کد خبر 1150241
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
بورس نمایه

بازار امروز با انتشار خبر بازگشایی صندوق پالایشی یکم و افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد پرحجم و پرارزش دنبال شد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، حجم و ارزش معاملات امروز به روال روزهای گذشته و تحت تاثیر انتشار خبر افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی «فولاد» و بازگشایی صندوق پالایشی یکم در روزهای آینده بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان بود و در این روز شاخص کل بورس با رشد نزدیک به ۳۸ هزار واحدی رکورد رشد شاخص از تاریخ ۲۷ مهرماه را شکست. شاخص کل امروز با حرکت در کانال ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی به نقطه ۱ میلیون و ۴۶۵ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص فرابورس نیز امروز رشد ۴۲۵ واحدی را ثبت کرد و از مرز ۱۸ هزار واحد عبور کرد.

بیشتر بخوانید:

نمادهای تاثیرگذار امروز در بازار سهام

حجم و ارزش معاملات امروز بازار چشمگیر بود به طوری که امروز در بازار ۱۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم جابجا شد و ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس از مرز ۲۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

گروه خودرو با جابجایی ۴ میلیارد و ۴۱۳ میلیون سهم به ارزش ۲۱۰۰ میلیارد تومان بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز بازار را به خود اختصاص داد و گروه بانک با جابجایی ۳ میلیارد و ۸۵۳ میلیون سهم به ارزش ۱۷۰۰ میلیارد تومان رتبه دوم بازار بود. گروه فرآورده‌های نفتی شاهد جابجایی ۵۹۵ میلیون و ۸۰۰ هزار سهم به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود که بعد از دو گروه فوق رده سوم پویاترین گروه بازار را به خود اختصاص داد.

بازار بورس امروز شاهد ۱ میلیون و ۸۹۲ هزار معامله بود که در این معاملات ۱۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهم به ارزش ۱۸۱۳۵ میلیارد تومان جابجا شد. فارس، فولاد، شستا، تاپیکو و کگل بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل گذاشتند.

در بازار فرابورس بیش از ۹۰۰ هزار معامله صورت گرفت که در این تعداد معامله ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان جابجا شد. مارون، بپاس، صبا، دی و ذوب بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل گذاشتند.

منبع:بااقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس