واعظی: مصوبه دیروز مجلس نگرانی‌هایی بین اعضای دولت ایجاد کرده است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور برای چندمین بار، ضمن اظهار نظری فاقد وجاهت و نامتناسب با جایگاه حقوقی وی علیه مصوبه مجلس فضاسازی کرد.

به گزارش مشرق، کیهان در ویژه های خود نوشت: محمود واعظی ضمن تخطئه مصوبه اخیر مجلس در زمینه بازگشت توازن به اجرای برجام، به ایلنا گفت: کار مجلس کار قانون‌گذاری است، قانون‌گذار باید یک هماهنگی با دستگاه‌های مجریه داشته باشد. آن چیزی که امروز اتفاق می‌افتد ما در گذشته سابقه‌اش را هم نداشته‌ایم.

وی درباره این‌که فضای بین‌المللی به سمت احیای برجام در حال پیش روی بود اما شاید با مصوبه اخیر مجلس پرونده هسته‌ای ایران دوباره به شورای امنیت و فصل هفتم بازگردد، تاثیر این تصمیم بر سیاست خارجی و بازار داخلی چیست، بیان کرد: در فضای مجازی بیان می‌شود که این مجلس از ابتدا آمده تا با دولت مخالفت کند. ما فکر می‌کردیم که همان مخالفت با دولت کافی است و دیگر کاری با اقداماتی که مربوط به گشایش برای ملت می‌شود و می‌تواند یک مقداری فشارها را بردارد نداشته باشند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: همین تفکری که اکثریت را در مجلس دارند هشت سال خودشان سرکار بودند نه تنها نتوانستند مشکل هسته‌ای را حل کنند، بلکه قطعنامه‌هایی را چه در شورای امنیت سازمان ملل و چه در شورای حکام علیه کشور گرفتند. آنها می‌خواهند که این دولت نتواند برای مردم گشایشی به وجود بیاورد برای همین به طور دائم حمله می‌کنند تا در انتخابات ۱۴۰۰ خودشان پیروز شوند.

وی ادامه داد: به نظر من این اقدامات جفا به حق مردم است، دوستان سنگ اندازی می‌کنند و قوانینی را به تصویب می‌رسانند تا دولت نتواند تحریم‌ها را بردارد. عجیب این است که در مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بندهایی گذاشته‌اند که معلوم است مانع رفع تحریم می‌شود اما اسمش را رفع تحریم‌ها گذاشته‌اند.

سخنان آقای واعظی از چند جهت فاقد وجاهت و اعتبار است. نخست این که رئیس دفتر رئیس‌جمهور، مسئولیت دفتری دارد و نقش سخنگویی، با سخنگوی دولت است. از این جهت اظهارنظرها و دخالت‌های واعظی در کارهای اجرایی، بارها مورد اعتراض برخی حامیان سیاسی دولت هم قرار گرفته است. برخی حامیان دولت، از بی‌سر و سامانی دفتر روحانی به شدت گله‌مند هستند.

ثانیاً برخلاف ادعای هماهنگی نکردن مجلس، نمایندگان مجلس طی چهار ماه اخیر مشغول هماهنگی با دولت و اعضای شورای عالی امنیت ملی بوده‌اند چنان که آقای واعظی چند روز قبل در اعتراضی ضمنی گفت: هماهنگی مجلس با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی احتمالاً یواشکی انجام شده است.(!)

ثالثاً عجیب است که رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادعای مخالفت مجلس با دولت (کارشکنی) را به «فضای مجازی» مستند می‌کند!

رابعاً معلوم نیست منظور وی از گشایش اقتصادی برجامی چیست؟ ۹ برابر شدن قیمت ارز؟ ۸ برابر شدن قیمت خودرو؟ ۷ برابر شدن قیمت مسکن؟ شش برابر شدن نقدینگی سرگردان و خسارت‌های تورمی و رکودی آن؟! مردم اکنون می‌فهمند که وضعیت اقتصادی آنها بدون برجام؛ بسیار مناسب‌تر از سوغات خسارت‌بار برجام است.

و خامساً، برداشتن تحریم‌ها چیزی نیست که دولت امروز وعده آن را بدهد، بلکه ۷ سال قبل مدعی شده ظرف ۱۰۰ روز همه تحریم‌ها می‌رود و چنان رونقی در اقتصاد ایجاد می‌شود که مردم از پول یارانه بی‌نیاز شوند. اما بلافاصله پس از اجرای برجام توسط ایران، تحریم‌های رگباری موسوم به ویزا، ایسا، سیسادا (و کاتسا با همدستی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره) آغاز شد. با همه اینها عجیب است که آقای واعظی ادعا می‌کند دولت می‌خواهد تحریم‌ها را بردارد و این، مجلس است که نمی‌گذارد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    7 1
    گشایش برای کی؟ مردم ؟
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    خب اگر مذاکره بلد بودی آنهن ۲۵ سال همین میشه اگر نبودی مثل زمان احمدی نژاد سه برابر میشد آنهم در حالیکه دنیا برعلیه ات بود ودبیست درصد را هم سرویس نکرده بودی . رو هم داره آنچه نه اتفاق نیافتاده را منت میگذاره. ترامپ ملعون رفته یک ملعون دیگر آمده با این ابلیس دست دوستی می خواد بده معلوم هم نیست نتیجه اش چیه شیر شده و صداش بلنده
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    7 1
    دولتی ها عادت کرده بودن هر ... می خوان بکنن و هیچکس چیزی نگه اما این مجلس اون مجلس نیست
  • احمد (فرهنگی) IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    5 1
    در این دولت هیچ کس جایگاه خود را نمی داند خدا رحم کند اینها دل آقا را خون کردند. به مجلس توهین می کنند به مردم وبه شعورشان توهین می کنند .علی برکت الله.
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    2 0
    رییس دفتر ومنشی اینقدر اختیارات کی این اختیارات را به تو داده در مقابل مجلس ایستادگی می کند مجلس باید عذر این آقا را بخواهند
  • مجید IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 2
    خب نمایندگان برای پیشرفت کشور وحل مشکل معیشتی مردم نیامده اند انها برای عقب گرد به دوران احمدی نژاد امده اند
  • رضا IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    1 0
    آن زمان هم که تحریم های شورای امنیت بود انقدر مردم تحت فشار و گرانی نبودند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس