کد خبر 1149813
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

امروزه کارتن های مقوایی کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف پیدا کرده اند. با توجه به کاربردهای مختلفی که کارتن ها دارند، انواع مختلفی از آنها نیز وجود دارد. یکی از بهترین انواع کارتن ها ، کارتن لمینتی است که علاوه بر حفاظت از محصول ‌، زیبایی را نیز به همراه دارد. اما در سفارش کارتن لمینتی باید به چه مواردی توجه کرد؟

در این مطلب با این نوع کارتن بیشتر آشنا خواهیم شد تا بتوانید سفارش کارتن لمینتی را با آگاهی کامل و به بهترین نحو انجام دهید.

لمینت ؛ روشی عالی برای تولید کارتن های زیبا و مقوام

لمینت در صنعت کارتن سازی به چسباندن یک لایه روی کارتن اشاره دارد. در واقع در این فرآیند یک لایه چاپ شده روی صفحه کاغذ و مقوا قرار می گیرد. این فرآیند کمک می کند تا بتوانیم تصاویر مورد نظر خود را با کیفیت بالا چاپ و روی کاتن قرار دهیم.

ساخت کارتن لمینتی

برای ساخت کارتن لمینتی مراحل مختلفی صورت می گیرد تا کارتن نهایی با بالاترین کیفیت به دست بیاید. بعد از طی شدن این مراحل ، کارتن آماده عرضه خواهد بود. اما این مراحل شامل چه مواردی می شود؟

مراحلی که در تولید کارتن لمینتی صورت می گیرد، عبارتند از:

  1. طراحی تصاویر و اشکال مورد نظر روی کارتن
    در این مرحله تصاویر و طرح های مورد نظر مشتری طراحی و آماده چاپ روی کارتن می شوند. طراحی خط تیغ کارتن
    در این بخش، با استفاده از دستگاه دایکات ، خط تیغ ها روی کارتن ایجاد می شوند.
  2. ساخت قالب اصلی کارتن
  3. زینک گرفتن
  4. چاپ کردن پستر
    این مرحله معمولا روی مقوای 180 گرمی پشت طوسی انجام می شود.
  5. کشیدن سلفون روی مقوا
  6. انجام عملیات لمینت
  7. منگنه یا لب چسب
  8. بسته بندی و بار زدن کارتن لمینت
  9. ارسال و عرضه به بازار

در ساخت کارتن های لمینتی ، یک لایه به صورت چاپ شده روی کارتن قرار می گیرد. باید توجه داشت که کارتن لمینتی در واقع از چند لایه مختلف ساخته می شود که روی هم قرار می گیرند.

کارتن مقوایی لمینت شده برای بسته بندی | شرکت کارتن سازی کارتن لاین

اما چه لایه هایی در کارتن لمینتی به کار می رود؟

· 2 تا 3 لایه فلوت که شاکله اصلی کارتن را تشکیل می دهد ،

· کاغذ 100 تا 150 گرمی که چاپ تصاویر و طرح های مورد نظر را روی آن انجام می دهند ،

· لایه لمینت که پس از قرار دادن کاغذ چاپ شده روی آن قرار می گیرد.

پس از آماده شدن این سه لایه ، با استفاده از دستگاه لمینت کارتن ، کارتن لمینتی با طرح و نقش مورد نظر حاصل خواهد شد.

در زمان سفارش کارتن لمینتی باید به این نکته توجه داشت که مانند هر نوع کارتن دیگری ، مزایا و معایبی هم برای آن وجود دارد.

مزایای کارتن لمینتی

از مهمترین مزیت های این نوع کارتن عبارتند از:

· استحکام بالای کارتن لمینتی نسبت به سایر انواع کارتن ها به دلیل قرار گرفتن لایه لمینت روی آن ،

· قابلیت چاپ طرح و رنگ دلخواه روی آن ‌،

· مقاوت بالاتر کارتن لمینتی در برابر رطوبت نسبت به دیگر کارتن ها ،

· زیبایی بصری بالا به دلیل کیفیت چاپ بالا ،

· قابلیت چاپ و لمینت آن به صورت مات یا براق .

معایب کارتن لمینتی

در کنار همه مزیت های گفته شده ، هنگام سفارش کارتن لمینتی باید به معایب آن نیز توجه کرد.

بزرگترین عیب کارتن لمینتی که می توان به آن اشاره کرد، هزینه بالای آن نسبت به دیگر کارتن ها است.

همچنین ممکن است لایه چاپ شده و لایه لمینتی ، در فرآیند تولید به خوبی روی کارتن خام قرار نگیرند. این امر موجب کاهش کیفیت محصول نهایی خواهد شد.

انواع کارتن لمینتی

  • کارتن لمینتی سینگل فیس

کارتن سینگل فیس در سه نوع B-Flute ، C-Flute و E-Flute ساخته می شوند. تفاوت این سه نوع در واقع در گام های فلوتینگ آن ها می باشد. در واقع در این نوع کارتن لمینتی دو لایه فلوت به کار می رود و لایه لمینت روی آنها قرار می گیرد.

  • کارتن لمینتی سه لایه

در سطح زیرین کارتن لمینتی سه لایه ، در واقع سه لایه فوتینگ قرار دارد و لایه لمینتی به عنوان لایه چهارم روی سطح فلوتینگ قرار می گیرد.

  • کارتن لمینتی پنج لایه

در کارتن های پنج لایه نیز سطح زیرین دارای دو لایه فلوتینگ است که توسط سه سطح فیس در برگرفته می شود. در نهایت مانند سایر انواع کارتن لمینتی ، لایه لمینت شده روی کارتن قرار می گیرد.

موارد استفاده از کارتن لمینتی

تا اینجا به معرفی کارتن لمینتی و ویژگی های آن پرداختیم. نکته مهم آن است که بدانیم کارتن لمینتی در چه مواردی کاربرد دارد؛ چرا که این امر در سفارش کارتن لمینتی اهمیت بالایی دارد.

یکی از کاربرد های اصلی کارتن لمینتی در صنایع غذایی است. استفاده از این نوع کارتن در بسته بندی مواد غذایی چون خرما ، انواع غلات ، کیک و بیسکوییت ، میوه و ... اهمیت این نوع کارتن را نشان می دهد. در واقع ویژگی های بهداشتی این نوع کارتن ، باعث می شود برای استفاده در این صنعت کاملا مناسب باشد.

از صنایع دیگری که از این نوع کارتن بهره می گیرد ، صنعت لوازم برقی است. معمولا محصولات برقی در بسته بندی های شیک و زیبایی قرار می گیرند تا جذابیت بیشتری برای مشتریان ایجاد کنند.

در مواردی که اشاره شد، زیبایی بسته بندی اهمیت بالایی دارد. بنابراین تولید کنندگان در بسته بندی این نوع کالاها بیشتر از کارتن لمینتی استفاده می کنند تا بتوانند با قرار دادن محصول خود در بسته بندی های جذاب ، چشم مشتریان را به سمت محصول خود جذب کنند.

به کارگیری کارتن لمینتی در بسته بندی ها | کارتن لاین

قیمت کارتن لمینتی

همانطور که اشاره شد، نکته مهمی که در سفارش کارتن لمینتی باید مورد توجه قرار گیرد، قیمت آن است.

با توجه به اینکه مراحل مختلف و زمان بری در فرآیند تولید کارتن لمینتی وجود دارد تا چاپ و لمینت به شیوه ای درست روی کارتن انجام شود، قیمت این نوع کارتن نسبت به سایر انواع کارتن بالاتر است.

البته لازم به ذکر است که باید وزن ، ابعاد و نوع فلوت به کار رفته را نیز در سفارش کارتن لمینتی در نظر بگیرید. چرا که این عوامل نیز تاثیر مستقیمی بر قیمت کارتن نهایی خواهد داشت.

اما با وجود قیمت بالاتر این نوع کارتن ، مزایای متعدد از جمله زیبایی بیشتر این نوع کارتن باعث می شود همچنان در بسیاری از صنایع انتخاب اول برای بسته بندی کالا باشد.

سفارش کارتن لمینتی چه مراحلی دارد؟

سفارش کارتن لمینتی ،‌ با وجود پیچیدگی فرآیند تولید آن کار ساده ای است. کارشناسان کارتن لاین همواره آماده اند تا شما در این راستا همراهی کنند. کافی است با کارشناسان ما در کارتن لاین تماس بگیرید. مراحل بعدی کار با بهترین کیفیت توسط تیم کارتن لاین انجام خواهد شد. پس همین حالا با شماره 02122822821 تماس بگیرید.


** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس