کد خبر 1151394
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

لیفت صورت به معنای کشیدن پوست صورت با تکنیک های مختلف است. جراحی لیفت صورت یکی از روش های قدیمی اما ایمن و موثر در جهت کاهش چین و چروک های پوستی و جوانسازی صورت است.

افراد با افزایش سن چین و چروک های مختلفی را روی پوست شان مشاهده می کنند. چین و چروک ها نتیجه ی تحلیل چربی های صورت است. از دیگر عوارض پیری و از بین رفتن چربی های صورت، افتادگی و شلی پوست صورت است.

به همین دلیل پوست صورت جوانی و شادابی دوران جوانی را از دست می دهد و ظاهری خسته و افتاده برای افراد ایجاد می شود.در این شرایط یکی از بهترین روش های جوانسازی و بهبود شرایط پیشامده برای پوست صورت، جراحی لیفت صورت است.

جراحی لیفت صورت

در طی انجام جراحی لیفت صورت جراحان در نواحی خاصی از صورت برش هایی ایجاد می کنند. برش ها مجرایی می شود که از این نواحی پوست صورت و عضلات زیر بافت پوست لیفت شود.

با این اقدام پوست صورت صاف و چین و چروک ها از بین می روند. برش ها در نهایت با نخ بخیه بسته می شوند و بعد از مدت زمان کوتاهی نخ های بخیه جذب می شوند. بنابراین محل اسکار و زخم باقی نمی ماند.

مزایای جراحی لیفت صورت

مهم ترین نتایج مثبتی که در پایان انجام لیفتینگ پوست با روش جراحی حاصل می شود موارد زیر هستند:

v رفع چین و چروک های صورت

v رفع شلی و افتادگی پوست

v استحکام و سفت شدن پوست صورت

v تغییر حالت و فرم کلی صورت

v زاویه دار شدن صورت: زمانی که پوست کشیده می شود غبغب از بین می رود و زاویه های بین صورت و گردن و زاویه فک نمایان می شود.

v لاغر شدن صورت: صورت هایی که چربی زیادی دارند با عمل لیفت کوچکتر می شوند و جوانتر به نظر می رسند.

عوارض جراحی لیفت صورت

طبیعی است که به دلیل جراحی انجام شده و برش هایی که در نواحی خاصی از صورت زده شده است با مواردی چند از عوارض بعد از عمل روبرو باشید. اما این عوارض موقتی هستند و با انجام یکسری مراقبت ها بهبود پیدا می کنند.

Ø کبودی

Ø تورم

Ø درد خفیف

Ø خونریزی به مقدار کم

Ø احساس گرفتگی و کشیدگی در نواحی صورت

انجام همزمان جراحی لیفت صورت با بلفاروپلاستی

برای این که جراحی لیفت صورت نتیجه بهتر و زیبا تری داشته باشد در برخی از موارد پزشکان توصیه می کنند که این جراحی را همزمان با جراحی زیبایی پلک ( بلفاروپلاستی) و لیفت ابرو انجام دهید.

در جراحی زیبایی پلک پوست اضافی و چربی های اضافی پلک بالایی و غدد چربی در ناحیه پلک پایینی برداشته می شود. این عمل جراحی به زیباتر شدن و رفع افتادگی پلک کمک می کند و بهترین راه برای افزایش زیبایی چشم ها است.

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی چرا انجام می شود؟

عوارض پیری از جمله افتادگی پلک، افزایش چین و چروک در اطراف چشم و تجمع چربی های اضافی در پلک پایین باعث می شود افراد به جراحی پلک روی آورند.

مهم ترین مزایای جراحی بلفاروپلاستی

ü برداشت پوست اضافی روی پلک بالایی

ü ایجاد چین طبیعی در ناحیه پلک بالا

ü برداشت غدد چربی در پلک پایینی

ü رفع حالت خستگی و خواب آلودگی چشم ها

ü افزایش میدان دید: افتادن پوست اضافی پلک ها روی چشم باعث می شود که میدان بینایی افراد کاهش پیدا کند. اما با عمل زیبایی پلک این عارضه را می توان برطرف کرد.

لیفت ابرو

با افزایش سن یکی از اتفاقاتی که رخ می دهد این است که عضلات موجود در نواحی زیر ابرو و بالای پلک ها شل می شوند. در پی از بین رفتن چربی ها و غضلات شل شده، ابروها به سمت پایین کشیده می شوند. در نتیجه فاصله بین ابرو ها و چشم ها از بین می رود. با این عارضه چشم ها خسته و پیرتر به نظر می رسند. برای بالاکشیدن ابرو افراد می توانند تحت جراحی لیفت ابرو قرار بگیرند.

این روش زیبایی در کنار جراحی لیفت صورت بهترین نتیجه را رقم می زند که می توانید در طی یک جراحی دو عمل زیبایی را همزمان انجام دهید.

آیا جراحی لیفت صورت محدودیت سنی دارد؟

جراحی لیفت صورت هیچگونه محدودیت سنی ندارد اما به دلیل اهدافی که در آن دنبال می شود مناسب ترین کاندیداها برای جراحی لیفت صورت کسانی هستند که در سنین بین 30 تا 50 سال هستند. زیرا بعد از سی سالگی مشکلات پوستی ظاهر می شوند و باید از پیشروی و وخیم تر شدن وضعیت پوست اقدامات زیبایی انجام داد.

دوام و پایداری اثر جراحی لیفت صورت

متخصصین مدت زمان ماندگاری اثر لیفتینگ صورت با جراحی را تا ده سال اعلام کرده اند. اما بسیاری از معیارها در میزان دوام نتایج بعد از لیفت صورت نقش دارند. مثل:

§ سن

§ سبک زندگی

§ جنسیت

§ وراثت

§ رژیم غذایی

§ آناتومی بدن و صورت

مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت

v چند روز اول بعد از جراحی را استراحت کنید و فعالیت بدنی پرفشار و سنگین نداشته باشید

v اجتناب از مصرف سیگار

v تا دو هفته از مصرف دارو های ضد انعقاد خون پرهیز کنید مثل آسپرین

v می توانید برای کاهش کبودی و تورم از کمپرس های سرد و گرم استفاده کنید

هزینه جراحی لیفت صورت

تعیین هزینه های دریافتی در قبال انجام جراحی لیفت صورت به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم ترین این عوامل:

ü دستمزد جراح

ü هزینه های مربوط به بیهوشی

ü هزینه های درمانگاهی

ü تکنیک و روش بکار گرفته شده برای جراحی

ü محل جغرافیایی مطب یا مرکز درمانی و زیبایی که به آن مراجعه کرده اید

نتیجه گیری

در این مقاله بسیاری از مهم ترین نکاتی که در زمینه جراحی لیفت صورت وجود دارد را در اختیارتان قرار دادیم. خوش بختانه این جراحی زیبایی در کنار مزایای قابل توجهی که در پی دارد با کمتری عارضه قابل انجام است. به شرط این که این جراحی را به دست یکی از بهترین جراحان پلاستیک برای جراحی لیفت صورت بسپارید.

بهترین جراح برای لیفت صورت با تکیه بر توانمندی ها و تجربیاتی که کسب کرده است می تواند بهترین روند جراحی را برنامه ریزی کند و در نهایت موفق ترین نتیجه حاصل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس