شورای عالی امنیت ملی نمایه

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: قانون «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم»، مسئله خاصی به زیان مصالح ملی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش مشرق، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با انتشار بیانیه‌ای، توضیحاتی را پیرامون حاشیه‌سازی‌هایی که طی روزهای اخیر پیرامون تصویب قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم» ایجاد شده است ارائه کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

حدود دو ماه قبل کلیات طرح مجلس که مراحلی از آن طی شده بود توسط ریاست محترم مجلس به شورای عالی امنیت ملی ارائه و شورا نیز ضمن استقبال از اصل موضوع، ملاحظاتی را نسبت به جوانبی از آن ارائه و جمع‌بندی کرد.

جمع بندی شورای عالی در مورد این طرح مورد تصویب قرار گرفت و پس از طی مراحل به عنوان مصوبه شورا ابلاغ گردید.

در مصوبه شورا از مجلس خواسته شده بود در بررسی و تدوین نهایی طرح با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه نیز تعامل و همفکری شود.

در چارچوب اجرای مصوبه شورای عالی، نمایندگان ریاست محترم مجلس و کمیسیون امنیت ملی نهاد قانون‌گذاری کشور در چند مرحله رایزنی‌ها و ارجاعاتی به دبیرخانه داشتند که ملاحظات دبیرخانه را دریافت و در اغلب موارد، مورد توجه قرار دادند.

برخی نگرانی‌های طبیعی و متعارف در مورد این طرح برای دبیرخانه مطرح بود که با پیگیری از مراجع ذیربط مرتفع گردید.

کلیه مراحل مختلف تدوین طرح تا تصویب نهایی آن بر اساس روال و مقررات متعارف و قانونی مجلس انجام شده و دبیرخانه دخالتی در آن نداشته است.

مجلس محترم الزامی برای اخذ موافقت دبیرخانه و دستگاه‌های دیگر نداشته مگر آنچه در چارچوب قانون اساسی و شرع مقدس، رعایت آن توصیه گردیده و توسط شورای محترم نگهبان مورد نظارت قرار می‌گیرد.

نظر کارشناسی دبیرخانه در خصوص مراحل شکل‌گیری، تکمیل و تصویب قانون «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم» این است که قانون فوق مسئله خاصی به زیان مصالح ملی ایجاد نمی‌کند و بر عکس، آنچه بر خلاف مصالح ملی بوده و مورد نگرانی می‌باشد، همین جنجال‌هایی است که شأن و جایگاه نهادهای قانونی کشور را مورد خدشه قرار داده و به وحدت و انسجام ملی خسارت وارد می‌کند.

اظهارنظرها و رفتارهایی که طی روزهای اخیر شاهد آن بودیم، مصالح و منافع ملی را قربانی اغراض و منافع گروهی و جناحی نموده و ضمن آنکه هیچ‌گونه نفعی برای کشور ندارد، پیام و آدرس غلط به دشمنان منتقل می‌کند.

توسل ابزاری به ارزش‌های عالی نظام و انقلاب به ویژه موضوع شهادت دانشمند خدوم و انقلابی شهید «محسن فخری‌زاده» و دست‌مایه قرار دادن آن در مجادلات سیاسی و جناحی به ویژه از سوی آنهایی که انتظار است در موقعیت کنونی تمام اهتمام خود را صرف تحکیم وحدت و انسجام ملی و سامان‌دهی اوضاع کشور نمایند و در تدارک پاسخ کوبنده به دشمن غدار باشند، سوالات بزرگی را ایجاد نموده و به هیچ وجه قابل توجیه نمی‌باشد.

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با آگاهی نسبت به رویکرد برخی طرف‌هایی که به دنبال گسترش و تداوم هیاهو و ایجاد خدشه در نقش، جایگاه و عملکرد دبیرخانه هستند، قصد پاسخگویی به آنان را ندارد لیکن ضمن اعتقاد راسخ و توصیه اکید به همه طرف‌ها در خصوص ضرورت پایان دادن به مجادلات بی‌حاصل، هشدار می‌دهیم که اجازه نخواهیم داد منافع و مصالح کشور دست‌مایه سیاست‌بازان قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    38 4
    عالی بود
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      9 1
      باز دست حسن رو شد جنجال افرینی و دروغگویی دولتی‌ها که از همه چی خبر دارند و بنوعی خودد در بخشی از فرایند حصور دارند نوعی دو رویی محض است
  • مسعود دیپلمات IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    35 3
    عالی بود! کیف کردم!! آنچه مسلم و شرم آور است این است که جناب روحانی و دارو دسته اش در پی تعامل با کشورهایی هستند که ضدیت آنها با جمهوری اسلامی ایران از پناه دادن و حمایت علنی به امثال روح الله زم گرفته تا ابراز خوشحالی و یا بی تفاوتی به ترور شخصیت های مهم ایرانی و چوب لای چرخ گذاشتن و خرابکاری و جلوگیری از توسعه صنعتی و اقتصادی ما هیچ ابایی نداشته و ندارند. اینان ذلت و حقارت را به جائی رسانده اند که بجای ادعای خسارت و تعین شروط و گرفتن تضمن از طرفهای مقابل ،اکنون بایدن و دارودسته اش هستند که برای پیوستن مجدد به برجام برای ما شروط تعیین می کنند!؟
    • حسین IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      4 7
      در مصوبه شورا عالی امنیت ملی از مجلس خواسته شده بود در بررسی و تدوین نهایی طرح با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه نیز تعامل و همفکری شود.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    34 1
    اصلاحات باز هم رفوزه شد ؟؟؟؟#####!!!!
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    25 1
    متاسفانه اصلاح طلبان با سوء استفاده از انتخابات آمریکا تلاش می کنند برای 8 سال دیگر در قدرت بمانند و در این راه هیچ ابایی از قربانی کردن منافع ملی و مردم هم ندارند
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    6 1
    مگر مبشود هم خدا وهم خرما را بخواهید!؟یا تحریم یا عدم تحریم
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    19 0
    دولت موظف است به مصوبات مجلس که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته، عمل نماید. مجلس فعلی از زمان تشکیل تا امروز بسیار خوب عمل نموده است. تشکر از جناب دکتر قالیباف
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    19 0
    محترمانه به بعضی ها گفتن ساکت شید
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    11 0
    جناب ظریف بجای مجلس به نایاک و عوض نمایندگان آن به امثال هومن مجد اردکانی دلخوش کرده نایاکی که از کنگره التماس تحریم بیشتر می کند خودش واسطه مذاکرات می شود خودش طرح می دهد منافعش هم در راستای لیبرال های ایران است
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    من متوجه نشدم این شورا چی میگه.
  • وطن پرست IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    4 0
    طرح صیانت تصمیم نظام هست. بهتره دولت لج بازی نکنه و احترام بزاره.
  • حسینی IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام اختلافات بالا گرفته یا نه شورا واقعیت رو گفته
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    15 0
    احسنت اقای قالیباف مجلس گل کاشتی
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    3 0
    ادامه استقرار مخالفان این طرح در مصادر کلیدی کشور خود خلاف مقصود است چه رسد به اینکه اجرای چنین طرح مستحکمی را به هم آنان بسپاریم.
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    پس کی بود می گفت مضره
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    3 0
    باید نام سوء استفاده چی هم برده می شد تا واضح تر بود
  • قاسم خان IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    2 0
    قابل توجه وکیل الدوله جناب آقای واعظی....
  • هادی IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 0
    این مصوبه گرچه تعداد برجام ماندگان را افزایش نمی دهد ولی امیدواریم ایران را از برجام زدگی و از تنها برجام ماندگی نجات دهد که بد دردی شده این برجام مزمن بر پیکر این کشور که برجام زدگی ایران از هر "زده" ای چون زلزله زدگی ، سیل زدگی ، جنگ زدگی و ... بدتر شده است. ایران تنها برجا مانده برجام است، و این تنهایی بد دردی است برای ایران که همه رفتند و ایران هنوز برجام مانده ی در برجام است. امیدواریم ایران عزیزمان از این ویروس و بیماری برجام ماندگی و برجام زدگی با این مصوبات خلاص شود. طراحی غربیها از همان ابتدا همین بود که ایران تنها برجا مانده برجام باشد که هزار وعده خوبان یکی وفا نکند: مصداق رفتار غربیها در برجام ترانه باز منو کاشتی رفتی است: باز منو کاشتی، رفتی… تنها گذاشتی، رفتی… دروغ نگم؛ به جز من، یکی دیگه داشتی! رفتی . . .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس