لایحه بودجه نمایه

دولت مجددا قصد دارد مشابه لوایح بودجه ۹۸ و ۹۹، لایحه بودجه ۱۴۰۰ را هم به صورت «صوری» تنظیم کند و کسری بودجه چشمگیر خود را با پیش‌بینی منابع غیرواقعی پنهان نماید.

به گزارش مشرق، لوایح بودجه ۹۸ و ۹۹ در مجلس دهم به تصویب رسید و نمایندگان این دوره از مجلس با وجود هشدارهای کارشناسان و مراکز پژوهشی، حاضر به اصلاح چشمگیر این لوایح نشدند. در نتیجه، هم سال گذشته و هم امسال، حدود یک سوم منابع بودجه محقق نشد.

بیشتر بخوانید:

فاجعه‌های مکرر بودجه‌نویسی در دوره نوبخت

دولت برای جبران کسری بودجه در سال های مذکور، از ظرفیت شورای سران قوا استفاده کرد و با مجوز این شورا، کسری بودجه با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و انتشار اوراق مالی مازاد جبران شد.

بیشتر بخوانید:

اصلاح بودجه؛ باری که به منزل نرسید

با توجه به پیش‌بینی ۲۰۵ هزار میلیارد تومان از محل اوراق پیش فروش نفت و همچنین پیش‌بینی مجدد ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد از محل فروش اموال مازاد در پیش نویس لایحه بودجه ۱۴۰۰، به نظر می رسد دولت در سال آینده هم مجددا قصد دارد لایحه بودجه را به صورت «صوری» تنظیم کند. در نتیجه، کسری بودجه سال آینده حداقل حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

حال باید دید مجلس یازدهم هم اشتباه مجلس دهم را تکرار می‌کند و این بودجه «صوری» را تصویب می‌کند یا خیر؟

ویدئویی درباره این موضوع در ادامه ببینید:

دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    1 0
    دولت بودجه شش ماهه بدهد و در شهریور ماه دولت جدید و مجلس جدید خودشان بقیه بودجه را مطابق میل خود تهیه کنند چون دولت مرداد ماه خداخافظی میکند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس