی کشتی سرانجام تصمیم به لغو این رقابت ها گرفت.

اتحادیه جهانی کشتی سپس اعلام کرد رقابت های جام جهانی انفرادی را با جوایز نقدی برای گرم شدن هر چه بیشتر تنور رقابت های کشتی جایگزین این مسابقات کرده و هر کشوری که مایل باشد می تواند در همان تاریخ رقابت های قهرمانی جهان عازم صربستان شود.

بیشتر بخوانید:

نتیجه عجیب در لیگ کشتی آزاد/ شکست سنگین قهرمان جهان برابر نوجوان ۱۹ ساله!

در حالیکه روس ها قصد دارند با نفرات عنوان دار خود و با ترکیب کامل راهی این مسابقات شوند، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد اعلام کرد تنها حسن یزدانی و کامران قاسمپور عازم این رقابت ها خواهند شد، تصمیمی که پس از چند روز عوض شد و رحمان عموزاد خلیلی و امیر محمد یزدانی جایگزین حسن یزدانی و کامران قاسمپور شدند.

فدراسیون کشتی دلیل اصلی تغییر در نفرات اعزامی به رقابت های جام جهانی را بحث جوانگرایی در تیم ملی اعلام کرد اما شنیده ها حاکیست به دلیل همزمانی رقابت های جام جهانی صربستان با مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ برتر کشتی آزاد، تیم متمول ایران مال که چند سالی است با جذب بهترین های کشتی ایران، عنوان قهرمانی را از آن خود می کند، اعلام کرده به یزدانی و قاسمپور نیاز دارد و موافق اعزام آن ها به صربستان نیست.

حال با توجه به صعود استقلال به عنوان حریف اصلی تیم ایران مال به نیمه نهایی لیگ برتر ‌کشتی آزاد و نیاز مبرم این تیم به امیرمحمد یزدانی به عنوان یکی از بخت های اصلی کسب پیروزی برای استقلال، احتمال مخالفت باشگاه استقلال با اعزام این کشتی گیر به جام جهانی صربستان نیز وجود دارد و شاید دانشگاه آزاد نیز موضعی مشابه در خصوص رحمان عموزاد داشته باشد.

اما سازمان لیگ فدراسیون کشتی می توانست رقابت های لیگ را یا زودتر برگزار کند یا آنرا تا بعد از جام جهانی به تاخیر بیندازد تا تداخل مسابقات تیمها را دچار مشکل نکند و در شرایط فعلی، دو تیم دانشگاه آزاد و استقلال هم به نداشتن کشتی‌گیر خود معترض خواهند شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس