دیدار 2 مقام وزارت خارجه آمریکا با وزیر خارجه عربستان سعودی در ریاض - کراپ‌شده

معاون وزیر خارجه آمریکا و دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس با وزیر خارجه عربستان سعودی در ریاض دیدار کردند.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه عربستان سعودی روز یکشنبه با دستیار وزیر خارجه آمریکا و معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان(واس) اعلام کرد که «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان امروز در دفتر خود در ریاض با «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا و «تیموتی لیندر کینگ» دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.

بر اساس گزارش مذکور در این دیدار، زمینه‌های همکاری مشترک بین دو کشور دوست  و برجسته‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک  مورد بحث قرار گرفت.

سفر این مقامات آمریکایی به ریاض در حالی انجام می‌شود که طی روزهای اخیر برخی مقامات عرب از آشتی قریب‌الوقوع عربستان سعودی و قطر با میانجیگری آمریکا خبر دادند.

روز جمعه «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت نیز اجرای گفت‌وگوهای سازنده برای پایان دادن به بحران قطر را تأیید کرده بود.

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین با قطر به دنبال اولین سفر خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در سال ۱۳۹۶ (۵ ژوئن ۲۰۱۷) به ریاض و اتهام‌های چهار کشور یادشده علیه دوحه قطع است و تلاش‌های آمریکا و کویت طی این مدت برای حل این بحران به منظور اعمال فشار بیشتر به ایران راه به جایی نبرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس