کد خبر 1151025
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
اقدام غیرحرفه ای سازمان لیگ حرفه ای فوتبال در قبال مربیان/ دهن کجی به قانون AFC

سازمان لیگ فوتبال ایران در قبال غیبت های سرمربیان تیم های لیگ برتری در نشست های قبل و بعد از بازی واکنشی جز سکوت اختیار نکرده است.

به گزارش مشرق، سازمان لیگ فوتبال ایران چند سال است در جهت حرفه ای سازی و پیش بردن خواسته های کنفدارسیون فوتبال آسیا اقدام به برگزاری نشست های خبری پیش و بعد از بازی های لیگ برتر و حتی لیگ دسته اول می کند.اقدامی که در ابتدای امر با تعریف و تمجید روبرو شد اما در ادامه در فرایند برگزاری آن اتفاق هایی رخ داده که دیگر نه تنها جای تمجید ندارد بلکه نقدهای زیادی به عملکرد سازمان لیگ در نحوه اجرای این نشست های خبری وارد شده است. 

در خیلی از موارد سرمربیان به طور مستقیم و غیر مستقیم از سازمان لیگ خواسته اند نشست های قبل از بازی ها یا برگزار نشود و یا نحوه برگزاری آن تغییر کند. برخی مربیان به دلیل مسافت طولانی یا پر ترافیک از محل اردو تا مکانی که قرار است کنفرانس برگزار شود در نشست های خبری قبل از بازی حضور پیدا نمی کنند و عده ای دیگر نیز به بهانه همزمانی با تمرین از حضور در این نشست ها سرباز می زنند.

سردبیر ورزشی تسنیم:غیبت مربیان در کنفرانس بی احترامی به هواداران است

در این بین برخی از مربیان هم با توجه به حساسیت های بازی با حریف در واکنش به رقیب خود از قرار گرفتن مقابل خبرنگاران پرهیز می کنند و یا وقتی متوجه می شوند سرمربی حریف قصد دارد در نشست خبری شرکت نکند، آنها هم از حضور در کنفرانس خودداری می کنند. این سرمربیان برای مثلا اجرای قانون دستیاران خود را به نشست ها اعزام می کنند غافل از اینکه رسانه ها برای پوشش صحبت های نفر اول فنی تیم قبول زحمت کرده و در محل نشست حاضر می شوند.

البته این روزها هم که شرایط کرونایی بر کشور حاکم است خبرنگاران مجبور هستند از طریق شبکه های اجتماعی این نشست ها را پوشش بدهند در حالی که آنها بعضا با مشکلاتی نظیر نوسانات اینترنتی روز به رو هستند به ناگاه متوجه می شوند به جای سرمربی، دستیار چندم وی در نشست خبری حاضر شده است. 

بیشتر بخوانید:

اظهارات مظلومی هواداران استقلال را مقابل سازمان لیگ قرار می‌دهد/ خیلی زود چالش‌های دربی را شروع کردیم

سردبیر ورزشی خبرگزاری مهر:سازمان لیگ با مربیان برخورد کند

عجیب اینجا است با وجود انتقادات مکرر طی یکی دو سال اخیر به خاطر اجرای این شیوه، سازمان لیگ نیز با وجود این مدل غیبت ها هیچ راهکاری برای گرفتن بهانه از این دست سرمربیان نداشته و جالب است با وجود تاکیدات مدیر روابط عمومی این سازمان مبنی بر اینکه اگر مربی در نشست خبری غیبت کند، با او برخورد می شود، هیچ گونه  جریمه ای که مانع از تکرار این رفتار شود اعمال نمی شود.به نظر می رسد در سازمان لیگ فوتبال ایران در حال حاضر تنها این خبرنگاران و رسانه ها هستند که باید خود را با قوانین مسئولان رسانه ای این سازمان هماهنگ کنند و تخلف سرمربیان در عدم حضور در نشست های خبری به هیچ عنوان بررسی نمی شود.

اگر قرار به رعایت قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد این مربیان و باشگاه ها هستند که با عدم حضور در کنفرانس های خبری باید علاوه بر جریمه شدن با تنبیهاتی روبرو شوند که دیگر به فکر تکرار آن نباشند. گاها شنیده شده مربیان با تذکرات کتبی یا جریمه های مالی روبرو شده اند که البته این موضوع تنها در حد حرف بوده و هیچ جریمه ای برای آنها در نظر گرفته نشده است.یا به طور مثال در فصل گذشته بود که مدیر روابط عمومی سازمان لیگ اعلام کرد جرایمی برای مربیان متخلف در نظر گرفته شده که به کمیته انضباطی ارسال شده اما کوچکترین خبری در این خصوص توسط فدراسیون فوتبال اعلام نشد.

سردبیر ورزش3: فرم نشست های خبری باید عوض شود

بازتاب این رفتارهای یک بام و دو هوای سازمان لیگ همین است که در فصل جاری که فقط 4 هفته آن سپری شده تعداد قابل توجهی از این سرمربیان به راحتی در نشست های خبری قبل و حتی بعد از بازی هم شرکت نمی کنند. دهن کجی سرمربیان به رسانه ها در حالی صورت می گیرد که حجت الله بهمنی مدیرروابط عمومی سازمان لیگ برای حفظ احترام خبرنگاران و رسانه ها و هچنین به ادعای خودشان برای رعایت قوانین AFC هیچ اقدامی نمی کند و درحالی که با انتقادات اهالی رسانه روبرو است این روزها سکوت کرده است. 

از عدم تصمیم گیری مناسب در مورد حضور خبرنگاران در ورزشگاه ها که بگذریم همین رسیدگی نشدن به حضور سرمربیان در نشست های خبری نشان می دهد آنچه برای مدیران فوتبالی اهمیت ندارد رعایت شدن قوانین بین المللی است و اصرار به اینکه پایبند قوانین هستند فقط یک شعار است که داده می شود واین روزها شاهد اوج رفتارهای غیر حرفه ای از سوی سازمان لیگ در خصوص اجرایی شدن قانون رسانه ها هستیم.

سردبیر ورزشی ایسنا: جرایم نقدی مربیان بازدارنده نیست

سردبیر سایت طرفداری: خود سازمان لیگ قانون را رعایت نکرد

در زیر به عدم حضور مربیان در 4 هفته اول در نشست های خبری اشاره شده است:

هفته اول

پرسپولیس-سایپا

گل محمدی در نشست خبری بعد از بازی شرکت نکرد

ذوب آهن – فولاد

نکونام در نشست خبری قبل از بازی شرکت نکرد

آلومینیوم – نساجی 

خطیبی در نشست خبری قبل و بعد از بازی شرکت نکرد

تراکتور – نفت مسجد

سرمربی و کادر فنی نفت در نشست های قبل و بعد از بازی شرکت نکردند

شهر خودرو – ماشین

کادر فنی ماشین سازی در نشست قبل و بعد از بازی حاضر نشدند

گل گهر – سپاهان

قلعه نویی در نشست خبری قبل و بعد از بازی شرکت نکرد

نفت آبادان – پیکان 

تارتار در نشست خبری بعد از بازی شرکت نکرد

 هفته دوم:

سپاهان-آلومینیوم:

کادر فنی سپاهان در نشست قبل از بازی حضور نداشت.

نفت مسجد-سایپا 

غیبت کادر فنی نفت در نشست خبری قبل و بعد از بازی

مس -گل گهر 

قلعه نویی در نشست خبری قبل از بازی شرکت نکرد

ماشین سازی -ذوب:

کادر فنی ماشین سازی در نشست قبل از بازی شرکت نکرد

فولاد-استقلال:

نکونام در نشست خبری قبل و بعد از بازی شرکت نکرد.

پرسپولیس- نفت آبادان:

غیبت پورموسوی در نشست قبل از بازی. غیبت گل محمدی در نشست خبری بعد از بازی

هفته سوم

گل گهر-فولاد:

هر دو سرمربی در نشست خبری قبل و بعد از بازی شرکت نکردند

آلومینیوم اراک-مس

رسول خطیبی در نشست خبری بعد از بازی شرکت نکرد

شهرخودرو-آبادان

کادر فنی نفت در نشست خبری قبل از بازی شرکت نکرد

نفت مسجد-پرسپولیس

کادر فنی پرسپولیس در نشست خبری قبل از بازی حضور نداشت

هفته چهارم

ماشین-گل گهر

غیبت قلعه نویی در نشست خبری قبل و بعد از مسابقه

فولاد-آلومینیوم

غیبت نکونام در نشست خبری قبل و بعد از مسابقه. کادر فنی آلمینیوم در نشست قبل از بازی شرکت نکرد

نفت آبادان-ذوب

غیبت رضایی در نشست خبری قبل از مسابقه 

مس-تراکتور

ربیعی در نشست خبری قبل از بازی شرکت نکرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس