مادورو از تولید انبوه پهپاد و هواپیمای ساخت ونزوئلا خبر داد

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفته دولت آمریکا تلاش کرده همسر رئیس‌جمهور ونزوئلا را به طلاق وسوسه کند.

به گزارش مشرق، «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا امروز جمعه گفته آمریکا تلاش کرده همسر او را به طلاق گرفتن ترغیب کند. 

مادورو امروز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت «الیوت آبرامز»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و ونزوئلا به «سیلیا فلورس»، همسر رئیس‌جمهور ونزوئلا گفته چنانچه از مادورو طلاق بگیرد از حمایت بی‌قید و شرط دولت آمریکا برخوردار خواهد بود. 

مادورو گفت: «ما همیشه با دونالد ترامپ از طریق نماینده‌های او در ارتباط بوده‌ایم... با الیوت آبرامز از طریق نماینده‌هایش در ارتباط بوده‌ایم.»

مادورو گفت که الیوت آبرامز از طریق یکی از همین واسطه‌ها به همسرش پیام داده که از او طلاق بگیرد. مادورو به نقل از این واسطه گفت: «اگر از مادورو طلاق بگیری، به خارج از ونزوئلا سفر می‌کنی و ما از شما حمایت خواهیم کرد.»

مادورو گفت: «این رمان نیست؛ واقعیت است.»

رئیس‌جمهور ونزوئلا تصریح کرد از آنجا که آمریکایی‌ها فکر می‌کنند «که همه ما فاسد و خیلی ثروتمندیم به سیلیا گفته بودند که می‌تواند همه ثروتش را همراه خودش بیاورد.»

«الیوت آبرامز»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و ونزوئلا در مصاحبه‌ای شب گذشته گفت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا باید از اهرم فشار تحریم‌ها علیه ونزوئلا استفاده کند. 

آبرامز که با خبرگزاری رویترز مصاحبه می‌کرد از «جو بایدن» خواست با رفع تحریم‌ها علیه ونزوئلا به این کشور هدیه ندهد. 

نماینده دولت «دونالد ترامپ» در امور ونزوئلا گفت در واشنگتن در خصوص ضرورت حفظ فشار علیه «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا اتفاق‌نظر فراحزبی وجود دارد و او انتظار ندارد بعد از روی کار آمدن جو بایدن در روز ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ تغییرات عمده‌ای در سیاست واشنگتن در قبال کاراکاس ایجاد شود. 

«خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا در ژانویه سال ۲۰۱۹ با هماهنگی دولت آمریکا خودش را رئیس‌جمهور ونزوئلا معرفی کرد و واشنگتن و گروهی از هم‌پیمانان این کشور به سرعت او را به رسمیت شناختند. 

دولت ترامپ بعد از اعلام حمایت از گوایدو تلاش‌هایی همه‌جانبه‌ای از کودتا، اعمال تحریم و جنگ رسانه‌ای را برای ساقط کردن دولت مادورو به کار گرفت، اما این تلاش‌ها سرانجام ناکام ماندند.

مادورو این اقدام گوایدو و آمریکا را تلاش برای کودتا در ونزوئلا توصیف کرد و روابط دیپلماتیک با ایالات متحده را قطع کرد. کشورهای روسیه، بلاروس، ایران،‌چین، کوبا، نیکاراکوئه، سوریه و ترکیه در تحولات ونزوئلا از مادورو حمایت کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    4 0
    اوج شرافت آمریکا !
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    8 0
    اوج بدبختی و درمانده گی ابرقدرت!!! ابرقدرت یکه بفکر اختلاف انداختن بین زن و شوهرشه.خاک کاهو بر سرت با آخر و عاقبت ای آمریکا و به چه وضعیتی افتادی.و دراز گوشانی که دل به تو بستن
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      3 0
      خاک کاهو رو خوب اومدی دمت گرم! خخخخخخ
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    واقعا رذل و شیطان صفت هستن بعد ایرانی ها رو به فریبکاری متهم میکنن
  • علی IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    1 0
    خاک تو سر امریکا که این قدر درمانده شده و گ...ه تو سر بعضی ایرانیها که هنوز دنبال امریکا هستن زن همسایه ما زودتر از امریکا بین زن رییس جمهور ونزولا اختلاف میاندازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس