وداع با شهید محسن فخرزاده

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشورمان امروز با حضور جمعی از هم‌رزمان و همکاران ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم تشییع و وداع با پیکر دانشمند شهید محسن فخری‌زاده با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح کشور و خانواده این شهید، برگزار شد.

حاضران مراسم

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس پساه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی محمد اسلامی وزیر «راه و شهرسازی»، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و... از جمله حاضران در این مراسم بودند.

مراسم وداع با پیکر پاک این شهید ترور توسط کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همکاران ایشان برگزار می‌شود.

حاج مهدی رسولی ذاکر اهل بیت(ع) مدیحه‌سرایی کرد.

پیکر مطهر این شهید، دیروز پس از طواف در حرم مطهر امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س) برای وداع با بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، به حرم امام خمینی (ره) برده شد.

قرائت پیام رهبر انقلاب

در ادامه مراسم امروز، پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب پیرو شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور شهید دکتر محسن فخری‌زاده از سوی حجت‌الاسلام سید ضیاء الدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» قرائت شد.

متن این پیام به قرار زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاش‌های علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست.

دو موضوع مهم را همه‌ی دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخشهائی که وی بدان‌ها اشتغال داشت.

اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه‌ی علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخش‌های گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت می‌گویم و علو درجات او را از خداوند مسألت میکنم.

عصر تلخ

بعد از ظهر روز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل شد.

متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر این شهید، دیروز پس از طواف در حرم مطهر امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س) برای وداع با بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، به حرم امام خمینی (ره) برده شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    10 1
    خدا رحمتشون‌کند روحشون شاد
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    7 1
    دولتي ها کجان؟
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      2 3
      نورانیت و مجلس با حضور خدام و عارفان 100 بار بیشتره
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      5 1
      کدخدا را ناراحت نمی کنند
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      3 2
      دولتی ها اگه همچین مراسمایی بیان دیگه بایدن باهاشون قهر میکنه برا همین نمیان
  • AT ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    7 2
    روحشان شاد و یادش گرامی
  • CH ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    9 2
    انتظار میرفت که اعضای اصلی دولت در این مراسم حضور پیدا نکنند ، در حالی که با توجه به شخصیت شهید گرامی ،آقای روحانی ، جهانگیری ، باید میرفتند در این مراسم ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس