میزان آبگرفتگی در اهواز ۱۵ درصد سال پیش هم نبود/دولت باید به خوزستان کمک کند - کراپ‌شده

استاندار خوزستان گفت: حدود ۱۴۰ میلیون یورو و ظرف ۳ سال، معادل ۵۰ درصد از نیاز اعتباری اهواز در بحث فاضلاب است اما با طراحی و برنامه‌ریزی که انجام شده ما امیدواریم ۶۷ درصد مشکلات فاضلاب اهواز حل شود.

به گزارش مشرق، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان امشب ضمن حضور در استودیوی خبر رسانه ملی در رابطه با مشکلات آبگرفتگی ناشی از بارندگی اخیر اظهار کرد: اهواز مانند دیگر شهرهای کشور و حتی خود خوزستان نیست که شیب داشته باشد و مسطح است.

وی افزود: به همین دلیل برای خروج آب نیازمند ایستگاه‌های پمپاژ گسترده و شبکه دفع آب‌های سطحی است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: بحث جمع‌آوری آب‌های سطحی نیازمند یک اقدام زیرساختی است  ۴ هزار میلیارد تومان به قیمت سال ۹۸ هزینه نیاز است تا تکمیل شود.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: به پیشنهاد دولت و اجازه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال معادل ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به شبکه فاضلاب اهواز تخصیص یافت که امیدواریم برای بودجه سال ۱۴۰۰ نیز ۵۰ میلیون یورو دیگر اختصاص پیدا کند.

شریعتی گفت: ضمنا فاینانس ۴۰ میلیون یورویی تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز نیز از کشوری دیگر قطعی شده و در حال آغاز است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: حدود ۱۴۰ میلیون یورو و ظرف ۳ سال، معادل ۵۰ درصد از نیاز اعتباری اهواز در بحث فاضلاب است اما با طراحی و برنامه‌ریزی که انجام شده ما امیدواریم ۶۷ درصد مشکلات فاضلاب اهواز حل شود.

شریعتی در تشریح اقدامات شهرداری بیان کرد: شهرداری اهواز، شهرداری یک کلانشهر است و شهرداری کلانشهرها تا حدود زیادی مستقل بوده و تنها در مواردی به آن‌ها کمک می‌کنیم و واقعا از توان کلانشهر اهواز خارج است.

وی افزود: اما سال گذشته با همکاری امام جمعه و شورای شهر تقسیم کاری صورت گرفت تا طرحی ضربتی را اجرا کنیم؛ بخشی از کار به آبفا و بخشی نیز به شهرداری داده شد که واقعا نیز اقداماتی صورت گرفت.

استاندار خوزستان گفت: سال گذشته در اهواز ایستایی آب در مناطق بین ۷ تا ۱۰ روز زمان می‌برد و منازل زیادی زیر آب می‌رفت اما منازلی که امسال زیرآب رفت به ۱۵ درصد آمار سال گذشته نیز نمی‌رسد.

وی افزود: اما بعضی مناطق اهواز مانند الهادی، کوی علوی و کمپلو هنوز دچار مشکل‌اند و مسئله شهرک‌دانشگاه و معین‌زاده در حال رفع است.

شریعتی بیان کرد: در منطقه کمپلو و خیابان فرهانی آب وارد برخی منازل شد که تعدادش به دلیل اقداماتی که طی یک سال گذشته صورت گرفته بسیار کمتر است.

وی افزود: در آبادان و خرمشهر آبگرفتگی نداشتیم اما در بندرامام و شهر چمران که مجموعه شهرستان ماهشهر هستند به علت حجم بالای بارش‌ها شاهد آبگرفتگی بودیم.

استاندار خوزستان گفت: طی دو روز اخیر ۱۷۰ میلی‌متر بارش داشتیم و با توجه به مشکلات زیرساختی برای برخی مناطق مشکلاتی پیش آمد که البته شهر چمران به طور کامل خارج شد و تنها بخشی از آبگرفتگی تا امروز صبح باقی بود.

وی افزود: طی بازدیدی که داشتم اقدامات در حال انجام است و آب با سرعت در حال پایین آمدن است و ما در حال آماده‌سازی خودمان هستیم.

شریعتی عنوان کرد: با توجه به طبیعت متفاوت بارش‌ها در خوزستان نسبت به سال‌های گذشته باید ما را به فکر جدیدی وا دارد و دولت نیز باید به خوزستان کمک کند تا اقدامات زیرساختی انجام شود.

 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس