کد خبر 1058088
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
قیمت طلا و سکه باوجود تعطیلی بازار چطور تعیین می شود؟/ معاملات مجازی مطمئن هستند؟

نکته مهم در تعطیلی بازار طلا و سکه درج قیمت همراه با سیر صعودی برای انواع طلا و سکه است؛ اما این قیمت ها چطور تعیین می شوند و چقدر مطمئن هستند؟

به گزارش مشرق، محمد کشتی آرای در خصوص نحوه تعیین قیمت طلا و سکه باتوجه به تعطیلی بازار طلا تا 23 فروردین، گفت:‌ فعلاً معاملات بر اساس فرمول اونس جهانی طلا و قیمت دلار انجام می‌شود ولی از آنجایی که این معاملات بصورت محدود انجام میشود نمی تواند از دقت کافی برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید:

وی با تأکید بر محدود بودن خرید و فروش های مجازی طلا و سکه تصریح کرد: طبق دستور اتاق اصناف کلیه واحد های طلافروشی باید تا 23 فروردین تعطیل باشد بنابراین معاملات خارج از واحدهای صنفی و بصورت مجازی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با اشاره به اینکه امروز قیمت اونس طلای جهانی 1630 دلار است، به بیان قیمت طلا و سکه براساس قیمت ارز در بازار آزاد پرداخت و افزود:  قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم 6 میلیون و 300 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 6 میلیون و 380 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 3 میلیون و 210 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 870 هزار تومان، سکه یک گرمی 980 هزار تومان و همچنین هر گرم طلای 18 عیار 641 هزار تومان و هر مثقال طلا 2 میلیون و 777 هزار تومان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس