عضو پارلمان اروپا: شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز به مکانی فوق سری منتقل شده است - کراپ‌شده

عضو پارلمان اروپا گفت که مقامات سعودی پس از حدود سه سال بازداشت خودسرانه شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز و پدرش طی روزهای اخیر او را به یک مکان فوق سری منتقل کردند.

به گزارش مشرق، «مارک تاربیلا»، عضو پارلمان اروپا می‌گوید که «سلمان بن عبدالعزیز» شاهزاده سعودی بازداشتی در یک ویلای تحت کنترل در ریاض، چند روزی است که  به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت که تاربیلا در نامه‌ای به نماینده عربستان سعودی نزد اتحادیه اروپا گفته است که شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز و پدرش از ویلا به مکانی نامعلوم و فوق سری منتقل شدند.

در این نامه که مورخ امروز سه شنبه است، تاکید شده که بازداشت این دو نفر، خودسرانه است و نقض تعهدات داخلی و بین المللی از سوی عربستان محسوب می‌شود.

در نامه مذکور آمده است: «من از شما می‌خواهم که از دولت عربستان سعودی بخواهید تا بلافاصله محل نگهداری شاهزاده سلمان و پدرش عبدالعزیز بن سلمان را فاش کند.»

خبرگزاری فرانسه گفت: «انتقال شاهزاده سعودی به مکانی نامعلوم پس از گذشت قریب به سه سال از بازداشت خانگی او نشان می‌دهد که عربستان سعودی فشارهای بین المللی برای آزادی این شاهزاده  و امکان بررسی مجدد سوابق حقوق بشر آن را در دولت جو بایدن رئیس جمهور آتی آمریکا را به چالش می‌کشد.»

شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ۳۷ ساله و پدرش از ژانویه ۲۰۱۸ در راستای موج بازداشت‌هایی که ولی‌عهد سعودی در داخل خاندان پادشاهی این کشور به راه انداخت، بازداشت شدند.

این دو نفر پیش‌تر اجازه تماس تلفنی با خانواده‌هایشان را داشتند، اما از شنبه گذشته هیچ تماسی انجام نشده است.

دو نهاد حقوق بشری یکی نهاد «منا» که مقر آن درژنو است و دیگری نهاد «القسط» که مقر آن در لندن است، در آگوست گذشته نسبت به بازداشت این دو شاهزاده به سازمان ملل شکایت کردند.

این دو نهاد تاکید کردند که شاهزاده سعودی و پدرش از زمان بازداشت مورد هیچ بازجویی قرار نگرفتند که هیچ مبنای قانونی ندارد.

 خبرگزاری فرانسه نوشت:«شاهزاده سلمان، فازرغ التحصیل دانشگاه سوربن فرانسه و مسلط به چند زبان خارجی است؛ اما هیچ بلندپروازی سیاسی در ظاهرنشان نداده و به خاطر حمایت‌های مالی‌اش از پروژه‌های توسعه در کشورهای فقیر از او به عنوان «چک سفید امضای متحرک» یاد می‌کنند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    3 4
    چه بند ابرویی کرده ! یه ماتیک قرمز هم بزن که کلا زن بشی دیگه
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      0 1
      ما فقط موهای زیر شکم بغلمون می زنیم
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    3 1
    خدایی این جمله آخر چیه؟، هیچ بلند پروازی سیاسی نداشته وصرفا در کشورهای فقیر پروژه های توسعه ای رو ساپورت مالی میکرده، چک سفید امضای متحرک!؟، به مرغ پخته بگی خنده اش میگیره
  • رضا IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    4 0
    اگر از روز اول به توله ملك سلمان واكسن ضدّ هارى ميزدند الآن اين شاهزاده بيچاره هم در امن و امان بود !
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    4 0
    احتمالا یجایی پیش خاشقچی است یا در آینده نزدیک پیشش می‌رود
  • avdt IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    4 0
    همشون سر و ته یک کرباسند!؛جنایتکاران آل یهود!!!!!!.
  • خیری IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    خیلی جالبه تو عربستان هر کی هر غلطی میکنه هیچ کس صداش،هیچ کجا در نمیاد ولی تو ایران یه سگ بمیره کل دنیا معترض میشن عجب دنیاعیه این دنیای سیاست
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    سر این شغال رو باید یه روز برید و بندازی جلو سگ ها فقط به دست ایرانی ها
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    در دنیای غربیهاوسکولاریسم قدرت را بدست آوربه هر قیمتی ،به ثروتمندان احترام گذار حتی اگر ظالم وخونریزی باشند حکومت آل سعود برای غربیها مانند لاشه متعفنی است که فعلا غذای آنها را تامین میکند کاری به کارش ندارند حالا هر جنایتی مرتکب شود ولی زمانی که ثروتهایش تمام شد رهایش می کنند.
  • سپهر IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    مرگ بر وهابیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس