کد خبر 1150797
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
حسین شریعتمداری نمایه

دستگاه اطلاعاتی دشمن قبل از انجام عملیات تخریبی و تروریستی خود به زمینه‌سازی در افکار عمومی و پس از آن به مقدمه‌چینی برای پاک کردن ردپای تروریست‌ها ویا پیشگیری از پیگرد و عملیات متقابل حریف نیاز دارد.

به گزارش مشرق،  حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «فارسی حرف می‌زنند عبری عمل می‌کنند» نوشت: در این آیه از سوره مبارکه محمد(ص) دقت کنید! فرمول بسیار دقیق و کارسازی برای شناسایی نفوذی‌ها ارائه می‌فرماید. بخوانید!  

«وَلَوْ نَشَاءُ لَأَرَیْنَاکَهُمْ فَلَعَرَفْتَهُمْ بِسِیمَاهُمْ وَلَتَعْرِفَنَّهُمْ فِی لَحْنِ الْقَوْلِ وَاللهُ یَعْلَمُ أَعْمَالَکُمْ(۳۰) ... اگر صلاح می‌دانستیم، آنان را طوری به تو می‌شناساندیم که چهره واقعی آنها را بشناسی، هرچند اکنون هم می‌توانی از طرز حرف زدنشان، آنها را بشناسی و خدا از اعمالتان آگاه است».

این سخن نیز از حضرت امیر علیه‌السلام است؛

«مَا أَضْمَرَ أَحَدٌ شَیْئاً إِلَّا ظَهَرَ فِی فَلَتَاتِ لِسَانِهِ وَ صَفَحَاتِ وَجْهِهِ... هیچ کس چیزی در دل (ضمیر و ‌اندرون) خود پنهان نمی‌کند مگر آنکه در سخن‌هایی که ناگهانی از زبان او بیرون می‌آید و در حالت چهره‌اش پدیدار می‌شود.»(حکمت 25 نهج‌البلاغه)

نفوذی‌ها را می‌توان به چند گروه تقسیم کرد که شرح کامل آن به درازا می‌کشد و از محدوده این یادداشت مختصر نیز بیرون است اما در این وجیزه به دو نوع از شایع‌ترین انواع نفوذ که در عملیات تروریستی به کار می‌رود، اشاره می‌شود و پرداختن به اصلی‌ترین و خطرناک‌ترین نوع نفوذ را که «نفوذ در ساختار نظام» است و شرح مفصلی دارد، به فرصتی دیگر موکول می‌کنیم. و اما، آن دو نوع نفوذ یادشده عبارتند از؛

۱- نفوذی‌هایی که ماموریت آنها، انفجار، ترور، تخریب و...است. این گروه نه فقط هیچ نشانه‌ای که بتواند هویت واقعی آنها را فاش کند، از خود بروز نمی‌دهند، بلکه در بسیاری از موارد، خود را کاسه‌های داغ‌تر از آش هم معرفی می‌کنند. به عنوان مثال، ناخدا افضلی عامل نفوذی شوروی سابق که مارکسیست و بی‌دین مطلق بود، در دوران دفاع مقدس، وقتی همراه با برخی از مسئولان و سایر نظامیان در جبهه بود، نیمه شب به گونه‌ای که همراهان متوجه شوند از جای برمی‌خاست و تظاهر به خواندن نماز شب می‌کرد! و یا کشمیری، عامل انفجار منجر به شهادت رجائی و باهنر و دستجردی، دو خودکار بیک (که آن روزها یک تومان قیمت داشت) در جیب می‌گذاشت و اصرار داشت بفهماند که یکی از آنها برای امور اداری و بیت‌المال است و دیگری برای مصارف شخصی است! و... شناسایی این طیف با بهره‌گیری از شگردها و ترفندهای اطلاعاتی امکان‌پذیر است.

۲- دستگاه اطلاعاتی دشمن قبل از انجام عملیات تخریبی و تروریستی خود به زمینه‌سازی در افکار عمومی و پس از آن به مقدمه‌چینی برای پاک کردن ردپای تروریست‌ها و یا پیشگیری از پیگرد و عملیات متقابل حریف نیاز دارد. اصلی‌ترین محل فعالیت نفوذی‌هایی که این ماموریت را برعهده ‌دارند، رسانه‌ها هستند و یا افرادی که در برخی از مراکز تصمیم‌ساز و سیاست‌پرداز خزیده‌اند. این طیف از نفوذی‌ها، همان‌هایی هستند که در آیه یادشده از سوره مبارکه محمد(ص) و در کلام حکیمانه حضرت امیرالمومنین‌(ع) به آنها و راه شناسایی آنان اشاره شده است. گفتنی است که چندین سال قبل (۱۳۷۹)

رهبر معظم انقلاب با مشاهده ردپای این طیف در مطبوعات، به ملامت فرمودند برخی از مطبوعات به پایگاه دشمن تبدیل شده‌اند. در آن هنگام آقای یونسی وزیر اطلاعات بود و در مصاحبه‌ای با اشاره به طیف یاد شده، گفت؛ آنها را شناسایی کرده و برخورد می‌کنیم! ولی هیچ اتفاقی نیفتاد و آب از آب تکان نخورد تا آنکه ده‌ها تن از آنها بعد از انجام ماموریت خود! به آمریکا و اروپا و اسرائیل ‌گریختند. و هم اکنون به کاسه‌لیسی دشمن مشغولند!

۳- به عنوان مثال -و فقط یک نمونه- می‌توان به افراد و یا رسانه‌هایی اشاره کرد که این روزها و به دنبال جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن دانشمند برجسته کشورمان، شهید محسن فخری‌زاده، دقیقاً همان اظهارات و خواسته‌های رسماً اعلام‌شده دشمنان تابلودار بیرونی را -آگاهانه و یا بی‌آنکه متوجه باشند- بر زبان و قلم دارند ...نباید انتقام گرفت! (یعنی راه ادامه جنایت دشمن را نبندید)! ...‌باید خویشتنداری کرد! (یعنی اجازه بدهید دشمن هرچه خواست انجام بدهد و شما فقط تماشاگر باشید)! ... صبر کنید بایدن بیاید که جلوی مذاکره گرفته نشود! (یعنی به دشمن اجازه بدهید فاجعه دیگری شبیه برجام به ملت تحمیل کند)! و... این طیف که تعدادشان ‌اندک و کم‌شمار است -و برخی از آنها نیز ندانسته آب به آسیاب دشمن می‌ریزند- از همان قماشی هستند که نتانیاهو در جریان فتنه ۸۸ از آنها باعنوان بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران یاد کرد و شیمون‌پرز اعلام کرد که آنها به نمایندگی از اسرائیل با جمهوری اسلامی درگیرند!

شناسایی افرادی که در این جریان خزنده جاسازی شده‌اند، دشوار نیست، «وَلَتَعْرِفَنَّهُمْ فِی لَحْنِ الْقَوْل» ... آنها فارسی حرف می‌زنند ولی عبری عمل می‌کنند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    بسیار عالی وپند آموز بود
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    کار اطلاعاتی نمی خواهد. نتانیاهو ارباب گفت این ها پیاده نظام ما هستند. کسی هم جرات نداشت تکذیب کند. تمام.
  • حمید IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    11 2
    آفرین حاج حسین ،بسیار شیوا و رسا بیان فرمودید.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    7 2
    با تشکر از جناب آقای شریعتمداری . بده پاسخی سخت و دندان شکن __ز دشمن درخت وجو دش بکن .
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    8 2
    احسنت بر بصیرت و موشکافی شما حسین جان
  • Mjp IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    8 2
    درودبراستادقلم..
  • سید IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    7 2
    زنده باشی مرد هوشیار
  • صادق IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    7 2
    العاقل یکفی بالاشاره دقیقا زد تو برجک
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    7 2
    احسنت،مثل همیشه حرف حساب ودرست ودقیق،درودبرحاج حسین شریعتمداری عزیز و با بصیرت،خداوندمتعال شما را حفظ کند،تا وقتی نفوذی ها در بخش های مختلف جولان داده وماموریت پلید وموذیانه خود را پیش میبرند،هیچ کاری به درستی پیش نمی رود و به اهداف تعیین شده نمی رسد،مگراینکه ابتدا این جریان خبیث پاکسازی شده ورفع آلودگی انجام ودستگاه هاسفید وتمیز شده باشند،آن وقت است که مدیریت پاک وجوان حزب اللهی مثمرثمرخواهدبود.ان شاءالله.
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    9 1
    بزرگترین و اثر بخش ترین انتقام از رژیم صهیونیستی ضربه ای کاری زدن به جریان نفوذه، والان میتونه بهترین فرصت باشه
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    8 1
    آی گفتی
  • مهرناز IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    8 1
    طرفدار تفکر شما اقای شریعتمداری هستم " حقایق باید سریع بازگو شود " تا به توان جلوی نفوذی هائی که به بیان شما فارسی حرف می زنند " عبری عمل می کنند " را گرفت " دست شان وتفکر شان را که مسیر مردم ونظام کشور نیست را " باز کرد.
  • نادر IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 4
    نفوذی در کار نیست ، اگر طیف های سیاسی دست از خودخواهی بردارند و گریبان یگدیگر را حداقل تا زمان رسیدن به یک نقطه ثبات سیاسی و اقتصادی رها کنند
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      0 0
      آقا نادر اظهار نظری بسیار نادر بیان کردی وغیر قابل تصور ! نفوذ نیست ؟؟؟!!!!!!!
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    6 0
    هزار بار احسنت بر سردار قلم
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    2 1
    شناخت نفوذی نوع اول که دو آتشه انقلابی خود را جا می زند بسیار دشوار است.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    10 0
    حرف دل مردم را زدی-درامریکا،انکلیس وبا اسراییلیها تحصیل تفریح وخوشگزرانی وتربیت مبشوند میایند ایران نسخه برجام و.‌‌‌...برای کشور تجویز میکننو
  • احسان معتمدی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    ما یقین داریم تعدادی از افراد مقام دار و اینها جاسوس سیا و موساد هستند از سخنان و رفتارشان هویداست به آرمان های امام خمینی توهین و خیانت میکنند ولی برخوردی با آنها نمی شود و مدام قدرت دارند و البته مفسدان اقتصادی با آنها متصل هستند باند بزرگی هستند جنگ با آنها از جنگ با داعش و صدام سخت تر است
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    سخنی ارزشمند از آدولف هیتلر : اگر خواستی سرزمینت را آزاد کنی 10 گلوله فشنگ در تفنگت بگذار نه 9 عدد گلوله برای خائنین و آدم فروشان تنها یک گلوله برای دشمنت کافی است !
  • ایرانی IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    جناب شریعتمداری واقعا حرف حق زد ما ملت باید محکم باشیم بدبختی تحربم ها را ما کشیده ایم پس باید در مقابل دشمن ایستاد و نترسید وبحول قوه الهی پیروز نهایی در ثورت مقاومت و مبارزه با اختلاس گران و محتکران و گران فروشان را پیگیر شوید تا ملت بهتر بتوانند همکاری کنند فقط کافیست چن اختلاس گر و محتکر و گران فروش را تیر باران کنید چون این قبیل خیانتکاران از صهیونیستها بدتر است .
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    0 0
    اونا مثل ما نخبهاشون ابوموسی اشعری نیستند .نخلهاشون ابن نابغها هستند .مثل دیپلماتهای ما بایه لبخندو ویه کارت تابعیت همه چیزو واگذارنمیکنن. ولذا صهیونیست بیش ازهزارساله که برجهان حکم فرما بوده ودنیارو استثمارکرده.اقای شریعتمداری متاسفانه جرئت برخورد بانوکران داخلی دشمنو نداریم که همه بدبختیهای مملکت زیر سراینهاس .اونوقت میخایم بادوانفجار همه مشگلاتو حل کنیم .لذا نمیتونیم کاری ازپیش ببریم .مگر اینکه بغید ازجواب دندان شکن بدشمن درهرماهی حد اقل 4 نفرازنوکران داخلیشو اعدام .اعدام نه5 سال زندان .اقای رئیسی مبشنوی اعدام نه 5 سال زندان .اعدام نه 5 سال زندان .وبعداز جند ماه مرخصی بگیرنو دربرن .ویا مشمول را فت اسلامی قراربگیرن .درمیدانهای نا مرد خدا .شجاع واقعی کمه کمه کمه. چرا مجلس مرده واقعا درمجلس کنونی چند دهنفرازین نفوذیها داریم..اطلاعات واقعا چرا سکوت . ملاحظات هرگز تموم نخاهدشد .پس اونا دارن پیش میرنو طرفای مقابلشم منتظر معجزن. فقط حرف نه اقدام .دائما حرف نه اقدام .بابا اونا عمل عبریشون کاملا ولایتوقف درجریانه اما ماها فقط بلدیم منتظر اینده باشیم ودقیقا چیزیکه اونا میخان وروز بروز جسورترم میشن. حرفای قشنگ میزنیم اما درعمل واقدام ازهردو پا چلاغیم. سیو چند ساله که ببهانه نکنه تفرقه یاشورش یا ملاحظات دیگر تماشاچی هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس