کد خبر 1149716
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
علی عسگری

در روند HD سازی شبکه‌های یک، سه، ورزش، خبر، نسیم، مستند، پویا، نمایش، افق، تماشا و ایران کالا ابتدادر مراکز استان‌ها به انجام می‌رسد.

به گزارش مشرق، علی عسکری رئیس رسانه ملی ساعاتی پیش  از استودیو و اتاق فرمان شبکه‌های یک و سه سیما بازدید و در برنامه زنده سلام صبح بخیر شبکه یک حضور پیدا کرد.دکتر علی عسکری در برنامه زنده شبکه یک سیما، پیش از آغاز مراسم رسمی پخش ۱۲ شبکه ملی و ۱ شبکه برون مرزی با کیفیت HD، پس از گرامیداشت دکتر فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان که روز جمعه به دست ایادی استکبار و رژیم صهیونیستی ترور شد و به شهادت رسید، درباره اهمیت این گام رسانه ملی در پخش باکیفیت شبکه‌ها گفت:رسانه همیشه باید از بالاترین سطوح فناوری‌ها استفاده کند تا بهتر با مخاطب در ارتباط باشد.

وی با اشاره به عزیمت رسانه ملی از پخش آنالوگ در تاریخ ۸/ ۸/ ۸۸ به دیجیتال و استفاده از فناوری MPEG۴ گفت: در آن زمان هم اولین شهر بزرگ در جهان که چنین خدماتی در آن ارائه شد، تهران بود. حدود یک دهه پس از آن تاریخ، همکاران من در رسانه ملی با مجاهدت فراوان، این سامانه را توسعه و ارتقا داده‌اند، به طوری که اکنون در این جایگاه ایستاده‌ایم. پخش HD مرز دانش امروز است.

رئیس رسانه ملی با قدردانی از زحمات همکاران معاونت توسعه و فناوری رسانه و ابراز امیدواری برای اینکه حوزه سیما به بهترین شکل از این فناوری پخش استفاده کند، گفت: حوزه فنی صداوسیما فعال و پویا است و جوانان دانشمند و ارزشمندی در آن فعال هستند.

وی افزود: هر کدام از بخش‌های مختلف معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی با شرکت‌های دانش‌بنیانی همکاری دارند که به فضل خدا، در مرز فناوری حرکت می‌کنند. خدا را شاکرم که با این در هم‌تنیدگی بین فعالیت‌های سازمان و شرکت‌های دانش بنیان، به کوری چشم دشمنان، توانسته‌ایم این خدمت را با وجود همه فشارها و دشواری‌ها مثل تحریم‌ها و ... به ملت بزرگ ایران ارائه دهیم.

در ادامه بازدید علی عسکری با حضور در پخش شبکه‌های یک و سه سیما و سپس در ارتباط‌های تصویری جداگانه با مدیران شبکه و پخش شبکه‌های نسیم (سیما)، نمایش (سیما)، العالم (معاونت برون مرزی)، خبر (معاونت سیاسی)، کودک (سیما)، افق (سیما)، ایران کالا (معاونت مالی و سرمایه انسانی)، ورزش (سیما)، مستند (سیما)، تماشا (سیما) و آی فیلم (برون مرزی) ضمن شنیدن گزارش وضعیت تبدیل سامانه‌های این شبکه‌ها به پخش HD، دستور آغاز پخش با استانداردهای جدید را صادر کرد.

گفتنی است امسال علاوه بر HD سازی، شبکه‌های امید، ایران کالا، تماشا وشما به ۱۷ شبکه سراسری دیگر با کیفیت پخش HD می‌پیوندند و همه ۲۱ شبکه با کیفیت بالا قابل دریافت می‌شوند.

در روند HD سازی شبکه‌های یک، سه، ورزش، خبر، نسیم، مستند، پویا، نمایش، افق، تماشا و ایران کالا ابتدادر مراکز استان‌ها به انجام می‌رسد. از شبکه‌های برون مرزی نیز شبکه العالم با این کیفیت قابل دریافت می‌شود.

مخاطبان برای دریافت این تصاویر دو راه خواهند داشت. اگر گیرنده آن‌ها قابلیت دریافت HD را داشته باشد کافی است از این تاریخ شبکه‌ها را روی گیرنده‌های خود دوباره جستجو کنند و اگر گیرنده آن‌ها فاقد این امکانات بود برای تهیه گیرنده‌هایی با این کیفیت به شرکت‌های مجاز ارائه این گیرنده‌ها مراجعه و آن را تهیه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • خداقوت IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    متاسفانه در تهران بیش از 79 کانال رادیویی و تلویزیون به صورت ناهمگون دریافت میشود و چیدمان کانال ها در مقصد اعصاب خورد کن است. بهتر بود رادیو نما و شبکه های HD و ... هر کدام در کانال متفاوت ارسال میشد تا به صورت دستی گیرنده های خود را تنظیم نماییم.
  • GB ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    رسانه ملی.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    1 0
    بعد از این تحولات شبکه های hd ما قطع شد ! یعنی کیفیت اومده پایینتر ! دلیلش استفاده از کدک hevc هست که خیلی از دستگاهها ندارن. و توقف استفاده از کدک hd mp4 که بیشتر دستگاهها از این نوع پشتیبانی میکنن. صدا و سیما باید همچنان بخش شبکه های mp4 hd رو ادامه بده چون اکثر مردم بیننده صدا و سیما دستگاههای hevc ندارن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس