ارتش پاکستان از مواضع ضد صهیونیستی عمران خان حمایت کرد

ارتش پاکستان همزمان با روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین بر حمایت قاطعانه نیروهای مسلح پاکستان از مواضع نخست وزیر این کشور علیه رژیم صهیونیستی و مخالفت با طرح سازش تاکید کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های پاکستانی یکشنبه شب به نقل از سخنگوی ارتش این کشور اعلام کردند: ارتش در حمایت از فلسطین و مخالفت با موضوع به رسمیت شناختن اسرائیل حامی موضع دولت عمران‌خان نخست وزیر پاکستان است.

سرلشکر «بابر افتخار» در واکنش به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر فشار احتمالی بر پاکستان برای ملحق شدن به جمع سازشگران با رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای مسلح پاکستان از سیاست‌های اعلام شده دولت در حمایت از فلسطین و مخالف با رژیم صهیونیستی به طور کامل پشتیبانی می‌کند.

وی تاکید کرد: ارتش پاکستان حامی مواضع دولت است و باید از هرگونه پرداختن به گمانه‌زنی‌ها و یا اظهارات غیرواقعی اجتناب شود.

روزنامه پاکستانی "نیوز" نیز در گزارشی به نقل از یک دستیار ویژه نخست وزیر این کشور (به شرط فاش نشدن نام) نوشت: این مقام ارشد دولت هرگونه احتمال اختلاف میان دولت و ارتش بر سر تسلیم شدن در برابر توطئه سازش را رد کرد و گفت که دولت و ارتش پاکستان مواضع یکسو و هماهنگی دارند.

این منبع افزود: یک مقام ارشد نظامی پاکستان گفته است که اسلام‌آباد نمی‌تواند اسرائیل را به رسمیت بشناسد حتی اگر یک کشور عربی با نفوذی مانند عربستان بخواهد تن به سازش با صهیونیست‌ها بدهد.

در همین حال وزارت امور خارجه پاکستان نیز همزمان با روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین (۲۹ نوامبر) بر تعهد دولت اسلام‌آباد برای حمایت از فلسطین، تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز ۲۹ نوامبر ۱۹۴۷ میلادی با تصویب قطعنامه ۱۸۱ به طرح تقسیم فلسطین به دو کشور عربی و عبری رأی داد.

دولت پاکستان چهارم آذرماه جاری بار دیگر هرگونه احتمال برقراری روابط این کشور با رژیم صهیونیستی و قرار داشتن آن در دستور کار دولت اسلام‌آباد را قویاً رد کرد.

پیش‌تر عمران‌خان نخست وزیر پاکستان درخصوص رویکرد کشورش در مورد برقراری روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی بار دیگر بر مواضع قوی اسلام‌آباد علیه این توطئه و حمایت از آزادی سرزمین فلسطین تاکید کرد.

وی افزود: ما حتی نمی‌توانیم فکر کنیم که بخواهیم حاضر به عادی سازی روابط با اسرائیل شویم، بلکه این مغایر با اندیشه‌های «محمدعلی جناح» بنیانگذار فقید پاکستان است و مطابق آن حقوق مردم فلسطین باید تامین شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    بهتر بود کشورهای اسلامی نظیر پاکستان، ترکیه و .. خواستار تشکیل کنفرانس کشورهای اسلامی در جهت محکومیت ترور مرحوم فخری‌زاد می‌شدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس