نیروی دریایی آمریکا ناو حادثه‌دیده «بونهام» را از رده خارج می‌کند - کراپ‌شده

نیروی دریایی آمریکا ناو «بونهام ریچارد» که چندی پیش دچار حریق شده بود را از رده خارج خواهد کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند نیروی دریایی این کشور تصمیم گرفته ناو «بونهام ریچارد» را که چندی پیش دچار حریق شد را از رده خارج کند.

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند نیروی دریایی آمریکا تصمیم گرفته این ناو آبی-خاکی را که چند ماه پیش به مدت پنج روز دچار حریق شد از رده خارج کند.

این تصمیم بعد از چند ماه تحقیقات اتخاذ شد که نشان داد تلاش برای بازسازی و به کار انداختن مجدد این کشتی نیازمند صرف هزینه‌های هنگفت خواهد بود.

تیرماه سال جاری رسانه‌های آمریکا از وقوع یک آتش‌سوزی در عرشه « بونهام ریچارد» خبر دادند. این ناو در آن زمان در«پایگاه نیروی هوایی سن‌دیه‌گو» در ایالت کالیفرنیا پهلو گرفته بود و در لحظه حادثه ۱۶۰ سرنشین داشت.

مقام‌های آمریکایی در آن زمان تأکید کردند هنوز مشخص نیست که این کشتی جنگی ۲۵۵ متری قابل تعمیر باشد. از سوی دیگر گزارش شد که که جایگزین کردن کشتی جدید  با ناو «یو اس اس بونهام ریچارد»  برای ارتش آمریکا هزینه ۴ میلیارد دلاری دارد.

نیروی دریایی آمریکا بامداد روز ۲۷ تیرماه اعلام کرد آتش‌سوزی کشتی جنگی این کشور مهار شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    3 9
    اونا به قدری پیشرفته اند که نمی ارزه تعمیر کنند. جدید می سازند‌.
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    4 1
    این ناو مدتی بود در بندر سان دیگو پهلو گرفته بود و در مراحل پایانی ارتقای خود برای بکارگیری اف-35 بی بود. طبق برآوردهای نیروی دریایی آمریکا جایگزینی آن با یک ناو جدید 4 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس