1190 خودرو خارجی از گمرک ترخیص شد

دولت در لایحه بودجه سال آینده ۲هزار میلیارد تومان درآمد از محل تعرفه واردات خودرو لحاظ کرده است.

سرویس اقتصاد مشرق- دولت در لایحه بودجه سال آینده ۲هزار میلیارد تومان درآمد از محل حقوق ورودی خودرو در نظر گرفته است که به معنای آزاد شدن واردات خودرو به کشور است.

این در حالی است که در لایحه بودجه امسال به علت ممنوعیت واردات خودرو، دولت درآمدی از محل حقوق ورودی خودرو لحاظ نکرده بود.

واردات خودرو به کشور از سال ۱۳۹۷ به علت محدودیت منابع ارزی ممنوع شد.تصمیم دولت برای آزادسازی واردات خودرو، از لحاظ روانی سبب کاهش قیمت خودروهای خارجی در بازار خواهد شد اما اگر این تصمیم اجرایی شود، با فشار به نرخ ارز شاهد افزایش مجدد قیمت دلار خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    11 1
    پایان این شب سیه، بسی امید است.
    • امیر IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      11 2
      بزرگترین اشتباه دولت و بانک مرکزی اینه که فکر میکنن واردات خودرو باعث افزایش ترخ ارز خواهد شد در صورتیکه این جو روانی گرانی خودرو بود که باعث گرانی ارز شد!!! همه بازارها به بارار خودرو نگاه میکنن و قیمتها رو با خودرو مقایسه میکنن! میری نخود و لپه بخری میگن پراید شده صد میلیون!!! اگر واردات خودرو آزاد بشه مطمئن باشید نه تنها ارز بلکه دیگر بازارها هم شاهد ریزش قیمت خواهند بود
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    5 1
    پراید میشه وارد کرد؟!خخخخخخ
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    16 0
    ای کاش حالا ماشینو وارد میکردن که می‌شد بخریش. فقط مخصوص خانواده های مرفع
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    5 0
    اگر واردات هم ازاد بشه اون تاجر نامرد ایرانی می ره ماشینی را وارد میکنه که فقط طبق نظر خودش باشه
  • پسر IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    10 0
    باید گمرک از روی خودروهای وارداتی برداشته بشه تا تمام مردم بتونن بخرن.اونوقت حلبی سازا مجبور میشن تا خودشون به اونا برسونن و بشن خودروساز
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    9 17
    واردات خودرو اشتباه محض هست،وقتی ارزان ترین خودروی وارداتی قیمتی کمتر 10 هزار دلار نداره که میشه حدود ۳۰۰ میلیون اون هم خودرو های چینی، خودرو های اروپایی هم که زیر 20 هزار دلار نیست تازه بدون حقوق گمرکی، پس برای افراد متوسط جامعه که بخش اعظم کشور رو تشکیل میده با توجه به قیمت راهی جز خرید خودروی داخلی نمیمونه که البته خودروی داخلی نسبت کیفیت به قیمت بالاتری نسبت به خودرو ارزان قیمت چینی داره. پس فقط چیزی که حاصل میشه استفاده از منابع ارزی کشور برای واردات خودرو برای ثروتمندان هست که نه تنها از لحاظ اقتصادی برای کشور اشتباه و مضر هست،منجر به دامن زدن به احساس شکاف طبقاتی میشه.
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      9 2
      دوست عزيز، قطعا تا بحال سوار ماشين هاي چيني خوب نشده ايد كه توليدات ايران خودرو و سايپا رو از نظر كيفيت به قيمت بهتر از ماشين هاي چيني ميبينيد. من خودم جك s5 اتوماتيك دارم، به شدت از نظر كيفيت عالي هست و ماشين هاي ايراني چنين كيفيت و آپشن هايي ندارند. اميدوارم وقتي مي خواييد نظر بديد، بر اساس شنيده ها نباشه! حتما يك بار سوار اون چيني ها بشويد و بعد نظر بدهيد كه بقيه گمراه نشوند.
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      7 0
      میشه بگی جک s5 اتومات قیمتش چنده الان؟ وقتی مقایسه صورت میگیره باید در محدوده قیمتی یکسان باشه تازه این خودرو در داخل داره مونتاژ میشه نه وارد که در اون صورت حداقل 50 درصد قیمتش اضافه میشه. راه حل سرمایه گذاری متناسب برای تولید خودرو در داخل و نظارت بر خودرو سازی و استفاده از نیروهای توانا در صنعت هست چرا که هم هزینه بسیار کمتری نسبت به واردات داره و هم باعث ایجاد اشتغال و ثروت برای کشور میشه.نه این که هر چند سالی بریم یه مدل خودروی چینی یا غیر چینی وارد کنیم و بعد از چند سال باز آش همون آش و کاسه همون کاسه است.
  • احمد IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    3 1
    تنها راه برون رفت از این اوضاع نابسامان خودرو که متاسفانه خودروسازان به دلیل ممنوعیت واردات خودرو بر سر ملت آوردند همین است که واردات خودرو آزاد شود. جای تاسف است که خودروسازان بجای ارتقاء کیفیت خودروهای خود تلاش کردند فقط به افزایش قیمت آن بپردازند!!
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    4 0
    واردات خودرو برای افزایش کیفیت خودرو های داخلی دروغی هست که مافیای واردات برای توجیه واردات چندین میلیارد دلار در سال خودرو به جامعه تحویل میده (سود این واردات به جیب ۴یا ۵ شرکت خانوادگی میره،همان طور که قبلاً این طور بوده). در حالی که اصلا همپوشانی بین قیمت خودرو وارداتی و تولید داخل وجود ندارد و بازار های کاملا متفاوتی دارند که منجر به ایجاد رقابت نمیشه.فقط این مافیا در شرایط فشار اقتصادی و تحریمی که حتی اجازه واردات دارو واکسن به کشور وجود ندارد به راحتی منابع کشور رو صرف واردات کالای لوکسی مثل خودرو میکنه.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    2 1
    نگران جهش دلار نشید قیمت دلار اونوقت بالا رفت که دولت آقازاده ها رو با ارز 4200 تومنی فرستاد تا انحصار واردات بنامشون باشه
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 6
    واردات یعنی خیانت
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      6 1
      پراید هم میشه سعادت برای شما
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 2
    اگرچه وضعیت صنعت خودرو در کشور قابل قبول نیست اما چاره واردات نیست. چرا که مصداق از چاله به چاه افتادن هست. باید بر روی خودرو سازها نظارت صورت بگیره و به مراکز تحقیق و توسعه اهمیت مضاعف داده بشه تا بتوان کیفیت رو افزایش داد. واردات تنها منجر به خروج ثروت از کشور و احساس مصنوعی شرایط مناسب میشه در حالی که اگر با اخم کوچک خارجی ها واردات متوقف بشه همه چی به هم میریزه.
  • احمد IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    اگر واردات خودرو آزاد بشه حتما” قیمت خودرو پایین میاد دو خودرو ساز باید کیفیت خودروهای خود را بالا ببرنند فقط در صورت رقابت اینکار انجام میشه
  • اسلامی IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 1
    آزادسازی خودرو با مجموع عوارض و هزینه ها واردات زیر 15% باید صورت گیرد، بخصوص دست دوم، تا رقابت منصضفانه انجام و موجب انگیزه در داخل شود، وگرنه این روند تولید کم و دلالی مردم همچنان درتنگنا و اذیت نگه میدارد/ بارها و حداقل از 15 سال پیش در نت و در سالیتهای مختلف افراد گفتند- در همه کشورهای توسعه یافته- یک پلتفروم خوب را انتخاب و از روی آن انواع سواری و هاچ بک و پیکاب و وانت ساخته اند در تیراژ میلیونی/ گفتین در حالی کشور در تحریم است و قطعه سازها در مزیقه تجهیز و منابع مالی/ بایست نیاز کشور به خودروی ارزان اقتصادی تامین شود، دیدی به بهانه های ساده انگارانه محیط زیستیف خودرو یپیکان بخصوص وانتش و حتی پراید حذف کردند و جایگزینی نکردند/ الانم اگر عرق ملی و مردم دوستی بود، بایست همین مدل فیس لیف پراید مثلا ساینا در مدلهای سواری و وانت روی خط تولید بجای این همه مدل کم تولید جایگزین و ساینا اقتصادی با قیمت حتی زیر 50 ملیون تومان با تیراژ دو میلیون سالانه تولید کنند، تا نیاز اقشار کم درامد برطرف شود، سود باید از تیراژ بالا باشد مثل همه دنیا سود 5 الی 10 درصد برای تولید کننده است.
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    آخه چقدر تکاپو میکنند تا دارویی وارد شود و جان یک نفر نجات داده شود ؟! واردات خودرو حتی دست دوم بهتر از خودروهای اشغال ایرانی نو هستش که اینقدر جراحت و مرگ در پی دارد این یک واقعیت هست اگر مجلس بتواند این انحصار خودرو ( کشک خاله هست بخوری پاته نخوری پاته) را بردارد لطف کرده در حق ملت درخواست میکنیم و خواهش میکنیم این کار رو انجام بدید تا مافیای خودروسازی فکری به حال خودش بکند و مجبور شود رقابت کند از همه مهمتر قیمتها کاهش پیدا کند
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 2
    واردات خودرو تاثیری در کیفیت و رقابت محصولات داخلی نداره. چون خودروسازها هم تبدیل میشن به یک واردکننده ی موفق و تولید را کنار میذارن. ثانیا سه چهارم مردم ایران فاقد خودرو هستند و حتی خیلی ها توانایی خودوهای خارجی دست دوم اسقاطی حتی به صورت اقساطی را هم شاید نداشته باشد ثالثا واردات خودروی خارجی علاوه بر خروج ارز موجب واردات لوازم یدکی و روغن و موتور و .. خارجی میشه و موجب کاهش ارزش پول ملی میشه. رابعا مردم با مشاهده ی خودروهای خارجی به نظام بدبین میشن و اون رو مشوق لاکچری بازی و فساد می بینن.
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    وقتی دولت صادرکننده را مجبور می کند ارز ورودی را به نرخ مصوب بفروشد باید مصرف‌کننده را هم مجبور کند به راحتی ارز را هدر ندهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس