کد خبر 1150220
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
دستگیری نمایه بازداشت نمایه

نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای از کشف ۱۷ هزار تن کالای اساسی و ضروری مردم و همچنین دستگیری ۲۲۷ محتکر و ۵۷ نفر از اخلالگران بازار سکه و ارز و طلا خبر داد.

به گزارش مشرق، نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای از کشف بیش از ۱۷ هزارتن کالای اساسی و ضروری مردم و دستگیری ۲۲۷ محتکر و ۵۷ نفر از اخلالگران بازار ارز ، طلا و سکه خبر داد.  

در این اطلاعیه آمده است: هفتمین مرحله طرح سراسری مبارزه با احتکار و گران فروشی اقلام اساسی و ضروری با اولویت ارزاق عمومی به مدت یک هفته در دهه سوم آبان ماه ۹۹ با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت رده های انتظامی استان ها، در سراسر کشور اجرا شد.

بیشتر بخوانید:

با پلیس؛ از پاکسازی ناقلان کرونایی در تهران تا گلایه از کمپ‌های مجانی!

در اجرای طرح مذکور، بیش از ۱۷ هزار تن انواع کالای ضروری و ارزاق عمومی از قبیل؛ برنج، روغن، گوشت، تخم مرغ، کره، آرد، حبوبات و... به همراه ۱۳۳ هزار قطعه انواع لوازم یدکی خودرو، ۱۵۷ هزار لیتر انواع روغن موتور و مواد شوینده، هزار و ۷۰۰ ورق MDF به ارزش بیش از سه هزار و ۲۳۷ میلیارد ریال کشف شد.

در این طرح، ۲۲۷ نفر متهم دستگیر شده و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

ببینید:

فیلم/ دستگیری ۴۳ اخلالگر و دلال بازار ارز در اصفهان

گفتنی است در این طرح به دستگیری ۵۷ نفر از متهمان معاملات "فردایی" که اقدام به ایجاد التهاب در بازار، ارز، طلا و سکه از طریق معاملات فردایی در سطح کشور می کردند ، اشاره شده است.  

در این اطلاعیه با  اشاره به اینکه  یکی از مواردی که بازار طلا، سکه و ارز را ملتهب و قیمت آنها را افزایش می دهد معاملات "فردایی" و تشکیل اتاق هایی به اصطلاح "کاغذی" بوده که عده ای سودجو فرصت طلب اقدام به این کار می کنند، آمده است: در معاملات "فردایی" هیچ گونه طلا و ارزی به صورت فیزیکی خرید و فروش نمی‌شود(خالی فروشی) و با ایجاد تقاضای کاذب باعث متشنج شدن بازار و افزایش کاذب قیمت‌ها می شود.

با توجه به اینکه متعاملین ارز، طلا و یا سکه فردایی، در حقیقت هیچ گونه طلا و ارزی در اختیار ندارند و معامله های آنان به صورت صوری و برای تهییج بازار و بالا بردن قیمت های واقعی انجام می شود و اینگونه معاملات در نظام پولی و بانکی کشور به رسمیت شناخته نمی‌شود و وجاهت قانونی ندارد.

پلیس امنیت اقتصادی ناجا با درک صحیح و به موقع از اقدامات اخلالگران بازار با انجام اقدامات اطلاعاتی تاکنون موفق به شناسایی و متلاشی کردن ۱۱ شبکه اصلی و دستگیری ۵۷ نفر از اخلالگران بازار در سراسر کشور شدند.

این اقدامات پلیس تاثیر مثبت در کاهش قیمت طلا و ارز داشته و با ناامن سازی محیط برای فرصت طلبان، کمک شایانی به جلوگیری از رشد هیجانی نرخ طلا و ارز، کاهشی شدن قیمت‌ها و ثبات قیمت در این بازار شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    5 0
    عمداین این احتکار را به وجود می آورند تا مردم درتنگنا قرار دهند
  • DE ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    3 0
    فردا هم مشمول رافت اسلامی میشن و با یک تعهد ساده "آفرین پسر گل، قول بده دیگه از این اشتباهات نکنی!" آزاد. خفه کردید مردم رو با این حکمهای آبکی. چرا این زالوها رو اعدام نمیکنید؟ نمیفهمید که آویزون کردن این اراذل در وسط شهرها یک خواست ملی هست؟
  • احمد IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    اگر دولت و بانک دولتی خودش ارز بفروشه به مردم نمیدانم چطور قیمتش بالا میره .بانک مرکزی فکر کرده بچه بازیه
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    الاهی خدا نسلتون ازروی" گل"برداره شما دیگه چه جانورایی هستید چقدر انبار روی انبار چقدر گرون فروشی کجا میخواهید ببریدتواین وضعیت بحرانی دردنیا وکشورمان بجای ثوابی برای خود به خرید لعنت ونفرین می خرید..ظلم وگرون فروشی واحتکار بخدا پایدارنیست ودو دنیا باید جواب گوی خداوند متعال باشید..بترسید ازروزی که درپیشگاه خداوند بازخواست می شوید----
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    تا کنون چند نوبت اعلام شده . گروه هائی اینچنین دستگیر شدند و امکان بالا هست باز هم تکرار بشه .چون جدا از سود . هدف اصلی ضربه زدن به بنیه ارزی کشور هست . اول باید دید آیا از این افراد . اشخاصی هستند تا دوره های قبل هم بازداشت شده اند . دوم این ها حتما پشتوانه و یک سر تیمی داخل و یا خارج از کشور دارند که احتمال زیاد با سرمایه های آنان قصد اخلال در اقتصاد و سرمایه های ارزی کشور داشته و دارند و میشود شناسائی کرد و الی آخر
  • IE ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    فقط درایران کسانی به اسم دلال واختلاسگروسوداگربدون درنظرگرفتن مالیات وجاومکان ومحل کسب وکاراقدام به چپاول سرمایه های کلان میکننددرتعجبم اگر۲ هزارتومان عوارضی آزادراه راسهواپرداخت نکنی ۴۰ هزارتومان جریمه می شوی اتوماتیک....بعدنفر۲تن طلاازکشورخارج میکندوفراری میشوددربازارفردوسی دلارلحظه ای بالامیردووطلافروش همان روزیک میلیاردسودمن هم ۲ ساعت درسرمادرانتظارمرغ ارزان وماسک وکرونا...قانون شیرین است وقتی برای همه اجراشودازصراف وسکه فروش بازارفردوسی تهران تاکشاورزو دستفروش وکارمند
  • حامد IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    به نظر من پلیس فقط شاخ برگها میزند اصل ریشه که مثل زالو به جان مردم افتادند که آنها هم پلیس نمیتونه کاری بکنه
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      0 0
      میدونی مشکل کجاست مشکل انتخاب اشتباه است پس در سال۱۴۰۰ درست رای بده
  • استاد دانشگاه IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    ایران مهربان ترین کشور دنیا برای دلالان است. 40 ساله دارن میخورن و می چرند.یک برخورد ساده میشه و فرداش همه رو می بخشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس