شناسایی نقص امنیتی خطرناک در آیفون

محققان امنیتی از شناسایی نقص امنیتی خطرناکی در سیستم عامل آی او اس ۱۳ خبر داده‌اند که به هکرها امکان می‌دهد از طریق شبکه‌های وای فای به گوشی‌های آیفون نفوذ کنند.

به گزارش مشرق به نقل از انگجت، اولین بار یان بیر محقق امنیتی گوگل موفق به شناسایی آسیب پذیری یادشده گردید که به هکرها امکان می‌دهد از راه دور کنترل گوشی‌های آیفون را از طریق شبکه‌های وای فای در دست بگیرند. حفره امنیتی که چنین حمله‌ای را ممکن می‌کند مربوط به پروتکل‌های شبکه‌ای مورد استفاده آیفون است.

مهاجمان با سو استفاده از این مشکل می‌توانند بدافزارها و جاسوس افزارهای خود را بر روی اسنادی که قصد دارند به آیفون منتقل کنند نصب کنند و از این طریق برای سرقت اطلاعات مدنظر خود اقدام کنند. به عنوان مثال از این طریق می‌توان یک عکس آلوده به بدافزار را از طریق شبکه‌های وای فای به آیفون منتقل کرد و به آن نفوذ کرد.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد از این روش می‌توان برای نفوذ به گوشی‌های آیفون از طریق رایانه‌های عادی، لپ تاپ، آداپتورهای وای فای نت گیر و غیره استفاده کرد. یکی از خطرات این روش حمله مخفی کاری و نامحسوس بودن آن است که باعث می‌شود کاربران متوجه وقوع آن نشوند و سرقت داده‌های شخصی به سرعت و به شکلی نامحسوس صورت بگیرد.

نکته مهم اینکه اپل با عرضه آی او اس ۱۳.۳.۱ آسیب پذیری یادشده را برطرف کرده، اما بسیاری از کاربران هنوز این به‌روزرسانی را نصب نکرده‌اند و لذا امکان آلوده شدن گوشی‌های آنها وجود دارد. لذا ضروری است کاربران آیفون سیستم عامل‌های خود را به روز کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    10 6
    کلأ هرکی در این شرایط محصول آمریکایی بخره حتمأ منطقش لنگ میزنه بخصوص اگر ساکن کشورهایی باشه که یانکی ها باهاشون دشمنی دارن مثل ایران، ونزوئلا، سوریه و غیره!!!
    • قریشی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      2 3
      رسیدن به این مهم شعور میخواد ... که برخی ها محروم از آنند
  • یاشار IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    4 3
    کلاً خود محصولات اپل نقص امنیتی هستن
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      4 1
      آفرین ، همینطوره!
    • ابوذر شفاعی IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      0 1
      فقط اپل نیست ک سامسونگ یا مارکهای دیگه دچار این بدختی هست..
  • قریشی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    1 1
    ما دو نوع نقص امنیتی داریم، یکی توسط هکرهای مستقل و دیگری امنیتی که توسط سرویس های جاسوسی زیر سوال میرود ... محصولات شرکت اپل طی قراردادهای رسمی با سازمان سیا همه اطلاعات کاربران از جمله لوکیشین افراد را هم استخراج و به سرورهای خاصی انتقال می دهند و این قابلیت به هیچ عنوان امکان غیرفعال شدن را ندارد و این یعنی خطرناکترین ناامنی
  • استفاده کننده IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    1 0
    بابا خدا وکیلی یه گوشی مثل آدم بسازین که هم پرچم دار باشه هم خیلی ارزون باشه هی گوشی درست میکنن قیمت اندازه پراید بعد نقص داره خو ای چه زندگیه.البته پرایدم نقص داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس