آچمز پرسپولیس با گل‌های نخورده و نزده/ نسخه یحیی برای شفای سرخ‌ها

تیم فوتبال پرسپولیس با کمترین گل خورده و کمترین گل زده در لیگ برتر ایران به فکر قهرمانی در آسیاست اما برای رسیدن به این مهم یک نگرانی بزرگ ذهن یحیی گل‌محمدی را درگیر کرده است.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی خود را برای دیدار نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا آماده می‌کند که در سه بازی نخست خود در لیگ برتر ایران آمار خوبی در خط حمله نداشته است.

سرخپوشان پس از باخت در جام حذفی فصل گذشته، تغییرات زیادی را در لیست بازیکنان خود برای حضور در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ و بیستمین دوره لیگ برتر داشته‌اند که نتایج درخشانی را برای این تیم به همراه داشته است.

آمار جذاب برای اطمینان به لک

حامد لک پس از پیوستن به پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی تبدیل به دروازه بان اول سرخپوشان شد. او در ۱۰ دیدار گذشته پرسپولیس عملکردی تحسین برانگیز داشت تا تنها دو گل از روی نقطه پنالتی از حریفان آسیایی خود دریافت کند. آماری که او را تبدیل به بهترین دروازه بان منطقه غرب آسیا در نظرسنجی AFC کرد. لک که هیچ گلی را در جریان مسابقه از تیم‌ها دریافت نکرده است در مجموع، ۱۶ مهار مطمئن داشته است تا نشان دهد برای مصاف‌های تک به تک با مهاجمان حریف و شوت‌های آنها کاملاً آماده است.

بیشتر بخوانید:

۲ بازیکن پرسپولیس برای فینال بخشیده نشدند

حل نگرانی برای خط دفاعی پرهیاهو

شجاع خلیل زاده قبل از ترک پرسپولیس تاثیر بسزایی در کلین شیت های لک در آسیا داشت. ترانسفر او به الریان قطر باعث شد تا سرخ‌ها در آخرین روزهای نقل و انتقالاتی دنبال جانشین مناسب برای او بگردند اما گزینه مناسب یحیی جذب نشد تا زوج سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان در قلب دفاع این تیم قرار بگیرند.

عملکردی که خیال هواداران پرسپولیس را راحت کرده تا با وجود صحبت از پا به سن گذاشتن سیدجلال همچنان از او به عنوان سد مستحکم دفاعی این تیم یاد شود.

کمترین گلزنی برای تکرار قهرمانی

محرومیت عیسی آل کثیر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث شد تا مهدی عبدی به عنوان جانشین او در خط حمله این تیم بازی کند. عبدی در سه دیداری که برای پرسپولیس در ترکیب اصلی به میدان رفته گلی نزده است. مهاجم جوان سرخپوشان که با گلزنی خود در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا تاثیر زیادی در فینالیست شدن تیمش داشت در فوتبال باشگاهی کشور عملکرد قابل قبولی نداشته است تا او را تبدیل به بازیکن مطمئن یحیی در خط حمله پرسپولیس کند.

بردهای اقتصادی پرسپولیس در دیدارهای اخیر این تیم باعث صعود سرخ‌ها به فینال لیگ قهرمانان آسیا شد تا این تیم به لطف عملکرد درخشان مدافعان خود با کمترین گل‌های زده به شیرین‌ترین نتایج در آسیا برسد اما در فاصله سه هفته مانده به بازی فینال با مشکل گلزنی خود دست و پنجه نرم می‌کند تا گل نخوردن‌های این تیم برای کسب موفقیت کافی نباشد.

قهرمان چهار دوره متوالی لیگ برتر تاکنون نتوانسته است خیال هواداران خود را در خط حمله راحت کند تا کادر فنی این تیم به فکر تغییر در بازیکنان اصلی خود برای حل این مشکل باشد. باید دید نسخه گل محمدی برای برطرف کردن این دغدغه بزرگ چیست. او که به دلیل پر بودن فهرست بازیکنانش نمی‌تواند بازیکن جدیدی جذب کند، باید از همین داشته‌ها برای حل مشکلش استفاده کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس