بایدن

علامت سوال بزرگی که ذهن محافل متعدد را پس از ترور دانشمند هسته‌ای ایران مشغول کرده آن است که پاسخ ایران چه زمانی، چگونه و علیه چه طرفی خواهد بود.

سرویس جهان مشرق - ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران اقدام بسیار خطرناکی بود که به گفته برخی از ناظران هدف از این اقدام به هم ریختن معادلات  و کارت ها قبل از ورود «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب دموکرات آمریکا به کاخ سفید است.

 برخی تحلیلگران معتقدند که عاملان این جنایت قصد داشتند توانایی‌های ایران را با حذف یکی از برجسته‌ترین نخبگان علمی آن مورد هدف قرار دهند و صرف نظر از روی کار آمدن هر دولتی در آمریکا این برنامه های ضد ایرانی در دستور کار واشنگتن قرار دارد.

المیادین نوشت: محسن فخری‌زاده اولین دانشمند ایرانی نیست که در جنایت های ترور به شهادت می‌رسدو طی سال‌های گذشته شمار دیگری از دانشمندان هسته‌ای ایران مورد هدف دشمن قرار گرفتند، اما رئیس سازمان پژوهش و نوآوری در وزارت دفاع ایران شخصیت متمایز با سایر دانشمندان دارد.

مطمئنا این دانشمند برجسته ایرانی نقش زیادی در تحقیقات هسته‌ای کشورش داشت و پژوهش‌های وی تنها منحصر به برنامه هسته‌ای ایران نبود . نقش او همچنین در نزدیک شدن ایران به ساخت واکسن کرونا بسیار مورد بحث قرار گرفت؛ واکسنی که به مراحل پیشرفته آزمایش رسیده و طبق گفته محافل ایرانی برای آزمایش های انسانی آماده است. شهید محسن فخری زاده استاد فیزیک هسته‌ای در دانشگاه امام حسین تهران بود و یکی از مهمترین چهره ها در زمینه فعالیت خود به شمار می رفت می‌رود و از اعتبار او برای پیشرفت توانایی های نظامی ایران همواره یاد می‌شود.

«یوسی کوبروسر»  مدیر کل سابق وزارت امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور محسن فخری زاده اظهار داشت: «فخری زاده سلیمانی برنامه هسته‌ای ایران است و حادثه‌ای از این دست تنها به دست اسرائیل و آمریکا انجام میشود».

اما ایرانی ها در شناسایی جنایتکاران و اعلام معرفی آنها بسیار سریع عمل کردند. در این میان فرمانده ارتش ایران سه طرف را به عنوان عاملانی که در جنایت ترور دانشمند هسته‌ای ایران دست داشته‌اند معرفی کرد که عبارتند از ایالات متحده و رژیم صهیونیستی و سازمان مجاهدین خلق. اهمیت این تشخیص زودهنگام عاملان جنایت ترور شهید محسن فخری زاده در آن است که ایران را متعهد به انتقام کرده است که ابعاد، سطح و اهداف پاسخ و انتقام خود را به زودی تعیین می‌کند.  همانطور که  در اظهارات فرمانده ارتش ایران مشخص بود گزینه‌های انتقام و پاسخ عاملان این جنایت نامحدود و باز است.

 در سال های اخیر ایرانی‌ها به تدریج در مسیر ایجاد قواعد درگیری جدید در منطقه گام برداشته اند، آنها چندین بار این کار را در تنگه هرمز انجام داده و سپس به ونزوئلا رسیدند. همچنین اولین پاسخ ایرانی ها به جنایت ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»،  با مورد هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در عراق به وضوح مشهود بود.

 این پاسخ ایرانی ها به جنایت آمریکا در ترور سردار بزرگ ایران و محور مقاومت که به شکل مستقیم و علنی انجام شد بسیار قاطع بود؛ اما رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مورد هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد را در چارچوب تنها یک پاسخ اولیه قلمداد و اعلام کرد که پاسخ واقعی در اخراج آمریکایی ها از غرب آسیا است.

این پایگاه لبنانی نوشت: به این ترتیب ایران نام خود را به عنوان اولین کشوری که پس از جنگ جهانی دوم مستقیماً آمریکا را مورد هدف قرار داده و ایالات متحده نتوانست پاسخی به آن بدهد ثبت کرد.  ایران از زمان شهادت سردار سلیمانی به دست تروریست‌های آمریکایی قواعد جدیدی در منطقه ترسیم کرده است: چشم در چشم و پاسخ متقابل.

 چند ساعت پس از انتشار خبر ترور محسن فخری زاده روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از سه مسئول اطلاعاتی آمریکایی نوشت که اسرائیل پشت ترور فخری زاده قرار دارد. این روزنامه همچنین به شکل مبهم به نقشه آمریکا در این جنایت اشاره کرد.

 پس از آن جان برنان، مدیر سابق سیا اعلام کرد که ترور محسن فخری زاده یک عملیات جنایتکارانه و بی پروا بود که می تواند یک انتقام جویی و درگیری مرگبار در منطقه را به دنبال داشته باشد.

 در این میان تحلیل‌گران اتفاق نظر دارند که با توجه به توازن قدرت و توانایی بازدارندگی محور مقاومت در منطقه این اتفاق منجر به یک تقابل گسترده نخواهد شد. اما در این میان سوالی که مطرح می‌شود آن است که درباره نقش کدام آمریکا در جنایت ترور دانشمند ایرانی صحبت می کنیم؟ آمریکای ترامپ یا آمریکای بایدن؟

 جدا از همه این موارد تلاش‌های مداوم ایالات متحده برای تضعیف توانایی‌های ایران صرف نظر از اینکه چه دولتی در آمریکا روی کار بیاید یک موضوع اثبات شده است. همانطور که شواهد نشان می‌دهد محسن فخری زاده فارغ از هرگونه تغییر و تحول سیاسی در آمریکا توسط سازمان آمریکایی و اسرائیلی مورد هدف قرار گرفته است. در همین زمینه رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که محسن فخری زاده به عنوان پدر علم هسته‌ای ایران سالها در لیست ترور موساد بود.

برخی کارشناسان معتقدند که باید پرونده سیاسی را از پرونده نظامی و امنیتی تفکیک کرد و نمی توان هدف اصلی ترور دانشمند ایرانی را  به هم ریختن کارت ها و پیچیده کردن امور برای جوبایدن دانست.

بر همین اساس طی سال‌های گذشته شاهد نوع دیگری از پروژه های  آمریکایی- صهیونیستی ضد محور مقاومت تحت عنوان جنگ های نیابتی یا به اصطلاح جنگ میان جنگ ها بوده‌ایم.

 در این زمینه جنگ‌های سایبری نیز به نوبه خود متوقف نشده و در اواخر ماه گذشته برق مناطق وسیعی است شهرک های صهیونیستی به مدت بیش از ۴۰ دقیقه قطع شد که صهیونیست‌ها این اقدام را به حملات سایبری نسبت دادند.  پیش از این نیز در جولای گذشته اداره آب رژیم صهیونیستی مورد حمله سایبری قرار گرفت و حمله مشابهی به این اداره در آوریل نیز انجام شده بود.

 اما امروز ناظران نگران ماهیت واکنش ایران به ترور دانشمند هسته ای خود هستند؛ اینکه چگونه، کجا و چه کسی را هدف قرار خواهد داد؟ ایالات متحده، اسرائیل یا سازمان مجاهدین خلق و یا اینکه اصلاً پاسخ ایران سطح و ماهیت دیگری خواهد داشت.

 مقامات ایرانی از همان ابتدا به شاخص های بارز رد پای رژیم صهیونیستی در این جنایت اشاره کردند؛  اما اسرائیلی‌ها مسئولیت این عملیات را رسماً به عهده نگرفتند. بنیامین نتانیاهو آنچه که در رسانه‌های صهیونیستی منتشر شده غیر مستقیم به این جنایات تروریستی اعتراف کرده است؛ ضمن اینکه نتانیاهو پیش از این در سال ۲۰۱۸ از محسن فخری زاده به عنوان یکی از اسامی آرشیو شده برنامه هسته‌ای ایران اشاره و اعلام کرد که این نام را خوب به خاطر بسپارید.  پیش از این نیز رسانه های صهیونیستی گزارش داده بودند که طرح موساد برای ترور فخیم زاده چند سال قبل با شکست مواجه شد.

 کارشناسان در عین حال که معتقدند تهران هرگز به سمت دامی که رژیم صهیونیستی برای آن در نظر گرفته متمایل نخواهد شد تاکید کردند که طبق گفته مقامات ایرانی پاسخ قاطع و ویژه ایرانی ها به این جنایت غیر قابل انکار است.  نتانیاهو و ترامپ هرکدام  طبق محاسبات خود علاقه به تحریک اوضاع دارند؛ از یکسو اسرائیل توانایی انجام هیچ گونه حمله ضد ایران را ندارد و تلاش می کند تا آمریکا را به این کار تحریک کند، از سوی دیگر ترامپ نیز در روزهای پایانی خود در کاخ سفید کاملا محدود شده و کنگره اجازه هیچ گونه تحرک به او نمی دهد.

 همچنین برخی معتقدند که دیدار چند روز گذشته نتانیاهو با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در خاک این کشور در حضور مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در راستای تنش آفرینی در منطقه و تحریک ایران به اقدامی است که  مسیر جو بایدن را برای بازگشت به توافق هسته‌ای مسدود کند.

برخی تحلیلگران نیز درباره یکی از اهداف ترور شهید فخری‌زاده معتقدند درحال حاضر که رژیم صهیونیستی توانایی اجرای هیچ ابتکار عملی را ضد ایران ندارد، نتانیاهو تلاش دارد با اقداماتی از این دست به بایدن و دولت دموکرات آمریکا بگوید که هنوز می‌تواند کارهایی انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 29
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    95 0
    یک معلم هتاک رو در فرانسه سر بریدند، امانوئل مکرون به کل اسلام و مسلمین اعلان جنگ داد!! حالا چطور مایی که در کمتر از یکسال دو شخصیت بزرگ و ممتازمون رو ترور کرده و به شهادت رسانده اند، ساکت مانده ایم و...
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      6 23
      چون ما صبر استراتژیک داریم
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      41 4
      صبر استراتژیک نبود وادادگی لیبرال ها بود که از فرودگاه بغداد به دماوند رسیدند
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      13 0
      وای بر ما ب سرنوشت سوریه مبتلا شدیم . هی میخوریم و نمیزنیم
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      19 0
      اول جاسوسان هسته ای(بازرسان آژانس) رو اخراج کنید بعدا"انتقام بگیرید.
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      29 0
      اگر صلح می خواهید آماده جنگ شوید.
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      20 0
      وقتی موساد رسما"پذیرفته باید تل آویو و حیفا را بزنیم صبر کردن باعث گستاخی بیشتر دشمنان می شود.
    • IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      12 0
      فقط ترور رئیس موساد یا خود نتانیاهو خوک کثیف رو باید بفرستیم جهنم در تلاویو
  • پری مجرد42ساله IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    43 6
    باید تل آویو و حیفا رو با خاک یکسان کنیم
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      2 5
      ماباید مصلحت اندیشی را مدتی کنار بگذاریم من احتمال میدم این ترور و برنامه احتمالی تله باشد برای کشورمان تا بهانه ای برای دشمن مثلث شوم اسرائیل آمریکا و مرتجع منطقه ایجاد شود تا ترامپ نادان دست به تخریب زیر ساخت های کشور کند لشگر کشی های اخیر و جابجایی هایی متحدانش میکنند مشکوک است ما باید از طرفیت مقاومت بیشتر باید بهره بگیریم تا نوبت خودمان برسد برای انتقام سخت
    • DE ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      9 0
      به عمل کار براید به سخندانی نیست.
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      7 1
      مطمئن باشید تا پایان ۱۴۰۰هیچ خبری از انتقام سخت نیست بعد از انهم فراموش خواهد گردید
  • پری مجرد42ساله IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    27 6
    باید و باید و باید با شلیک 15000موشک به قلب تل آویو و حیفا انتقام شهید فخری زاده رو بگیریم
  • پری مجرد42ساله IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    16 7
    ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند
    • آجییی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      0 0
      بانمڪ‌ودوست‌داشتنی:)
  • قاسم IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    22 0
    وقتی عاملان شهادت سردار عزیزمان مجازات نشدند جری تر شدند. تنها عامل بازدارنده، مقابله به مثل است. دشمنان از درگیری نظامی با ایران واهمه دارند. امروز میدان جنگ، ترور شخصیت هاست. نزنیم باخته ایم.
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    32 0
    حالا چنددانشمند ونظامی بالا رتبه ازشون بکشید بابا خسته شدیم بس که انتظار کشیدیم
  • علی IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    3 0
    اگر این دفعه این رژیم جرئت کرد باز به مدافعان حرم حمله کند باید تل آویو را موشک باران کنید
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    13 0
    از نیرو های مسلح ایران اسلامی تقاضا دارم انتقام خون این شهید بزرگ محسن فخری زاده فخر ایران را از جنایت کاران و دشمنان اسلام و ایران اسلامی بگیریند و انچنان درسی به انها بدهند تا دیگر جسارت اینکونه کارها را به خود ندهند
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    15 0
    دو صد گفته چون نیم کردار نیست ...
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    13 0
    اسلحه ای بدهید دستم، نیست چوبی ، سنگی .، مرا ببرید مرز اسرائیل ، مرا ببرید ...
  • دکتر و فوق تخصص IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    2 35
    من مذاکره و تعامل با دنیا میخواهم.
    • محمد IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      14 2
      دکتر نفهم تو و 70000000 هزار نسل پشت و پیشت غلت زیادی کردی که مذاکره و تعامل با سگهای آمریکا می خواهی.بی ترسو ...
    • دکتر و فوق تخصص IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      3 9
      جناب با مذاکره ما داشتیم شرایط و مسائل کشور را مدیریت میکردیم اما امثال شما دلالان تحریمی و جاهل و ندیدبدید با چوب لای چرخ گذاشتن و منفی بافی نگذاشتید امور به درستی پیش برود حالا هم که افتضاحات شما را تحمل کرده ایم دو قورت و نیمتان باقی است؟
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      10 2
      قدرت را که تحویل گرفتید نشان دادید به دنبال معامله با شیطان هستید.
    • DE ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      4 1
      اگر امریکا و اروپا ازت باج و بی غیرتی خواستن بعدش میخوای چه خاکی تو سرت بریزی ؟ از کی تاحالا امریکا و اروپا شده دنیا که خبر نداشتیم؟ تعامل رو امریکا و اروپا به لیبی خوروندن ببین چه خوش خوش اند! یکبار با دهکده جهانی تون و کدخدای جنایتکارتون تامل نا مبارک کردید سالهای ساله که ملت رو شما اصلاحاتچی ها به خاک سیاه نشوندید!
    • GB ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      8 1
      این یابو از نفوذیهای فارسی زبان هست که نه فقط مزدور هست بلکه ابله و بی سواد هم هست فکر میکنه دیگران هم همینطور هست و من بهش پیشنهاد میدم بره دنبال مزرعه زنبور بهتره . باید با این نفوذیها برخورد کرد
    • مسعود IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      1 2
      دکی .... شو جمع کن برو ازایران
    • دکتر و فوق تخصص IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      1 1
      ساکت باشید مزدبگیر های ترسو و نادان و منفی باف در دوران شما خزانه خالی شد و مثل بیسوادها دائما شعار میدادید جمع کنید خودتان را تا جمعتان نکردم.
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    10 0
    از نیرو های مسلح ایران اسلامی تقاضا دارم انتقام خون این شهید بزرگ محسن فخری زاده فخر ایران را از جنایت کاران و دشمنان اسلام و ایران اسلامی بگیریند و انچنان درسی به انها بدهند تا دیگر جسارت اینکونه کارها را به خود ندهند
  • محمد IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    10 1
    خدا اسرائیل رو نابود کن خون شهید ان شا الله این رژیم غصبی رو نابود کنه مرگ بر صهیونیست
  • اصلاحطلب JP ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    2 10
    نه نه ما باور داریم باید با امریکا و اسراییل تعامل کنیم و هر چه که داریم تقدیم کنیم زودتررررررررررررررررررر
  • محمد IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    9 1
    اتفاقا باید بزنیم.تو دوره آرامم هم بزنیم.تا حساب کار دست رئیس جمهور بعدی آمریکا هم بیاد
  • حامد IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    17 0
    اينكه اينطور از برنامه هاي شخصي اين شهيد از مدتها قبل اطلاع داشتند و حتي توانستن يك ماشين بمب گذاري شده جلوي مسير ماشين ايشان آن هم در سفر بازگشت از شمال قرار داده و تيم هاي آموزش ديده دست به كار شدند، نشان ميده... قبل از انتقام و نگاه به بيرون؛ اول يك نگاه عميق به داخل داشته باشيد
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    9 1
    موشک باران اسراییل و پایگاه آمریکایی هام انتقام سخت است
  • احسان معتمدی IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    2 0
    ما در جهان در زمان الان بجز خدا پناهی نداریم البته خدا برای ما کافیست و کشورهای اروپایی ارزشی برای قوانین بشری و بین المللی که خودشان مدام ادعا میکنند قایل نیستند و در کشورهای خاورمیانه که اوضاع از این هم بدتر است مثلا ترکیه و بقیه کشورها در چین و روسیه فقط به منافع ملی خودشان فکر میکنند و هیچ ظلم و ستمی در جهان برایشان مهم نیست و ما علاوه بر اینکه توکل باید بکنیم به خدای متعال و امدادهای غیبی و انتقام های الهی را درخواست کنیم باید همه موارد را بررسی کنیم ما باید انتقام بگیریم و آنها را به دادگاهها بکشانیم و بعنوان مطالبه مداوم دولتی بخواهیم و کاری کنیم که توده مردم اروپا کم کم متوجه این طلب حق و قانونی شوند و همه مردم جهان را با خود همراه کنیم که قاتلان حاج قاسم و این دانشمند برجسته را باید در دادگاهها محاکمه شوند و اگر توانستیم آنها را دستگیر کنیم و به کشورمان بیاوریم برای محاکمه عمومی اسلامی ما باید فشار به سازمان حقوق بشر و دادگاه الهه را بصورت مداوم داشته باشیم و مسئولان ما در همه مواقع از همه بخواهند که ترامپ و نتانیاهو محاکمه شوند و فشار بیاورند در کنار این موارد ما لازمه مقاومت اسلامی را گسترده کنیم و از ونزوئلا و بولیوی که بر ضد آمریکا هستند کمک کنیم که جبهه مقاومت هم مسلمان باشند هم مسیحی
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    3 2
    شعار دادن کافی است. میخواهید از اسراییل انتقام بگیرید، بگیرید. اگر هم نمی‌توانید، شعار ندهید.
  • Fanoos62 FR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    6 1
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    8 0
    ریش پروفسوری فقط نره پشت تریبون و پت پت کنان بگه مذاکره باید کرد و بقیه را به فنا بدهد.
  • محمد IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    9 0
    والا من هیچ جوره تو کتم نمیره اسراییل نیم وجبی بیاد تو پایتخت کشور ما عملیات ترور دانشمند درجه یک رو اجرا بکنه
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    8 0
    فقط انتقام و تمام.
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    4 0
    فقط وفقط با نابود کردن سگ هار این بیماری فرو کش خواهد کرد نه با نشان دادن چراغ سبز برای مذاکره که واقعا تهوع آور است.
  • DE ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    7 0
    مرد شماره اول این ترور نتانیاهو و شماره 2 پمپنو هست. برای نفس کشیدنشون باید روز شماری کنن.
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    3 0
    بهترين و بزرگترين پاسخ ايران به اسراييل بايد تقويت وتجهيز محور مقاومت باشد يعني همون چيزي كه صهيونيستا از اون مي ترسن
  • مهدی علایی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    4 0
    به فرمایش رهبر عزیزمان اگرهواپیمایی ازاسراییل بلند بشود باید باندی برای بازگشت وجود نداشته باشد
  • داود IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    6 0
    به نظر من این ترور ناجوانمردانه بهترین بهانه هست تا مناطق حساس اسرائیل رو با موشک بزنینم ومقدمه ای بشه برای حمله محور مقاومت و محو اسرائیل انشاالله
  • احسان IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    1 0
    سلام دوستان من نظر موافق با جنگ دارم . مرگ یه بارشیون یه بار .... اول باید با تمام قوا و نیروهای منطقه ای که داریم اسراعیل رو حذف کنیم این به این معنی هست که تاسیسات اتمی اسراعیل و نیروگاه هسته ای این کشور رو بمباران کنیم ور درجه دوم با تمامی ظرفیت به خاک اسرائیل حمله کنیم و زیرساختهای اون رو از بین ببریم مثل نیروگاه ها و فرودگاه ها و مراکز نظمی و هسته ای و پژوهشی.... یا مثل خودشون ترور انجام بدیم ....خب راه های جواب دادن زیاد هست ولی جوابی که دیگه اسرائیل نت ونه از جاش بلند شه
  • علی IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    ولا ماکه قدیم با هم دعوا میکردیم اگر یه مشت میخوردیم هیچی نمیگفتیم بعد هم میزدن و میگفتن دوباره حرف زدی . ولی اگر میزدیم میگفتن ما کاری بکار تو نداریم الان همینه جواب ندی دوباره میزنن باید جوری جواب بدی که هیچ وقت یادشون نره
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    چندین سال است که به این گونه اخبارعادت کرده ایم:انهاغارت می کنند،می کشند.سازمانهای به اصطلاح بین المللی قطعنامه خشک وخالی انهم گاهی صادرمی کنند.
  • داوود رحیمدل IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    0 0
    خاک تو سر عناصر غرب زده و خود فروخته ای که هنوز به جای کلمه ی مقاومت هسته ای ملت ایران از توافق هسته ای حرف میزنن ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس