اطلاعیه ناجا در پی انتشار فیلم اهانت به برادران افغانستانی

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی که در آن تعدادی به دست چند نفر مورد ضرب و جرح قرار می‌گیرند و منتسب به برادران افغانستانی شده است، نیروی انتظامی اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش مشرق، در این اطلاعیه آمده است: انتشار تصاویری از اهانت به برادران افغانستانی در فضای مجازی باعث آزردگی خاطر همه هموطنان ایرانی شد و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود دانست رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

صادرات ۲.۷ میلیارد دلاری ایران به افغانستان

بررسی‌های فنی حاکی از آن است که فیلم منتشر شده در فضای مجازی در کشور ایران اتفاق نیفتاده و نیروی انتظامی قویاً این موضوع را که در ایران اسلامی چنین رفتاری با برادران مسلمان افغانستانی رخ داده باشد، تکذیب می‌کند.

بخش دیگری از این اطلاعیه می‌افزاید: افغانستان و ایران دو کشور دوست و همسایه و دارای فرهنگ مشترک با قدمت تاریخی در اتحاد و همکاری هستند و جمهوری اسلامی ایران همواره با وجود مشکلات و تحریم‌های پیاپی و ظالمانه، از کشور برادر، افغانستان حمایت کرده و می‌کند.

طی چند دهه اخیر مردم افغانستان به واسطه مشکلات عدیده، وارد کشور ما شده و جمهوری اسلامی ایران همواره با آغوش باز، میزبان برادران و خواهران خود بوده است.

اما دشمنان که گویی از این همدلی و تعامل انسانی میان دو کشور رضایت ندارند هرازگاهی شیطنت کرده و تمام توان شأن را به کار می‌بندند تا دو ملت را نسبت به هم بی اعتماد کنند اما مردم دو کشور ایران و افغانستان همواره در کنار هم و پشتیبان یکدیگر خواهند بود و ایجاد این نوع تنش‌ها در روابط و مناسبات خوب دو کشور خللی وارد نخواهد کرد.

در پایان نیروی انتظامی با هشدار به افرادی که اقدام به انتشار اینگونه فیلم‌های کذب در فضای مجازی می‌نمایند، تأکید می‌کند ضمن شناسایی آنها، بر اساس قانون با اینگونه افراد برخورد خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    13 14
    برادران افغانستانی خودشون مملکت ندارند ؟؟؟
    • دانیال IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      4 4
      دارند و تمام ایران وطنشان
    • DE ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      1 2
      حای تو یکی رو تنگ نکردن! برو تاریخ رو بخون افعانستان فعلی چند هزار سال بخشی از ایران و سرزمین ایران بود که بدست انگلیس ملعون مثل بحرین از ایران جداش کردن. کلی اقوام ایرانی تو افغانستان زندگی میکنن.
  • نادری IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    13 3
    بهتره بدونیم لشگر فاطمیون چطوری جانفشانی کردن و بدون ریا جهاد کردن
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      10 4
      سلام دوست عزیز٬ نمیشه تا کسی میاد راجع به این اخبار مزخرف صادر شده از دولت افغانستان واکنش نشون بده یه عده گردان فاطمیون افغانستان رو پیش بکشند. اولا این گردان یک گروه افغانستانی است نه ایرانی و هر کاری هم کردند به خواست خودشون و برای خودشون بوده٬ ثانیا نیروهای مسلح عریض و طویل ما معطل یک گردان آماتوری نیست.
    • محسن IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      3 3
      وقتی دولت ایران با افغانستانی بد رفتار میکنن از ملت ایران چه گله ایی داریم
    • ناشناس IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      0 4
      در جواب آن کسی که نوشت و شان مجاهدین فاطمیون آورد پایین مطمعنا اینها یا منافقند یا فهم نا درست و کجی دارند بنظر ما یک برادر مجهاد فاطمیون اندازه هزار لشکر ارزشمند بوده وهست منزلت اونها به این حرفها نیست همه مسلمانها باهم برادرند درکل همه انسانها. خدا ما را از شر این سیاست‌ها نجات بده
    • دانیال IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      2 3
      برای پاسخ دادن به اخبار مزخرف با اهداف خاص باید شدیدا مراقبت باشیم که به سمت توهین و ایجاد کینه و سوءظن و تفرقه میان مسلمین و مستضعفین و اخوان کشیده نشویم بهترین پاسخ به آن اخبار خنثی ساختن اهداف آنتشار آن اخبار است
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    9 3
    به نظرم این افغانستانی ها بهتره به جای ساخت کلیپ های جعلی به کشور خودشون برگردند و اونجا رو بسازند. اصلا فرض کنیم این اتفاق در ایران افتاده٬ خب آقا٬ خانم٬ بار و بندیل رو جمع کن و تشریف ببر کشور خودت٬ هر چی هم باشه بهتر از توهین شنیدن و تحقیر شدنه.
  • IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    12 3
    برادران افغانستانی چه زمانی به افغانستان باز می گردند؟ افغانستان یک دولت مستقل است. صبر ما دارد به انتها می رسد.
    • سیدابوالفصل سادات IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      6 12
      برادر من این افغان هابودن که ایرانو اباد کردن ساختمون پشت ساختمون شماکه حتی ارزه ۱کلنگ زدن رو ندارید پس قضاوت نکنید ماافغان ها ادم های شریف و کارگری هستیم که به ایران پناه اورده ایم چون توکشور خودمون جنگه این اصلا مهمان نوازی نیست ک شما میکنیو
    • دانیال IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      0 5
      شما مثلا بر چه چیز دارید صبر می کنید که هشدار میدهی دارد به انتها میرسد. الان مشکل اساسی مملکت بازگشت مهاجران به افغانستان است که اینطور سخن می گویی این کلمات غیر انسانی غیر دینی غیر انقلابی را بر زبان نرانید تو که با افغانستانی های همزبان و هم دین و هم مذهب و هم تاریخ و هم سرنوشت اینگونه سخن می گویی از اروپای های نژادپرست که با مسلمانان آسیا و افریقا (که با انها نه هم تاریخ اند نه همزبان نه هم دین و نه هم نژاد) این میکنند صد مرتبه تباه تری. کمک به همتباران و همکیشان و همزبانان اول وظیفه انسانی دینی انقلابی و اخلاقی ماست و دوم ضرورت راهبردی دارد در پیگیری منافع کشور و انقلاب
  • ایرانی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    10 5
    برادران افغانی لطفا برید و کشور خودتون آباد کنید
    • احمد IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      1 7
      آخه اگه ما بریم،تو خودت میای سر میدون تو هوای سرد وایستی،تا یکی بیاد تو رو ببره سر کار... بدبخت ما بریم که کشورتون دچار کمبود کارگر میشه.. تازه خود دولت هم نمی زاره ما بریم نفهم.....بفهم...
    • CZ ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      6 0
      خب شما که کارگری بلدی و کارت درسته، تشریف ببر کشور خودت رو بساز و آباد کن. بذار ما دچار کمبود کارگر بشیم اشکال نداره، فوقش مثل امارات از آفریقا و فیلیپین کارگر وارد می کنیم.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 3
    در کل ایران مهمون دوست است. باید مراعات رو یاد بدیم
  • دانیال IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    1 5
    درود بر برادران و خواهران افغانستانی ما و لعنت بر کسانی که به دوستی و همدلی ما آسیب می زنند ما حقیقتا هموطنیم افغانستان پاره تن ایران است.
  • امید IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    4 0
    این افغانی که به ما ایرانی ها میگه عرضه کلنگ زدن نداریم میگم شما برگرد کشور خودت اگه راست میگی کلنگ بزن و کشور خودت را آباد کن. حتما ایران براتون سود داده که دل ازش نمی کنید. شما مگر تو ایران رایگان کار میکنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس