کد خبر 1151520
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
مرغ نمایه

نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۸ هزار تومان است.

به گزارش مشرق، حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی، از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۸ هزار تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۲۸ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

قیمت مرغ ١۵ هزار تومان کاهش یافت

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که نوسان چندانی در بازار رخ ندهد.

اسداله نژاد ادامه داد: مسئولان در برخی استان‌ها مرغداران را مکلف به عرضه مرغ با نرخ مصوب کرده اند، درحالیکه ۵۰ درصد نهاده تولیدی را با نرخ مصوب در اختیارشان قرار داده اند.

انتقاد مرغداران از تبعیض بین واحدهای بزرگ و کوچک مرغداری

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با انتقاد از بستن راه خروجی استان‌ها و تبعیض قائل شدن بین مرغداران بیان کرد: مسئولان بین مجموعه‌های بزرگ و کوچک در ارسال مرغ به تهران از میان استان‌های تامین کننده تبعیض قائل شدند که این اقدام موجب شده واحدهای غیر زنجیره از زنجیره تولید خارج شوند، درحالیکه انتظار داریم با تولید و مقوله تولید برخورد منطقی شود.

نایب رئیس کانون صنفی مرغداران گوشتی تامین نهاده‌های دامی را بزرگترین معضل پیش روی مرغداران دانست و گفت: با وجود آنکه ۳۲ تا ۳۳ روز از جوجه ریزی در برخی واحدها می‌گذرد و خرید نهاده از سامانه بازارگاه انجام شده، اما به علت عدم تحویل بار ذرت و کنجاله مورد نیاز را از بازار آزاد خریداری می‌کنند که تمامی این عوامل نگرانی‌هایی در بخش تولید ایجاد کرده است.

به گفته وی، با وجود آنکه ۵۰ درصد نهاده‌ها با نرخ مصوب تامین می‌شود، اما همین میزان هم با تاخیر فراوان بدست مرغدار می‌رسد، از این رو سیاست گذاری باید به گونه‌ای انجام شود که واحدهای مرغداری دچار ورشکستگی نشوند و تاوان قصور دستگاه‌های دولتی را بدهند.

اسداله نژاد درباره آینده بازار مرغ گفت: اگر دولت ۱۰۰ درصد نهاده‌ها را با نرخ مصوب در اختیار مرغداران قرار دهد، تمامی تولیدکنندگان مرغ را با نرخ مصوب در اختیار دولت قرار می‌دهند.

این مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد را ۱۶ هزار تومان و ذرت را ۴ هزار تومان اعلام کرد.

وی از کاهش مجدد قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه به ۴ هزار تومان کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود که روند کاهش قیمت به علت بی رغبتی مرغداران به جوجه ریزی ادامه یابد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی افزود: با وجود آنکه وعده‌ها در خصوص سهمیه نهاده‌ها تنها در سامانه بازارگاه تخصیص داده شده و واحدها در تامین همچنان دچار مشکل هستند، از این رو واحدها در جوجه ریزی با احتیاط عمل می‌کنند.

وی قیمت تمام شده فعلی هر کیلو مرغ را ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر کل نهاده‌های مورد نیاز با نرخ مصوب تامین شود، مرغدار مکلف است مرغ تولیدی خود را با نرخ مصوب عرضه کند، اما بستن راه‌های خروجی استان‌های تولیدکننده اصلی مرغ به منظور عرضه با نرخ مصوب به دولت اقدامی ضد تولید است که واحدهای خرد را به مرز ورشکستگی می‌کشاند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    6 2
    اینچنین به شعور مردم تمسخر نکنید؟
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    9 0
    نفوذ یعنی اینکه مردم ایران را بعد از انقلاب مرغ خور کنیم. مردمی که هرگز قبل از انقلاب جز در عروسیها و مراسم خاص مرغ نمی خوردند. نفوذ یعنی اینکه چون مرغ محلی ایرانی گوشت کم و دیر پز دارد اقدام به واردات مرغ خارجی کنیم و برایش .ابسته به واردات نهاده های مرغ از خارج بشویم. نفوذ یعنی اینکه با ماشین اقدام به ذبح مرغها کنیم حال آنکه طبق فتوای همه مراجع اگر ذبح همزمان صورت نگیرد نمی توان با یک بسم الله گفتن اول کار راه انداختن نوار نقاله مرغها را ذبح شرعی کرد و برای مرغ باید یک بسم الله گفت.
    • ایرانی GB ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      2 0
      عین حقیقت رو گفتین ... من خودم قبل از انقلاب یادمه کسی مرغ خور نبود , اصلا" تو سفره مردم بندرت گوشت مرغ دیده میشد ... یا مردم آش محلی و سوپ میخوردند یا سر ناهار خورشت با گوشت کم , یا غذای ماهی و برنج و بیشتر نان بربری و سبزی خوردنی و ترشیجات ... پنیر و سبزی و پیاز و نان بربری و ماست و انگور و گوجه قرمز خوراک خیلی ها بود ... مردم اون دوره حتی نصف مردم امروز مملکت ما مرغ خور نبودند و خیلی هم سالمتر و قوی تر از مردم این دوره زمانه ! اصلا" مردم در قبل از انقلاب بدنبال این نبودند که تو غذاشون حتما" گوشت باید باشه ! صحبت از گوشت مرغ و رواج گوشت خواری بعد از انقلاب بود که بین مردم خیلی رایج شد و همینطور هم ادامه داره
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      0 3
      برق و گاز و موبایل هم نبود نفوذ تا کجا
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    اسکلت مرغ رو ده هزار تومن میفروشند کجا به ثبات رسید ؟؟
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    28000 یعنی به ثبات رسیده؟!!!!
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    به دستور کی؟
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 1
    کو مرغ ؟ تو محله ما که این قیمتها نیست
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    10 0
    خداروشکر این هم طرفندیه که تو ایران جواب داده ..مرغ ۱۰ تومنی تولید ایران به بندگان خدا ۲۸ میفروشن تازه به ثبات رساندنش شده خبر
  • علی IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    خوبه دیگه مرغ ده تومنی رو میبرن ۳۵تومن الان ۵تومن کم میکنن میگم به اثبات رسید،الحق که بهترین مسولین دنیا رو داریم.شرمتان باد
  • محمود IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    منظور از ثبات چیه واقعن
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    1 0
    حالت خوبه. به ثبات چی رسیده. این بازیهای فریبکارانه رو کنار بزارین
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    1 0
    معنی ثبات رو هم فهمیدیم. ۲ برابر گرون کن، ۱۰ درصد کم کن می شه ثبات!
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    چیزی که بده بالا دیگه پایین نمیاد
  • رضا IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    1 1
    با این قیمتها مرغ هم از سفره مون پر کشید رفت.خدایا خودت کمکمون کن به امید تو..
  • مصطفی IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    مرغ کیلویی ۲۸۰۰۰ تومن به ثبات رسیده!!!?
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    در دولت معنی ثبات رو فهمیدیم! قیمت مصوب ۱۸ هزار اعلام میشه و بعد با قیمت ۲۸ هزار میگن به ثبات رسیدیم! علی برکت ا... تنها لطف آقای رئیس جمهور و دار و دسته ی به مردم اینه که هیچ اظهارنظری نکنن
  • حامد IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    واقعا که بی دروپیکره خدارحم کنه
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    خبر رو اینطوری تیتر کنید: بعد از گران کردن مرغ قیمت فعلی تثبیت شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس